Niin se meni tämäkin sunnuntai. Aamulla uunia lämmittäessä kantarellien siivousta. Puolet siivosin ja loput jäi isännälle. Tein sämpylöitä, paistoin 2kg kanan fileleikkeitä ja tomaattien kuivatusta pari pellillistä. Grillimökissä keitin punajuuria ja kuivatin pannulla kantarelliä. Nyt punajuuret purkitettu ja kantarellit pakastimessa. Eipä siinä ulos kerenny muuta kuin juosta aina grillimökin ja keittiön väliä.
Mä sain vihdoin ja viimeinen koko porukan eli poikani ja hänen tytöt mukaani vierailemaan heidän mummon & iso-mummon ja mun ex-anopin luona palvelutalossa. Hän on siellä puoltoista vuotta jo asunut mutta nyt vasta onnistuin ton porukan sinne saamaan. Ei oo kyse siitä etteivät olis halunneet, mut aina vaan on käytettävissä olevana päivänä ollut jollain joku este. Autossa istumiseen meni tunti suuntaansa, siellä oltiin pari tuntia ja sit kotimatkalla käytiin vielä syömässä ulkona.
Omalle pihalle kerkisin kotiin tultua tunniksi kastelemaan ja keräämään, ja sit oonkin ollut keittiössä hyödyntämässä edullista pörssisähköä. Just äsken lopetin. Vilkasin huomisen hintoja ja totesin että keittiö on asemapaikka mulle myös huomenna. Pakko käydä ekana kaupassa hakemassa lisää tarvikkeita ja sit taas kauhan varteen.
Meillä oli nuorisoseurantalolla miehen lapsenlapsen ristiäiset. Tein kukkakoristeita sinne eilen ja vielä tänään viimeiset.
Tähän kastemaljan ympärillä olevaan kranssiin tein kehikon tuomen oksasta ja sidoin siihen tuomen lehtiä ja ruusuja. Ihan nätti siitä tuli.
Sitruunakesäkurpitsahilloa, kurkkusalaattia ja tomaattikastiketta. Omenat mehustumassa ja kuivuri käynnissä. Pyykit pyörii. Myöhemmin leivon ja samalla uuniruokia.
Loput punajuuret säilötty ja 17 litraa puolukoita siivottuna pakastettu. Tytölle 10 litraa ja itelle loput. En tiedä miten voidaan syödä kun meitä molempia närästää ainakin hillo.
Raparpericurdia keitetty, tomaattia kuivattu taas pari pellillistä, loput palsternakat käytetty uunissa ja kurpitsapiirakan pohja paistettu. Kohta päällystän kun jäähtyy. Sähkötkin kävi sopivasti poissa joten jouduin vatkaamaan käsin taikinan. Ei olis minun käsistä tuohon hommaan monesti, ehkä ei syötäis kurpitsapiirakkaa eikä muutakaan mikä vaatis vatkaamista.