LeonM älä pidä sit turhaa kiirettä, ihan rauhassa tutki. Voit pitää yli viikonlopun jos tarvetta on, sopii ihan aikatauluun
Oli kuulkaas mahoton määrä siemeniä. Ihan muutamaa vaan piti ottaa. Ny tossa on taas varmaan viittäkymmentä sorttia. Vien paketin aamun kauppareissulla postiin. Toivottavasti @Iltatähti saa paketin jo tiistaina. Kiitos!
Nonnih. Aamupäivällä. sain talvikumit autoon ja tein sitten huviajelun tuonne kylille postiin. Valtava pläjäys tosiaan tuntuisi tämä siemen"kirje" olevan. Saa nähdä kerkeenkö/ jaksanko illalla töiden jälkeen tutustua pakkauksen sisältöön tarkemmin…
Iltatähti, jos siltä tuntuu niin voit hyvin pitää kirjeen niin et se lähtee seuraavalle maanantain postin matkassa. Jos kiirehdit sitä perjantain postin mukaan niin tutustumisen kanssa tulee kiire eikä se oo kivaa. Siellä nähtävästi on sen verran enemmän tavaraa kuin täältä lähtiessä (ja oli aikalailla tarjontaa jo täälläkin) että kannattaa käydä läpi rauhassa ajan kanssa
Tänään lähti paketti taas matkaan. Rastas varmaan jo malttamattomana odottelee😄 Oli hyvä että oli viikonloppu aikaa tutustua tarjontaan (google ahkerassa käytössä) Monenlaista kivaa löytyikin. Tomaatit esim olen tähän mennessä kiertänyt kaukaa, kun en vielä omista kasvihuonetta. Nyt kyllä otin paria lajiketta kokeiluun, kun ne kerran menestyvät hyvin avomaallakin. Ja kaikenlaista muutakin, jotakin myös lisäsin mukaan… Monet kiitokset!
Rastas, ilmottele sit täällä kun oot saanut kirjeen.
Rastaan jälkeenhän kirje palautuu takasin mulle, mutta toistan vielä tässä et jos joku haluaisi sen vielä siinä välissä itelleen tyhjennettäväksi niin se on todennäkösesti mahdollista. Ota vaan muhun yhteyttä niin katotaan. Aika pian on toimittava että vielä väliin kerkiää. Sinä vaiheessa kun kirje on tullut mulle takaisin, en enää sitä minnekään lähettele vaan ketju sulkeutuu.
Tässä vaiheessa jo oon ihan täpinöissäni siitä mitä sieltä kotiin palautuu. Toivottavasti kirje on ajanut asiansa ja osanottajat ovat olleet tyytyväisiä osallistumiseensa !!!
Nyt olen kahlannut aarrearkun läpi. Uskomatonta, miten vuodesta toiseen löytyy uutta ihmeteltävää. Paketti lähtee postiin huomenna. KIITOS kaikille osallistujille.
Rastas, vaikuttais siltä että löytyi sulle myös jotain uutta kivaa kasvatettavaa. Hienoa !
Sehän tulee nyt sitten mulle takasin
Kirje on palautunut kotiin huomattavan pulskana :w00t:. Avasin äsken ja tutkin nopeasti sinne lisättyjä pusseja joissa pusseja. Joissain lukikin jo se kenen lisäämiä siemeniä pussi sisälsi, joistain yritin käsialan perusteella ottaa alkuperää selville. Kaksi pusseja sisältävää pussia on mulle nyt vielä arvoitus. Otin muutamasta sisältönä olleista pusseista kuvan, kertokaa mulle kenen lisäyksiä ne on. Muutenhan sillä ei oo mitään väliä , mutta jos tulee jostain lajista kysyttävää niin siksi haluisin tietää kenen laittamia ne on - voin täsmäkysyä tarpeen tullen
A)
B)
SUURET KIITOKSET kaikille kirjeeseen osallistuneille. Ihanaa että olitte mukana, pystyttiin yhdessä pitämään yllä tätä pentin yhtä perinnettä
Minun äidiltä tuli nuo B-kuvan siemenet. Pavut on alunperin jotain englantilaista kantaa.
Rastas, kysymystä pukkaa:
Millainen tämä lilja on ? Mukana oli myös pussi “Lilja/Iris?, sininen”, mutta tässä ei ollut mitään muuta kuin vain tuo “lilja”
Eikä tässä vielä kaikki :hehe: :
Olit laittanut myös Pussin jossa luki “Akileija 2021”. Onko kyseessä se sininen tai sinilila lajike ?
Mukana oli myös pussi “Akileija, keltainen 2022”, siitä sain tiedot kuukkeloitua. Ihana herkku !!!
LeonM, japaninruusukvittenin siemenistä kyselen niistä tummemmista ja vaaleammista siemenistä. Sanoit et ne vaaleammat on eri lajikkeesta otettu kuin ne tummemmat joita oli aikasemmin ennen tätä kiertäneessä siemenkirjeessäkin mukana.
Osaatko yhtään sanoa onko lajikkeilla eroja ? Kasvin kasvunopeus, hedelmän kypsymisnopeus, ym, ym. ?
Kiitos tiedoista LeonM Itse myös kylvän niitä vaaleampia siemeniä kasvamaan.
Iltatähti, nyt kaipaisin sulta apua. Tuoksukurjenmiekasta en meinaa löytää tietoa tarpeeksi joten kysynpä suoraan siementen lähteestä eli sulta.
Löysin tällaista yleistietoa: Lila, kukinta kesä-heinäkuu. Aurinkoinen paikka. korkeus 60 cm. Kestävä. Lievästi myrkyllinen.
Siemenkylvöstä ei löytynyt mitään. Tuoksustakaan ei, nimestä voi vaan päätellä. Kerrotko millainen tää sun mielestä on ?
Yleistä tietoa iriksen kylvämisestä löytyi (pentistä tietysti, sinne vanhalle puolelle johti haku) : iris tarvitsee kylmäkäsittelyn, eli kylvö talveksi ulos astiaan.
…lähtee samantien kylvöhommiin…