Tämän olin jo kirjoittanut ostoslistalle, kun maanantaina pääsen Vakka-taimeen!
Kuvassa Syneilesis aconitifolia.
Mä ostin sen jo Vakka-taimesta. Kestääkö tämä ilta-aurinkoa? Paikka vielä mietinnässä.
Kuinka kestävä ? Vyöhykeraja, vai ruukkukasvi?
Täällä meni talven yli. Hitaasti heräsi, mutta tulla punkersi maasta. Se on suojaisassa puolivarjon penkissä.
Varjon kasvi, kestävyyttä pitäisi olla jenkkisivuston mukaan: USDA Zone 5a: to -28.8 °C (-20 °F). Korkeus 30-45cm ja leveys 30-38cm.
Mielettömän ihana. Näyttää joltain minipalmulta.
muoks. Pihanlaittaja, nousiko jo enemmän varsia, siis leviääkö nopeasti?
Yksivartisena nousi edelleen.
Ostin myös Vakka-Taimesta ja juur kävin aamusateessa sen istuttamassa. Saapa nähdä. Istutin sen puolivarjoon. Mutta jos se leviää oikein kovasti, mitä tietty toivon, niin varjolehdet jää jalkoihin, kun siinä on kolme kermesmarjaakin, mullako ahdasta.
Minun syneilesis on muuten ostettu Uudenkaupungin markkinoilta kemiöläiseltä kasviharrastajalta. Voi olla, että Vakka-Taimen yksilöt on leviäväisempää sorttia.
Sateenvarjolehti
Pitihän sitä googlata, ihana näköinen, mahtaako kestää hyvin talven ?
En tiedä, kun on vasta tänä kesänä ostettu. Toivottavasti selviää talvesta ja leviää.
Tätä vähän haikailen omaan pihaan.
Nyt häneen tulee jo kolme lehteä:)
Sateenvarjolehti puskee maasta kymmentä lehteä. Hienoa!
Ootteko koittaneet kylvää tuota, onnistuiko? Helppo nakki vai konstikas?
Minä yritän ja mulla olisi kyllä siemeniäkin jakoon muutamalle jotka haluavat koittaa.
Viippu mie voisin kkokeilla siemeniä
Kerro sitten miten onnistuit, jookos?
Vois ehkä olla aika mielenkiintoista testata. The seed site- sivuilla ei ollut sateenvarjolehdestä
kylvömerkintöjä. Pitääpä googlettaa, jos jostain vaikka löytyisi.