Sinikämmen, Glaucidium palmatum

@huitukka Mulla on vuosi sitten keväällä itänyt taimi, jossa on nyt toisena kasvukautena ainoastaan yksi lehti, joten epäilen hieman kukintaa vielä tällä kaudella. Ehkä sitten ensi kesänä. :wink:

Minulla sinikämmen ottanut nokkiinsa, teki vain yhden kukan, jossa oli kaksi terälehteä, vajakki😂

On hän niin ihana herkkis :smiling_face_with_three_hearts:

Kolme kertaa oon kokeillut ja kolme kertaa on hävinnyt, en kokeile enää. :angry:

Uskottava on että ei viihdy, sama juttu rotkolemmikkien kanssa useasti kokeiltu ja kaikki aina kuollut , eli ei jatkoon nekään.

Valkea hävisi ja lila hiipuu. Tuskin miekään enää kolmatta kertaa kokeilen.

Tämä on mun… tuumi kimalainen ja kiersi kaikki kolme kukkaa huolella.

On se nätti. :kiss:

Minun sinikämmen muutti jo aikaa sitten hukkapiiloon.

No,semmosessa puolivarijossaauringossa.Osan päivää paistaa,mutta iltapäivästä on vieruskasvin ja puun varijossa.

Hänen kuninkaallinen ihanuutensa.Toinen on varijosammassa paikassa,kämmenet tiukasti kiini.

Nyt tämä varijosan paikan sinikämmen on jo auki,aurinkoisessa paikassa oleva palijon pienempi ja pikku nuput vasta.Miten tämä väri,lilan värinen.Vaikuttaako varijosa paikka?

Aurinkoisen paikan kämmenet nyt auki,hänen ihanuutensa :smiling_face_with_three_hearts:

Valkoinen sinikämmen kukkii aiemmin kuin violetti.

Valkoinenkin on hieno, mutta kyllä tuo sininen hurmaa.
Sinikämmenen sininen väri on ihan minun lempiväri sinisistä kukista, se on niin ihana. :smiley:

Onkohan minulla tätä,en muista kuolemaksrnikaan,kun samantyylinem on Kolmilehti? Voi jos osaisin.laittaa kuvan niistä,kun.kukkii?

Hänen ylhäisyytensä,varijopenkissä.

Aurinkoisen penkin hänen ylhäisyytensä.

Molemmat viime kesän taimenvaihdossa saadut ovat hyvässä kasvussa.

Taas nämä samat,muttaku on niin ihana perenna :purple_heart:

Aivan ihana, mistä olet löytänyt hänen ylhäisyytensä? Vai oletko siemenestä kasvattanut.