Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Kurppa, kerro edes parilla sanalla kuinka pitkällä kevät oli euroopassa ja kuinka vihreää ja lämmintä ja ja…

Hain pojun Jyväskylästä ja pyörähdin samalla Biltemassa hakemassa sellaisen ison lavakauluksen alusen. 120x80 mustaa muovia laidoilla. Ajattelin värkätä siitä kennostoille alusen ulos, niin voi kastella kaikki kerralla. Ongelma vaan se, että lunta ihan riittävästi jokapuolella, avattuna pihaa sen verran, että saa auton kääntymään. Täytyy suunnitella hyvin ja pätkiä puut valmiiks. Jos tuo lumi sulaa jossainvaiheessa vaudilla, ni voi tulla miltei kiirus.

Onkohan minun nimimerkki poistettu listoilta kun olen tänään saanut ihan kummia viestejä sähköpostiini😵. Siinä missä luki ennen kastehelminen, nyt lukee ” Moi J9721022119,
Uusi vastaus lisätty…”

onko muille käynyt näin?

Joku häiriö pentissä on vieläkin jos saan viestejä numerosarjalla eikä omalla tunnuksella. Jos jostain syystä menen sinne kommentoimaan niin ainako tuo pentin oma sotku kulkee mukana enkä saa sinne kirjoitettua nykyisen tilanteen mukaan? Olen tässä vuosien mittaan kirjautunut usein sisään ja ulos kun laitteet on vaihtuneet.

Jos se muistutus saapuneista viesteistä ko. ketjussa on laitettu voimaan silloin kun sinulla on ollut se numerotunnus nimimerkkinä (niinkuin näyttää olevan) niin sille numerotunnus-nimimerkillehän se muistutus lähetetään.
Sinuna poistaisin sen muistutus-pyynnön siitä ketjusta sillä numerosarja-nimmarillasi, ja jos haluat kuitenkin muistutuksia saada ko. ketjuun tulevista uusista viesteistä niin pyydä se muistutus tällä oikealla nimimerkilläsi.

Pääset sinne numerosarja-nimmarisi profiiliin esim. sen ko. ketjun viestisi kautta.

Kivipenkki avattu …mulla on rapun vieressä pieni suikale joutomaata oikein paahteinen ja kuuma…siihen olen läjännyt erillaisia kiviä ja muutaman betonilinnun… suojaan sen syksyllä lehtien ja roskan takia ettei kivien väliin tulisi moskaa.
Sen avaan aina keväällä ihan ekana, kivet ei palellu eikä pakkasia pelkää.

Eilen apteekkikäynnillä kysyin, että mistä johtuu, kun lääkärit ovat nihkeitä joidenkin lääkkeiden reseptien uusimiseen.
On kuulemma ohjeistus tiukentunut.
Unilääkkeet on tarkoitettu vaan väliaikaiseen käyttöön ja opiaattien käyttöä reilummin kun reseptissä sanotaan, valvotaan. Jos käyttömäärät ylittyvät voi olla hankalaa saada reseptiä uusittua. 

Tämmöstä tänään

Ulkomaan reissun varalle kannattaa pyytää reseptit englanniksi paperilla “lääkkeen ostoa ulkomailla varten” jos varautua haluaa. Googlasin: Suomalainen sähköinen resepti alkaa vaiheittain käydä EU-maissa. Lääkkeitä voi ostaa jo Viron, Kroatian ja Portugalin apteekeista. Virossa ja Portugalissa suomalainen resepti toimii joissakin apteekeissa.

Miulla pitää olla matkoja varten lääkärin paperi jossa maininta insuliinihoidosta ja sensorista. Joihinkin maihin ei muuten saa insuliineja viedä. Pitää kuulemma olla lääkkeet pantu kahteen eri paikkaan, jos matkatavarat häviää. Myös reseptit aina matkassa. Sensorin kanssa ei läpivalaisusta saisi mennä. Sveitsissä jouduin melko tarkkaan tutkimukseen sen takia. Hyvä ettei kumikäsineitä käsiin vetänyt;)
Turvallisuuden takia hyvä asia.

Kiva keli oli hiihtää.

Kotoisassa oli tänään taas niin tätä… mustaa ja mustaa ja hippu harmaata vaikka talo on vihreä valkoisin somistein…
Perkola on pari tolppaa ristiin rastiin eikä minkäänmoista sadesuojaa edes kokkauspaikan päälle ? Kivoja katteita on olemassa, tätä me aina ukon kaa ihmetellään et miksi ei ?  Hienot tuolit ja muut tulee siitepölyyn ja linnunkakkiin ja aurinko haalistaa…vai kuskataanko ne kaikki joka istumisen jälkeen jonnekkin olohuoneeseen ???

Suhmuinen aamu, vapaapäivä ja kohta lähden kampaajalle.
Kivaa saada vähän uutta ilmettä.
Samalla ostan uudet hyvät shampoot ja hoitoaineet, koska isäntä antoi mulle tukka-aine rahaa synttärilahjaksi.:slight_smile:

Minulla on vaan kolme vapaata, koska oon ahne ja teen tuplapyhät, eli sunnuntai-maanantai ja toisen niistä ylitöinä. :laugh:
Maanantaiksi on luvassa upeaa keliä, niin menen aamuvarhain töihin, niin ehtii vielä nauttia iltapäivällä.

Pääsiäisen aikaan ihmiset läträä viinan kanssa aika paljon. Kai se johtuu siitä kun on pidempi vapaa niin on aikaa parennalla krapulaa. Silloin on hyvä unohtaa keskustelupalstat. Ainakin jos joku painaa mieltä.

Isäntä tuumasi ettei nytkään viitsi lähteä amerikan autoja katsomaan koska jengi dokaa siellä bisseä ja ryysii ja tulee iholle ei viitsi maksaa kallista lippua saadakseen koronan. No en minäkään mennyt kevät messuille terveydellisistä syistä johtuen… uutuudet näkee kun menee puutarhaliikkeisiin kk kuluttua. 

Siivouspäivä, pikkuväki on matkalla mummolaan :slight_smile: Testasin tuon toisen version tee-se-itse siivoussaippuasta (kookosrasva kaupan voi-hyllystä, vesi+lipeä, greipin eteerinen öljy). Kyllä lähti koirankuolaläntit ilosesti.

Kotona taas mutta oli oikein mukava kylpylä reissu.
Viitenä päivänä ihan tiukka omaehtoinen ohjelma.

Aamulla ylös klo. 6.00
Aamukahvit ja parin tunnin reippailu ulkona.
Löhöilyä.
Klo 10.00 vähän murkinaa ja ns.päiväkahvit.
Klo. 11.00 - 14.00 kylpylässä.
Kämpille ruuan laittoon, valmiita perunajuttuja ja ohuita papuja tai parsaa pakasteina ostettuna. Savukalkkunaa, possun filelankkua tai broilerikeikkeitä lisäks. Mämmiä jälkkärinä vaniljakastikkeen kanssa.
Klo. 16.00 n.vartin päikkärit.
Klo. 17.00 vähän kahvia ja rahkapiirakkaa.
Klo. 17.30 taas kylpylään valomerkkiin asti klo. 20.30 asti.
Kämpille sauna lämpiämään ja kylvyn jälkeen iltapala ja raukeana nukkumaan.

Koronaa on kylpylässä helppo kiertää. Siellä on vara vaihtaa paikkaa jos jotkut änkee liian lähelle.
Muutenkin ennen pääsiäistä ei muut yleensä liiku kuin tämmöiset joutilaat eläkeläiset. 
Ruokapaikkoihin ei kannata mennä jonottelemaan.
Laskettiin reissun hinnaksi n. 500e meille kahdelle bensat mukaan lukien. Ei paha ja nautittiin koko rahan edestä. 

Tuommoisia kylpylä reissuja kannattaa tehdä kun vielä molemmat kykenee liikkumaan suht hyvin.
Savusaunalle ja paljulle piti kiivetä 71 porrasta mutta pois tullessa laskettiin liukumäellä, renkailla jotka vietiin ylös noustessa odottamaan saunan ovelle. :grin:
Hyvää kuntoilua oli myös vastavirtaan kävely ja uinti tietysti.
Löhöilyt välillä suolasaunassa ym.saunoissa ja vesihierontapaikoissa tekee vanhoille luille hyvää.
Valoshow vesisuihkuineen + musiikki joka puolentunnin välein on ihan mukava hetki.
Lapsilla oli hauskaa siellä vesisuihkujen keskellä ja mikä sen mukavampaa kuin nähdä onnellisia ja nauravia lapsia.
Lapsissa on meidän tulevaisuus.

Pienten lasten vanhemmille siellä ei juurikaan omaa aikaa ole mutta lasten varttuessa sitä aikaa alkaa olemaan.
Niin on meilläkin nykyään vaikka tuntuu ettei siitä kauan ole kun omiamme oltiin huolehtimassa.

Hienoa että teillä oli kaikin puolin onnistunut viikko, siltä se kuullostikin !

Lomaviikko Äkäslompolossa takana. Olenko tulossa vanhaksi, kun ei oikein loma maistunut, säät suosi, hiihtokin kulki vaikka plantaari faskiitti oli pahana.

IS sivuilla on juttua multien eroista ja lisäksi jutun loppuun rullaamalla löytyy myös testi
Tiedätkö millainen puutarhuri pohjimmiltasi olet? Tee testi ja hämmästy!

Ja mulle tuli:
Olet multasormien ehdotonta aatelia!
Hyppysissäsi aavikkokin kukoistaa: maineesi on kiirinyt laajalle ja suurenmoista puutarhaasi tullaan ihastelemaan kauempaakin. Olet elementissäsi, kun naapurit kyselevät perennavinkkejä tai kesäkukkasuosituksia. Taidat taimien hellimisen, kyykötät antaumuksella kukkapenkkien tykönä kaiken liikenevän vapaa-aikasi ja olet lierojen ja pölyttäjien suurin ystävä.