Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Terveiset omenapäiviltä Söderlångvikistä

Terkut inkoon ruoka markkinoilta, ostin perunaa ja juustoa…ja väkeä oli pirusti kun tammisaaren markkinoilta puuttui tämä tällainen osuus kokonaan.

Kannattaa viettää syntymäpäivää syksyllä. Synttärikukkakimppu voi näyttää tältä:star_struck::joy::hugs:

Lahjaksi sain lisäksi uudet kottarit täynnään erilaisia tarpeellisia juttuja, esim moottorisaha suojavarusteineen, erilaisia leikkureita teleskooppivarrella ja ilman, uuden lapion ym. Porukat alkaa oppia🥰

Synttärionnittelut Iltatähdelle. Extrahienot lahjukset !

Hienoja lahjoja. Yksi tuttava saa kiviä lahjaksi, on itse niitä toivonut. 

Toivomuslistalla oli myös sementtisäkkejä, mutta eihän kaikkea voi saaga😄

Sain HANDYMOVERIN lahjaksi etukäteen …en avaa sitä vielä …isäntä laittaa sen ajokuntoon …akku kone ja toivotaan et on mitä lupaa ? Niin voin siistiä itse paikkoja …ruohonleikkuri normi kone on mulle liikaa.

Originaali anoppi pääsi viimein maanantaiaamuna pois. Jo useamman vuoden maannut muistamattomana ja täysin liikuntakyvyttömänä hoitokodissa. Just ennen hoitokotiin joutumista leikattu lonkka petti pedissä. Jalka roikkui irrallaan ihon varassa. Jos jotain eläintä rääkättäisiin samalla lailla, istuis joku vankilassa, ihmistä saa kiusata.

Onko kokemuksia Kiinanlaikkuköynnöksestä, tuottaako se hyvin satoa ja minkä makuista. Onko arka kylmälle…

Oman hoitotahdon voi kirjata Oma Kantaan.

Hoitamattajättäminenkin on rikos mutta kukaan ei ota vastuuta ja tätä on vaikeaa todistaa todeksi kun kollegat pitää toistensa puolta…et onnellinen suomi ja pyh… silloin kun sakkaa eikä ketään kiinnosta on kansalainen heikoilla.

Kaks päivää talaakootyössä.Meilloli joka vuotiset crossfit kisat liikuntahallilla.Porukkaa tuli ympäri maata,olipa taas tiivis tunnelma ja hyvä meininki.Kyllä on kukava kattoa hyväkuntosia ihimisiä ja hienoa suorittamista

Yläpihassa tuoksuu taas etikka…että käypi nenään, mut levitin taas pieneen osaan kun ensin istuin ja kaivelin pari neliöö hiekka aluetta puhtaaksi ja tuumasin et etikoiminen on helpompaa… huomenna jatkuu etikoiminen. Kyrsii kun hiekka vihertää tota kasvia mitä en nimee tiedä mut yhtä paska kun voikukka nurtsilla…riesoja kumpikin.

Kävin tänään ottamassa vyöruusurokotteen, sen toisen ja viimeisen. Nyt pitäisi löytyä omasta takaa vastustuskykyä  vastustaa tauti.
Samalla tuli hoitajan kanssa puhetta kausi-influenssarokotteesta. Otin, tai oikeammin, minulle annettiin sekin rokotus sitten. Onneksi on kaksi käsivartta.
Nyt on sitten vointi surkea, horkkainen ja voimaton. Kuume taitaa nousta taas. Jopa silmät on kipeät.
Ei tässä mitään, näin oli myös kun sain ensimmäisen vyöruusurokotuksen, on ärhäkkä aine. Flunssainen olo kesti kaksi vuorokautta.

Tää hiljaisuus täällä tänään… ei mukava ollenkaan :crying:  Onneks on ohimenevä asia, huomenna varmaan jo päästään palaamaan normaaliin !

Nyt pääsin ensimmäistä kertaa Penttiin. Tökkien mutta pääsin.
Eiköhän se tästä.

Pari vuorokautta meni rokotusten takia kovassa kuumeessa ja kaikilla lisä"herkuilla".
Nyt alkaa taas tuntumaan että elämä voittaa :slight_smile:

Tänä aamuna tuli ylläpidosta viesti että “Nyt on Puutarha.net:n varmenne uusittu eli sivusto toimii normaalisti kaikilla selaimilla.”.

Kävin siskon kanssa ikäihmisten ulkoilupäivässä. Haimme pienryhmäkodilta vanhuksen sinne, Minulla vanhus käsikynkässä, siskolla pyörätuolissa. Perillä sai katsella alpakoita ja silittää kaverikoiria. Päiväkodin lapsiryhmä lauloi, taukojumppaa ja vapaata seurustelua oli sekä pullakahvit.

Sain gmailin taas futaamaan …en sitte yhtään tykkää muutoksesta muutoksen vuoksi ! Duunissa aikanaan oli mikrotuki sitä varten eikä mikään haitannut kun hetkessä kaikki taas toimi…nyt joutuu itse pöyhimään ja miettiin miten näin kävikään. Olen puljannut koneiden kanssa ihan etäpäätteestä lähtien ja korput ja lerput ajan …mut edelleenkään en ymmärrä muutosta muutoksen vuoksi. Kotikoneet toki on f-securen suojaamia ja netti on kiinni aina kun en käytä ja koskaan en avaa tuntemattomia …eikä ole mobiili yhteyttä enkä osta ns.älypuhelinta jos ei ole äärimmäinen pakko, kartoitan tarkkaan mitä oikeasti tarvian ja mihin tarvian vai tarvianko ollenkaan. Naamakirjat ja muut twitterit on pannassa…