(Kesäkukat - Sinivarjo, Trachymene caerulea syn. Didiscus caeruleus )
Nää on sympaattisia pikku palloja
(Kesäkukat - Sinivarjo, Trachymene caerulea syn. Didiscus caeruleus )
Nää on sympaattisia pikku palloja
Löysin sen verran tietoa että sinivarjo on kotoisin Australiasta ja se kukkii tihein sinisin, ruusunpunaisin, vaaleanpunaisin tai valkoisin kukin.
Olen kasvatellut jo monena vuonna näitä. Minusta jotenkin niin kivoja kesäkukkaruukuissa kurkkimassa.
Kylvin sinivarjoja (sinipäivänvarjoja) just eilen. Saas nähdä, kuinka onnistuu. Siemeniä ei ole ihan joka putiikissa myynnissä.
Koulin sinivarjot.Oli hyvännäkösiä taimia.
Minkälaisia kokemuksia teillä?Tuntus että vähänlaisesti kasvatellaan??
En oo ikinä tuollaisesta kuullukkaan. Hienon näköinen!!
Nää sinivarjot on kivannäkösiä.Hyvin ovat kasvaneet.
Minkälaiseen paikkaan laitatte nämä kasvamaan? Vähänlaisesti löytyy tietoa. Ja onko mitään erityistä mitä pitäis huomioida kun istuttaa? Mulla taimet ainaki näyttää hyviltä. ^.^
Niin ja onnisuuko kasvattaa ruukussa? Vuokranantajan pihaan ei saa laitta penkkejä… -.- on mulla kyllä kasvatuslaatikoita olemassa myös.
Ruukkuun olin ajatellut nuo laittaa kasvamaan. Aiempaa kokemusta mulla ei ole.
Kiitos Karvarille. Hyvin lähtivät siemenet kasvuun!
Minä ainaki laitan sinne tänne,ruukkuihin,maahan laatikkoon…
Ei oo mullakaan aiempaa kokemusta,mutta kokeillaan
Hyvin ovat taimet kasvaneet.
Onkos muille käynyt niin, että sinivarjon taimet ovat alkaneet punertua ja nuupahtaa penkissä? Itse epäilen syylliseksi juurimatoa, koska kun taimen ottaa ylös, niin juuret ovat ihan olemattomat. Outoa kyllä, että penkissä muut kukat voivat vallan mainiosti. Yritin siirtää epätoivoisesti vahvimpia yksilöitä muualle, saa nähdä elpyvätkö.
Sinivarjo, Trachymene caerulea syn. Didiscus caeruleus
Sen isot korkeissa varsissa olevat sirot, sateenvarjomaiset, laventelinsiniset ja pitsimäiset kukinnot koostuvat pienistä, tähtimäisistä kukista, jotka tuoksuvat kevyesti ja sopivat täydellisesti leikkokukiksi ja kukka-asetelmiin. Korkeus 60 cm.
Haarova, pensasmainen kasvutapa. Helppohoitoinen. Kukkii pitkään.