Siemenkirje: Tomaattia jos jonkinlaista, SULJETTU

Tässä tomaattisiemenkirje hiplattavaksi.  Koostamme sen yhdessä Karvarin kanssa. Löytöjä tekemään pääsee meidän lisäksi  10 ensiksi hepannutta penttiläistä. Penttiläisellä tarkoitan tässä tapauksessa niitä jotka ovat olleet jonkin aikaa jäseniä ja osallistuneet aiemmin keskusteluihin. Kirje on tarkoitus laittaa liikkeelle nopeasti joten eikun heppaamaan jotta saadaan siemenet ajoissa uusiin koteihinsa https://yoursmiles.org/tsmile/plants/t15306.gif

Tässä ohjeet tähän siemenkirjeeseen osallistuville (pääosin yleiset siemenkirje-ohjeet):

Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja lisäksi saman tien yhteystiedot yksityisviestillä minulle puhelinnumeron kera (puhelinnumero jää vain minun tietooni). Kirje kiertää ilmoittautumisjärjestyksessä ja osallistujalista (nimimerkit) tulee nähtäväksi tähän ketjuun sekä myös postituslistana mukaan kirjeeseen sisälle (yhteystiedot postitukseen).

Jokainen siemenkirjeessä mukana oleva laittaa viestin tähän siemenketjuun tiedoksi sekä siemenkirjeen saapumisesta että eteenpäin lähtemisestä eli kuittaa tässä ketjussa kirjeen etenemisen osaltaan! Kirjeessä mukana olevassa postituslistassa on mukana minun puhelinnumeroni jotta varmistetaan että informointi pelaa vaikka netti ei toimisi. Siinä tapauksessa siis voi ilmoittaa tekstiviestillä kirjeen kulusta.

Kirjeeseen osallistuva seuraa aktiivisesti kirjeen kulkua kunnes oma osa on hoidettu ja kunnossa. Jos jostain syystä et juuri silloin ole maisemissa kun kirje olisi tulossa sinulle, niin ilmoitathan siitä etukäteen täällä pentissä tai suoraan minulle, jotta voidaan vaihtaa paikkaasi jonkun muun kanssa, eikä kirje jää lojumaan sinulle turhan pitkäksi aikaa. Kirjeen tulisi olla kiertänyt jokaisella ja palannut takaisin minulle maaliskuun alkuun mennessä.
Kirjettä ei sovi makuuttaa itsellä kovin monta päivää, oletus että jos tänään tulee niin huomenna tai ylihuomenna lähtee eteenpäin.

Ota siemeniä vain itselle, ei naapurille eikä serkun kummin kaimalle. Kun lisäät siemenpussukoita niin varmista ettei ko. lajiketta jo ole kirjeessä runsaasti. Käytä mahdollisimman pieniä ja kevyitä pussukoita. Jos laitat kirjeeseen mukaan jotain vain tietylle henkilölle tarkoitettua, kirjoita pussukan päälle selkeästi hänen nimensä.
Pyri siihen ettei pakkauksen koko kasva ja paino pysyy mahdollisimman kevyenä etteivät postimaksut nouse. Muistathan laittaa myös oikean määrän postimerkkejä, ettei vastaanottajan tarvitse lunastaa kirjettä postista.

Kirjeen avaamisreuna merkitään kirjeen päälle, ei avata muista reunoista ettei kirje ala repsottamaan. Pakkauksen  sulkemiseen ei käy tavallinen paperiteippi, eikä maalarinteippikään tahdo pakkasilla pysyä kiinni. Pakkausteippi tai ilmastointiteippi ovat kestäviä, eli käytä niitä. Jos kotona ei ole vahvaa teippiä, niin sitten postin paketointipisteen kautta, siellä saa pakkaukseen asianmukaisen teippauksen. Katso tarkkaan, että pakkaus on joka sivulta kunnolla teipattu. Jos pakkaus on reissussa liikaa rähjääntynyt, se tulee vaihtaa uuteen.

Hep.

Jep!

Ehottomasti mukana!! 

Hep! :yum:

Hep. Joitakin sortteja siemeniä olisi laittaa mukaan.

Yllytyshullua yllytettiin, niin olen mukana. :slight_smile:

Nyt on yhteensä 8 penttiläistä jo tässä mukana eli minun ja Karvarin lisäksi 6. Aikaa mukaan heppaamiseen on tämä päivä sillä vien kirjeen huomenna postiin jatkamaan eteenpäin Karvarille joka vielä täydentää omistaan kirjeen tarjontaa.  Lajikkeita on mukana runsaasti, arviolta n. 50 jo tästä minulta eteenpäin lähtiessä :stuck_out_tongue:

Jos oot häilynyt kahden vaiheilla että hepata vai ei, niin vielä ehtii :smiley:

Hieno juttu että oot mukana :slight_smile:

S

Sain just siemepussien kasaamisen tehtyä, laskin että multa lähtee tästä n. 80 eri lajiketta. Joissakin pusseissa on vähemmän ja joissakin enemmän siemeniä. Pitäis olla mistä valita vaikka ei ihan kaikista pusseista riittäisikään jokaiselle  :slight_smile:

Hep kuitenkin.

Meni sit kummiskin hermot :smiley:  Kiva kun oot mukana.

No hitsi, myöhästyinkö? Taitaa olla 10 jo koossa?

Vielä yksi mahtuu mukaan jos toimii nopsaan. Sovitaan että pidän tän avoimena heppaukselle vielä tunnin verran, ja sitten alan pakkaamaan kirjettä. Joten 17.30 saakka voi vielä yksi henkilö päästä mukaan.
Tosi hieno juttu että saatiin porukka kasaan näin nopealla varoitusajalla, kiitos teille asiasta innostuneille 

Tässä kiertojärjestys:
Nuu -> Karvari ->
1. LeonM
2. raipel
3. Jontte
4. Kesänlapsi
5. MirjaM
6. Genesee
7. kitikat
8. Ylvalii
9. Kyssäkaali
-> Nuu

Muistakaa seurata aktiivisesti kirjettä kunnes homma on kohdaltanne ohi, ja ilmoittakaa heti kun kirje on teille tullut ja samoin heti kun se on teiltä lähtenyt eteenpäin. Näin homma toimii niinkuin pitääkin. Ei pantata kirjettä vaan toimitaan sen kanssa ripeästi niin jokainen saa siemenet kylvettäväksi hyvissä ajoin.
Toivottavasti nautitte siementen rapistelusta !

Siemenet on pakattu A5 kokoiseen kovaan postituslaatikkoon, painoa 169 g. ja postimaksu 3,50 € (= 2 kirjemerkkiä).
Kirje on tänään jätetty asiamiespostiin ja lähtee tän päivän postin mukana matkaan kohti Karvaria.
Laatikon avausreuna on merkattu. Avatkaa siitä poistamalla teipit niin muut reunat eivät rähjäänny ja toivottavasti laatikko säilyy hyväkuntoisena loppuun saakka. Jos kunto jossain vaiheessa vaikuttaa epäilyttävältä niin sitten kirje on pakattava uuteen pakkaukseen.

Uskon että  kirjeestä löytyy jokaiselle jotain kivoja löytöjä :slight_smile:

Kiitosta vaivannäöstä🙏

Täälä on!!

Nyt aamusta vien postiin.LeonM ookko valaamiina?

Kiitti Karvari :kiss: