Jos kiinnostusta löytyy niin laitan liikkeelle siemenkirjeen jossa sekalaisesti kaikenlaista siementä. Kirjeessä kulkee nimensä mukaan sitä sun tätä: hyötäreitä, perennoja, kesäkukkia. Kaikkea mistä nyt on sattunut siemeniä talteen keräämään. Saa olla myös kaupan pussien pohjia. Jokaiselle jotain
Kirjeeseen mukaan mahtuu max 10 jollain tavalla jo tutuksi tullutta penttiläistä. Kirje on tarkoitus laittaa liikkeelle hyvissä ajoin, tavoite lokakuun puolella. Kerkiää sitten tehdä vaikka suorakylvöjä tai perennojen hankikylvöjä valmiiksi vielä tänä vuonna
Tutustukaa siemenkirjeen ohjeeseen (alla erillinen viesti) ennen mukaan heppaamista. Toivottavasti löytyy kiinnostusta niin saadaan taas siemeniä liikkeelle hypisteltäväksi
Tässä ohjeet tähän siemenkirjeeseen osallistuville (pääosin yleiset siemenkirje-ohjeet):
Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja lisäksi saman tien yhteystiedot yksityisviestillä minulle puhelinnumeron kera. Osallistujalista (nimimerkit) tulee nähtäväksi tähän ketjuun sekä myös postituslistana mukaan kirjeeseen sisälle (yhteystiedot postitukseen).
Kirjeeseen osallistuva seuraa aktiivisesti kirjeen kulkua kunnes oma osa on hoidettu ja kunnossa. Jos jostain syystä et juuri silloin ole maisemissa kun kirje olisi tulossa sinulle, niin ilmoitathan siitä etukäteen täällä pentissä tai suoraan minulle, jotta voidaan vaihtaa paikkaasi jonkun muun kanssa.
Jokainen siemenkirjeessä mukana oleva laittaa viestin tähän siemenketjuun tiedoksi sekä kirjeen saapumisesta että eteenpäin lähtemisestä eli kuittaa tässä ketjussa kirjeen etenemisen osaltaan. Jos netti ei pelaa niin siinä tapauksessa minulle tekstiviestillä ilmoitus kirjeen kulusta. Pyritään siihen että kirje viipyy kullakin vain muutaman päivän, kuitenkin niin että sisältöön ehtii hosumatta tutustua.
Kun lisäät siemenpussukoita käytä mahdollisimman pieniä ja kevyitä pussukoita. Jos laitat kirjeeseen mukaan jotain vain tietylle henkilölle tarkoitettua, kirjoita pussukan päälle selkeästi hänen nimensä. Vaihtareista ei tarvitse kamalasti huolta kantaa. Kiva tietysti jos jotain siihen pystyy lisäämään että osanottajilla olisi laaja aarrearkku mistä tehdä löytöjä, mutta lähden aina siitä että osanottajat jäisivät plussan puolelle rahallisesti kirjeeseen osallistumalla.
Pakkauksen sulkemiseen ei käy tavallinen paperiteippi, eikä maalarinteippikään tahdo pysyä kiinni. Pakkausteippi tai ilmastointiteippi ovat kestäviä, eli käytä niitä. Katso tarkkaan, että pakkaus on kunnolla teipattu. Jos pakkaus on reissussa liikaa rähjääntynyt, se tulee vaihtaa uuteen.
Postitus joko postin XXS-pakettina joka jaetaan postilaatikkoon jokaisena arkipäivänä ja jonka kulkua pystyy seuraamaan, postin S-pakettina tai matkahuollon S-pakettina. Riippuu kirjeen sisällöstä ja sitä mukaa koosta. Peruskirjeenä ei kannata nykyään siemenkirjeitä laitella kirjepostin hitaan kulun takia.
Hep, minä mukana🙋♀️
Kiva, tervetuloa Kastehelminen
Laitan tänne myöhemmin tietoa siitä mitä perennoja tässä heti alkuun lähtee kiertämään kunhan itsekin tiedän. Kerääminen ja kuivattaminen vielä nyt menossa. Karhulasta kajahtaa
Tomskuissa mulla on konkareillekin todennäköisesti uusi ihanuus tarjolla :Whistling: . Puhumattakaan kaikista muista lukemattomista hyviksi todetuista lajikkeista…
Ei pitäisi, mut kuitenkin Hep…
No pakkokait son lähtiä(tuon tomskun takia )
Henninkään vastustuskyky ei riittänyt, lämpimästi tervetuloa
Laitatko vielä mulle puhelinnumerosi tulemaan hölönä.
Kiitos kun saan olla mukana! Laitoin numeroni sinulle yksityisviestinä.
Osa siemenkirjeeseen tulevista on jo pussitettu. Loput vielä kuivumassa.
Tihrustin sen minkä pystyin noita nimilappuja ja totesin ettei mulla tätä ennen ollut aavistustakaan siitä kuinka palavasti haluan lajikkeita joiden tarpeesta mulla ei oo ollut tätä ennen hajuakaan. Onneks tilanne vihdoin kohta korjaantuu :Wow:
Siis mitä ihanuuksia !
Rastaskin on mukana, tervetuloa
Nyt rohkeasti mukaan myös pihansa kanssa alussa olevat penttiläiset. Tervetuloa tekemään löytöjä. Kylvöt vaikka jo nyt syksyllä rasioihin ulos, keväällä taimien kanssa puuhaamiset ja penkkeihin istuttamiset. Niin nopeaa ja helppoa se on
Tähän kirjeeseen voivat aloittelijatkin huoletta osallistua sillä tässä ei ole mitään velvoitetta lisätä siemeniä jos jotain ottaa. Tälleen perheen piirissä
Ja tietysti hyötykasveihin kannattaa hurahtaa viimeistään nyt ellei jo ennestään ole
Monta päivää oon itteeni pitänyt poissa koneelta, etten vaan hurahtaisi. Nyt vaan on niiin pakko, hep! Harmi kun en koko kesänä paljoa ole siemeniä keräillyt, jotain vois vielä ulkoa löytyä. Ja mitä vanhoja jemmoja sitten lienee…
Jos mäkin ny sitten. Ihan vaan tomaatinsiementen vuoksi. Haha…
Mulla olis haussa sinipallo-ohdakkeen siemen, koska huomasin, että itelläni on valkopalloversio siitä.
Hieno juttu LeonM, tervetuloa mukaan !
Osallistujat, laittakaa mulle viestiä jos jollain on sinipallo-ohdaketta tulossa kirjeeseen, osaan sit sijoittaa LeonM:n kirjeeseen vasta hänen jälkeensä. Ja vielä ehtii katella omalla ja naapurinkin pihalla sillä silmällä
Täällä on sinipallo-ohdakkeen siemeniä!
Hienoa Kastehelminen. Sijoitan LeonM:n ja Ylvaliin sun jälkeen kirjeeseen.
Valkean siemeniä on tulossa kirjeeseen. Lievä sinerrys.
Nyt mulla on Kurpalta tulleetkin siementäydennykset. Laitan viikonlopun aikana tänne kirjeen kiertojärjestyksen. Otan siinä huomioon kunkin esittämät toiveet paikasta, vaikuttaisi siltä että se onnistuu hyvin
Jos nyt joku vielä haluaa mukaan kirjeeseen niin se onnistuu kunhan toimii nopeasti.
Kirje lähtee maanantaina liikkeelle.
Tänään heti kun sain Kurpan lähettämät täydennykset oli pakko tehdä välittömästi yhdet kylvöt Enkä oo ehtinyt vielä ees alkamaan googlettamaan niiden kaikkien pussien sisältöjä… :w00t:
Mukana