Sinikämmen, Glaucidium palmatum

Meillä kukitaan,sydän kahdella kukalla plus sitten kaikkein uusimmassakin kasvissa on yksi kukka, kooolme yhteensänaurua. Odotan sitä päivää että on korkea isopuskapuu

Ah ja voi mikä järkytys!ihmetys Sain muutama vuosi sitten sinikämmenen taimen ja nyt se aikoo kukkia ensi kertaa -eikä muuten ollutkaan sininenpomppivaa naurua Pitipä sattua..

Kyllä tuosta hymyä riittää useiksi viikoiksi!

Tyytyväinen miekin olen omasta, viime vuonna yllärinä saadusta. Hienosti kasvaa vaikka kukintaa saankin odotella ensivuoteen. Hyvää kannattaa odottaa:D

Piti kyllä ensimmäisenä taimen antajalle soittaa että tahtooko taimen takaisin-kun nimittäin hänellä ei ole kukkineet kuin siniset ja valkoisista ei merkkiäkään vaikka niidenkin siemeniä on kylvänyt useaan otteeseen… Ei kuulemma, saan käydä sen sinisenkin taimen hakemassa.pomppivaa naurua

Kyllä valkeasta kannattaisi vaikka taivasosuutensa antaa:D (ellei sitä ole jo moneen kertaan annettu)

Kuinka onnellinen voikaan olla yhdestä ainoasta kukasta ? :slight_smile: Ensimmäisen kerran kukkii mulla sinikämmen ja yhdellä kukalla…

itää minulla hyvin kylmäkäsittelyn jälkeen… tuntuu olevan hieman arka vasta itäneenä taimena… korkeus on n 35-40 cm! Valkoinen on ainakin ruotsin puolessa haluttu ‘harvinaisuutensa’ vuoksi! Jelitton siemenet ovat olleet hyvin elinvoimaisia… taimia on jokseenkin harvoin, jos koskaan, saatavana taimimyymälöista… on sen verran hidas lisättävä kukinta kokoiseksi (3-5v siemenestä)! Lisäksi jakotaimet eivät ole yhtä elinvoimaisia, nettitietojen mukaan… mutta kyllä on kaunis lehtokasva metsäpuutarhaan

Mulla oli purkki siemenineen ulkona koko talven. Joitakin viikkoja sitten nousi yksi taimi - olin oikein iloinen - mutta varhaista oli ilo, sillä nyt taimi on hävinnyt =0. Sinänsä merkillistä, sillä taimesta en löydä edes nokittua tai kuivunutta versiota.

ettei vain olisi etana rykäle käynyt nauttimassa herkusta?!

Tämäkin nousee, hieman epätarkka kuva.

Ovelan näköinen! Pistäkäähän kuvia, kunhan lehdet ja kukat aukeavat.

Viittä vaille  auki ovat kukat antaa nyt ensin  oikoilla helmansa, kuvataan sitten.

Valkoinen sinikämmen availi ensimmäisen kukkansa

Onhan tyylikäs!

Messuilta ostamani sinikämmen kukkii nyt kasvihuoneessa. Pelkään että aurinkoisella ilmalla lämpötila siellä nousee liian korkeaksi. Kuinkahan arka mahtaa olla? Voiko istuttaa jo pihalle?

Tämä ihanuus avautuu kohta.

Meill on jo ainaskii kolme kukkaa auki ne on aivan ihania

Sinikämmen ilmeisesti hengissä, jotakin pilkistää vasta. Jipii!Juuria on aika pinnassa. Kuinkahan “vahvaa” multaa uskaltaisi lisätä päälle?

Millaisia kokemuksia kasvupaikasta? Millaisella paikalla viihtyy varmasti? Olen taas löytänyt sen ainokaisen viime vuonna itäneen taimeni : )

Miulla on kuivassa ja auringossa.