Siivosin eilen varaston ja yllätyksekseni sieltä löytyi mahdoton määrä saviruukkuja.
Ennenkuin kuskaan ne kaatopaikalle, kysyisn, miten niitä voisi hyödyntää muuten kuin särkemällä…
Alkuperäinen kirjoittaja: zygo
Siivosin eilen varaston ja yllätyksekseni sieltä löytyi mahdoton määrä saviruukkuja.
Ennenkuin kuskaan ne kaatopaikalle, kysyisn, miten niitä voisi hyödyntää muuten kuin särkemällä…
Alkuperäinen kirjoittaja: zygo
Tässä yksi vinkki ruukkujen uusio käyttöön.
Tässä toinen vinkki. Minä olen myös laittanut samettiruusuja saviruukkuihin vieriviereen senänviereen. Mielestäni on kaunis rivi.
Vielä pari kuvaa.
Toi saviruukku pylväs on aivan ihana.
Miten tuollaisen pylvään saa kasteltua?
Tarton kasvitieteellisen puutarhan portilla keväällä 2012
Onpa kivoja nuo samettiruusuruukut!
Zaira, tänä “kesänä” ei ole montakaan kertaa tarvinnut kastella, kun taivas on homman hoidellut. Kastelu hoituu siten, että tuohon etureunaan olen kaivanut sormella multaan kolon johon kastelen. Lisäksi kastelen tuonne yläreunaan kepin juureen. Lannoittaa täytyy hyvin saadakseen tuuhean kasvuston, kun nuo ruukut eivät niin valtavan suuria ole. Usein tuo hökötys saa ohikulkijoilta huomiota. Toinen huomion kerääjä on savinen “märrykkä”, eli sipuli astia jonka olen laittanut heinäseipään juurelle.
Tässä "märrykkä." Saa erityisesti lasten huomion.
Rean piha on siisti asfaltin reunaan saaka!
Minä tein viimetalvena kasvivalot ja käytin saviruukkuja varjostimina. Jotenkin kivempi kattella sellasia, kun valmiita (ja kalliita) muovihärpäkkeitä.
Rikkinäisen ruukun pohjalla voi suojata ja merkata taimen, tässä tienposkesta löytynyt ruusun siementaimi.
Mahtava idea tuo lampunvarjostinkäyttö…menee just siihe sarjaan ideoita joita lukies sitä vaa tuppaa hämmästelemään “miksei mulla oo tullu mieleen…”
Ihania nuo Rean samettiruusut. Äkkiseltään laskin 20 ruukkua rivissä.
Meidän hautausmaalla oli esim. 2008 vuonna tällaisia aarteita ja lupa oli ottaa vaikka kaikki, kun ne heille oli ongelmajätettä.
Mitenkähän saisi saviruukun vähän vähemmän hengittäväksi? Olen ihastunut kauniiseen väriin ja pintaan, mutta laiskalle kastelijalle ei ainakaan hellepuolelle sovi. Ikean poistosta ostin kuitenkin isoja saviruukkuja, ja mietin, että voisiko noihin sisäpinnalle laittaa jotain suojausta, etteivät niin äkkiä kuivuisi.
Laita saviruukkuun sopiva muoviruukku. Pitää kosteuden ja näyttää ulos kivalta.
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Tai vuoraa saviruukku muovilla, esmes roskapussilla, reikä vaan samaan kohtaan kun ruukussakin on, ja reunat mysötäään piiloon tai leikataan pois sitten kun mullat on saatu sisälle, niin näkee paljonko ylimäärästä on.