Sinivuokon pihaa (V)

Remontoimme ulkokatoksen siten että mies kiinnitti vanhat ikkunalasit paikoilleen ja minä valitsin värisävyt ja maalasin keltaisen siniseksi. Mies teki myöskin oven ja niin saimme pienillä muutoksilla huvimajan.

Nyt vasta löysin tänne ja juuri katselin kaikki kuvagallerian kuvat. Ihana paikka Sinivuokko sinulla, uskomattoman kaunista.

Lähikuvaa huvimajasta. Ruukuissa itsekasvatettua lobeliaa salvian kanssa.

Lähikuvaa sisälle. Täällä on mukava syödä aamupalaa, lueskella, ottaa päiväunet, istua kahvilla, laiskotella ja istua iltaa ystävien kanssa.

Ja tässä toinen puoli. Taustalla ikkunoista näkyy ruma vihreä mansikkaverkko.

Huvimajan vieressä on ruusupenkki, jossa kasvaa monenlaista pensasruusua. Tosin malvat ovat nyt niin kukassaan, ettei ruusuja juurikaan näy.

Huvimajan oikealla puolen on penkki, jossa kasvaa jaloangervoa, ruusuangervoa, amerikan heisi, syreeniä ja purppurapunalatvaa(jonka mieheni kerran esitteli lilapääksi, kun ei oikeaa nimeä muistanut)

Pidän aivan erityisesti poluista puutarhassa ja haluaisinkin parannella kaikkia kulkuväyliä. Selkeyttää ja istutella kivaa katsottavaa polkujen varsille. Tässä on polku, joka johtaa "kansallispuistostamme" kasvihuoneelle.

Ja polku, jota reunustaa mangoldi, aamisep herne, persiljat, pillisipulit, salaatit ja lehtikaali.

Suurten kuusien ja kasvihuoneen reunustama polku joka johtaa kompostille.

Sinulla on kadehdittavan ihana kotipaikka! Upea piha-alue, olette todella olleet ahkeria. Huvimaja on syötävän suloinen :slight_smile:

Kiitos lisäkuvista sinivuokko! Todella kaunista ja kuvasi antoivat alkusysäyksen eräälle tulevien vuosien projektille :wink:

Huvimaja on kyllä ihana, väritkin just kohilleen. Oletko itse tehnyt tilkkupeitot mitkä huvimajassa ovat ?

Sinivuokko - meillä on sama taimien hovihankkija! Ei olis kuule kuin neljä kilsaa ajaa Särkältä meille käymään! Tervetuloa jos sattuu aikatauluihinne passaamaan! Yhteystiedot löydät http://www.majakarinmajakka.net

Hei Kukkahöperö. Kyllä olen tehnyt tuon tilkkutäkin joka on vasemmalla puolen huvimajaa. Titamiini, hyvä että tajusit vihjeen:)(esittää kyläilykutsun siis) Minä muuten kyselin pellekioskilta, että asuuko se yrttiasiantuntija lähellä ja tiesivät neuvoa missä asut. Vielä kerran olisi tälle kesälle käynti puutarhalla joten silloin voisin vaikka piipahtaa.

Loppukesän kukkijoiden väriloistoa

Tällaisen pöntön saa joku lintu ensi keväänä kodikseen. Tosin mies väitti, että tuo on enemmänkin sisustustarvike kuin linnunpönttö...

Ihana

Ja hieman toisenlainen malli, niin on linnuilla valinnanvaraa värien suhteen..

Sievät pöntöt, Sinivuokko. Itsekin olen katsellut maalattuja pönttöjä, useimmat niistä ovat olleet niin värikkäitä, että olen arvellut etteivät linnut niihin uskalla pesäänsä rakentaa. Nuo taas ovat sen verran hillitysti koristeltuja, että saavat varmasti asukkaita…