Luin tuon @Karvari n viestin ananaskirsikoiden itämättömyydestä. No, ajattelin kuitenkin kokeilla ja laitoin kaksi siementä kylvölautalle samana iltana, kun luin viestin. No, tänään toinen siemenistä on jo itänyt ja pukannut valkoisen juurenalun. Tarkoitus oli kylvää näitä vasta helmikuun lopulla, mutten mä tuota kompostiinkaan laita.
LeonM,tääläki elämää näkyy.Viikko meni ennenku näky ekat juuren alut,hitaasti tuli nyt.
Kirje täällä!
Hieno juttu kesänlapsi. Nautiskele !
Ihan huikea kirje! Pari tuntia meni selatessa, tosi kivat ohjeet oli mukana. Olisi mennyt muuten yötä myöten googlettaessa. Tästä tulikin tomaattivuosi. Pitänee alkaa luovaksi (tai no entistä luovemmaksi) esikasvatuspaikkojen kanssa. Kiitokset Nuulle, sekä muille siemeniä lisänneille. Muutaman lajikkeen lisäsin mitä en ainakaan hoksannut siellä vielä olevan.
Huomenna vien kaupalle postiin, niin kirje ei hytise pakkasessa. MirjaM valmiina odottelemaan postia.
Makea Krimiltä ja Idyll ensimmäisinä pukkaamassa lenkkiä.
Ja todella, pitää olla luova ja luoda lisää paikkoja taimille😁
Jännää! Meillä ei myöskään postit palele, ikkunasta näkee kun postiauto menee alas ja puolen tunnin päästä on omassa laatikossa.
Varovasti kyselen että onkohan toista tomsku kirjettä mahdollisesti vielä lähdössä? Olisin mukana jos sellainen tulee
Kirje on nähtävästi lähtenyt eilen MirjaM:lle. Se kiertää henkilöltä toiselle noin viikon viikkovauhdilla kun posti ei jaa kirjeitä tiistaisin eikä perjantaisin, lukuunottamatta siis sitä XXS-kirjettä jonka hinta on n. euron kalliimpi kuin tavallisen kirjeen. Se jaetaan noinakin päivinä.
Tällä vauhdilla kirje on viimeisellä osallistujalla eli Kyssäkaalilla todennäköisesti maaliskuun ekalla viikolla ja takaisin minulla sitten ehkä tokalla viikolla.
Gilolle sellaiset terveiset että koska itsekin haluan päästä katsomaan onko siihen tullut matkalla jotain sellaisia lisäyksiä joita voisin laittaa vielä nyt tänä keväänä kasvamaan, en aikataulusyistä tän kirjeen matkaan voi ottaa enää uutta mukaan. Muuten ne omat kylvöt lykkääntyy aivan liian pitkälle. Voithan kuitenkin seurata kirjeen etenemisvauhtia ja jos jostain syystä se on liikkunut arveltua nopeammin ja sitten vaikuttais siltä että se Kyssäkaalin jälkeen ehtis pyörähtää myös sun luona ennen mulle paluuta niin katotaan asiaa uudemman kerran. Luulen kummiskin että tältä keväältä ei taida olla pentissä enää mahdollista osallistua tomaattisiemenkirjeeseen - ei tähän eikä varmaankaan mihinkään toiseenkaan.
Tässä kiertojärjestys:
Nuu -> Karvari ->
1. LeonM
2. raipel
3. Jontte
4. Kesänlapsi
5. MirjaM
6. Genesee
7. kitikat
8. Ylvalii
9. Kyssäkaali
-> Nuu
Eipä tullut tänään eli vasta maanantaina seuraava jakopäivä
Jep, jos yhtään poikittaista matkaa niin hidastuu. Joskus yllättäen tulee jokin vuorokaudessa kun on valtatien suuntaan. Ulkomaanpaketti tuli kolmessa päivässä kaupungin toiseen reunaan ja viikonlopun ylitse meni todella monta päivää ennenkuin oli perillä, ennätti tulla jo kysely mitä pidit tuotteesta ennen.
Eipä taida ensi viikolla minulle keritä, seuraavalla viikolla sitten. Ei ole vielä kiirettä laittaa multiin, kerkiää hyvin vielä maaliskuussa.
Tämä kirjoitus edustaa vain omaa mielipidettäni, mutten itse enää lähettäisi siemenkirjettä millään muulla tavalla kuin postin XXS-pakettina. Se jaetaan kuitenkin joka arkipäivä vastaanottajan postilaatikkoon ja lähetystä voi seurata netissä. Paketin käpistelyyn jäisi paljon enemmän aikaa ja silti kirje kiertäisi kahdella henkilöllä viikon aikana.
Joo laitan kyllä niin, kunhan se tänne saapuu.
Tuli ja meni. Posti tuli harvinaisen aikaisin ja onneksi on hyvät selostukset mukana niin oli nopeata selata ja suoraan kylvölautalle. Otin noita joissa mainittiin ulos, aikainen tai matala, kiitos.
Posti lähtee eteenpäin aikaisin mutta ennätin viedä ajoissa; xxs pakettina. FB:n Penttiryhmässä laitoin viestin niin sain puhelinnumeron, ei muuten päässyt postin maksusivulla eteenpäin
Tammikuussa kuivattelin Vesuvio Giallosta siemeniä ja pussitin mutta eihän se tähän hätään löytynyt, muutama ostosiemen niitä sentään
Omaposti-sovelluksessa näkyy jo, että minulle on tulossa postia.
Lähetin kitikatille YV:nä pyynnön puhelinnumerosta, niin voin kirjeen laittaa myös pakettina, kunhan se ensin saapuu tänne.
Laadukkaita ovat siemenet. Itävyysprosentti huimaava. Vaikka laitoin jo hätäillessäni lautalle varasiemeniä kun ei sammalnapeissa kaikissa näkynyt eloa. Mutta niinpä vain nyt näkyy.
Laittelen lautalla olevat parit siemenet niiden idettyään kuitenkin multiin ja annan vaikka naapurille sitten taimivaiheessa, joka innostui tilailemaan paprikoiden ja chilien siemeniä. Ehkä vähän yllytin😁
Siemenkirje käväisi Vaasassa ja on matkalla kitikatille. Huomasin puoli kolmelta postin mopon jäljet meidän liittymän kohdalla ja hain paketin. Ehdin sen käymään läpi, pakkaamaan ja maksamaan postituksen netissä, niin että sain sen vietyä tuonne kilsan päässä olevalle R:lle viisi yli neljä ennekuin tämän päivän postit sieltä noudettiin. Onneksi olen etätöissä ja tänään ei ollut mitään palavereita, niin pystyin hoitamaan tärkeämmät asiat ensin
Hieman harmittaa kun en tajunnut tuossa aiemmin kysellä, että mitähän siellä paketista löytyy. Mua alkoi viikonloppuna himottamaan lajike nimeltään Rio Grande ja menin jo tilaamaan sen siemeniä Espanjasta. Onneksi ne oli aika edullisia siemeniä ja tilasin samalla chilejä ja vaaleanpunaisen banaanin siemeniä. Otin kuitenkin kirjeestä kaksi Rio Granden siementä siltä varalta, että ne espanjalaiset ei vaikka idäkkään.
Kirjeessä on kyllä uskomaton määrä lajikkeita, piti ihan hillitä itseäni ja miettiä mitä on tilaa kasvattaa.
Oon kasvattannu Rio Grandea parina kesänä,tosi satoisa ja hyvän makunen.
Hain kirjeen postista, huomenna laitan eteenpäin Ylvaliille. Kai se pitää laittaa XXS kirjeenä kun huomenna on perjantai, ei liiku muuten eteenpäin.
Nyt kun tietäis mitä siemeniä sitten otan, anna vähän vinkkiä Nuu!