Tuo välkkeen arizonan sinilatva on kyllä minusta ihan huippu. Kuten välke sanoi, pysyy tukematta pystyssä, ja kukkii miltei koko kesän. Tykkää, ja jaan joka paikkaan.
Arizonan sinilatva pärjää kuusenkin alla.
Onkohan tämä Emolta?
Jännästi kasvaa matalana pensastavana kuusen alla.
Karva- tai arizonansinilatva? Tosin mulla ei kumpikaan kasva noin matalana, vaan noin 30-senttisenä.
Kiitos, sitten se on karvasinilatva kun aritzonan sinilatva on vieressä.
Noin 30cm korkea tuokin.
Purppurasinilatva on hyvässä kasvussa ja niin kauniin punaisena.
Kukkiiko jokin sinilatva 2 kertaa kesässä? Ostin tänään taimimyyjäisistä lännensinilatvan nimellä kasvin (ehkä jokin kansan käyttämä nimi, sillä google ei sitä löytänyt…), joka kuulemma ei leviä hanakasti siemenistä vaan lähinnä jakamalla tätä kasvia saa ja sen pitäisi kukkia kahteen otteeseen.
Lehdet eivät näyttäneet erityisen sinilatvamaisilta. (Kasvista ei muutenkaan oikein saanut selvää, sillä se oli surkin näköinen, juuri purkitettu nuuppo, mutta ostin kun halvalla sain, 50 snt ja kokeilen joskos se lähtisi kasvamaan).
.
Muistaakseni lajike Apricot Delight. Söpö kuin sika pienenä.
Nuuhkin tänään lehtosinilatvoja ja päiväilin taas sen sulotuoksua. Miten on muiden lajikkeiden kanssa, tuoksuuko ne kaikki? Erityisesti tuo Kurpan matalana kasvavan version tuoksuasia kiinnostaa.
Menin minäkin nuuhkimaan tuota purppurasinilatvaa, sehän suorastaan lemus, kamala haju, aivan kuin sianpa…a, yök…siis D.formosalla tuoksui ??
Siis ilmeisesti eivät kaikki tuoksu hyvältä. Mulla on tämmöinen, olen sitä pitänyt lehtosinilatvana.
Pitäisikö tämänkin ketjun nimeä muuttaa yleisemmälle tasolle vaikkapa sinilatvat, eikä pelkästään lehtosinilatva?
Satues, tuleeko purppurasinilatvasta noin vihreä ajan kanssa? Oli vaan niin mielettömän upeen värinen keväämmällä…
Minulla ainakin "hyytyy" tuo purppuraisuus noissa lehdissä kesän mittaan. Just aloittelee kukintaa.
Koiruus, kyllä, keväällä on punertavalehtinen, nyt vihreä, vahinko vaan kun on niin kauniit värit keväällä
Nuo kukkavarret säilyvät kuitenkin purppuraisina.
Kaunis on tuo purppurainen versio!
Pysyisköhän leikkaamalla purppuraisena, jos ei niin ainakin hajuttomana, pitänee haistella ja kokeilla.
Karvasinilatva
Lehtosinilatva Blanjou, lehdistö on kaunis.