Muistisairaus on omaisten sairaus. Itse sairas ei taudin edetessä sitä enää ymmärrä.
Raskasta aikaa kaikille.
Persoonallisuus voi muuttua todella paljon ja sen ymmärtäminen on vaikeaa.
Ei siis kiusallaan asioita tee tai sano vaan tauti muuttaa aivotoimintaa. Saattaa tulla agressiiviseksi ja väkivaltaiseksikin tai seksuaalisuus korostuu.
Yritä luottaa että kotihoitohenkilökunnalla on pelisilmää asioiden hoitoon vaikka pahalta tuntuukin.
Nuu ja muut joiden läheiset sairastavat muistisairautta. Muistakaa hoitaa itseänne ja huolehtia omasta hyvinvoinnistanne ja JAKSAMISESTANNE. Kaikki muistisairaudet ovat kauheita ja rasittavia ja väsyttäviä jne. mutta ketään ei auta se jos auttaja uupuu. Tädillä oli dementia, äidillä alzheimer… yli 10 vuoden painajainen.
Jokohan jo tänä vuonna tulee piankin se lupailtu uudistus, jossa saisi yksityisen postilaatikkonsa kansiot viimeinkin siivottua?
Vaikea tietää. Hyvä kun otit puheeksi, laitan eteenpäin kysymyksen / toiveen asiasta. Tilanne tällä hetkellä on sellainen että se henkilö joka on aika pitkälle vastanut pentin teknisestä puolesta ei ole enää töissä ja se mitä mulla on viimeisin tieto on, että ketään tiettyä henkilöä ei ole nimetty samalla tavalla vastaavaksi kuin entinen oli.
Mulla on vielä Männikön noin 8v vanoja viestejä siellä, pitää kattoo oliko mitään tärkeetä…
Tarttis tehrä jotai
Lunta vyötäröön asti
YouTubesta katselen puutarhajuttuja vaikken kieltä osaakkaan. Upeita istutuksia ja ideoita.
Mm. Carol Kleinin ohjelmia.
Dy on suurin osa lumista maassa… Lumenpudottaja se parempi hävisi jonnekkin, ni piti yhdelläpätkällä vaa vetää noita pois,Tänään vuorossa autotallin katos…
Vanha ennuste sanoo näin: Kuu kehii poudille, aurinko pahoille ilmoille. Eilen illalla kuun ympärillä oli kehä, nyt aurinko panee parastaan.
Siirsin omenapuun leikkausta koskevat viestit “hedelmät ja marjat - yleistä asiaa” - osioon “omenapuun hoito ja leikkaus” -ketjuun. Jatkakaa aiheen keskustelua siellä, jäävät viestit talteen.
Kokemuksia otakilokin kasvattamisesta kyselen. Viimeisin v 17 täältä tietenkin, " maistui vesiheinältä" kommentein Suomesta ei tällä hetkellä saatavilla.
Mulla ihan sama kuin sohvakukalla, ei itänyt.
No voi harmi! Tuotahan pitää ehdottomasti kokeilla
KUTEN MYÖS MUKAVAA RÄNTÄSATEISTA PÄIVÄÄ…
Hyvää ystävänpäivää kaikille
(kuva: pixabay)
Hyvää Ystävänpäivää.
kesäsempää keliä ootellessa : Hyvää Ystävänpäivää!
Hyvää ystävänpäivää!
Hyvää ystävänpäivää kaikille, tasapuolisesti.