Sitä sun tätä (uusi)

Mulle ei oo vieläkään tullut impectan siementilaus. Tein tilauksen 20.4, 23.4 tuli ilmotus et se on pakattu ja toimitetaan postille kuljetettavaksi. Tänään on 30.4 ja ootan edelleen.

Tää oli mulle eka siementilaus netistä. Varmaan viimenen myös :face_with_raised_eyebrow:

Onpa kumma, kyllä ne yleensä on hyvin sieltä tullut. Pakko tilata netistä kun on paljon sellaisia mitä ei tavallisesta kaupasta löydä.

Posti tunaroi sinun siementen kanssa.
Nopeaa minulla oli toimitukset impectalta. Olin hyvin tyytyväinen.

1 tykkäys

Tän päivän postin mukana tulivat. Komeasilkikukka, isosilkkikukka, tuoksukaunokki ja keltalupiini. Lahjana lisäksi punakosmoskukka.

3 tykkäystä

Postin kulku on välillä TOSI SURKEAA: sain tänään 30.4. serkultani pääsiäiskortin, oli leimattu 9.4. Oulussa ja nyt tuli jo postilaatikkooni Espooseen…

1 tykkäys

Sain kaikki juurakot multiin.
Ne on nyt jo kovin pörhäköitynyt.
Oli kyllä rotevat ja hyvät taimet, tykkään. :smiley:

6 tykkäystä

4 tykkäystä

Hauskaa Vappua kaikille tältäkin. Ja kitisti ollaan kuinkas muuten… :grinning:

3 tykkäystä

Tein vielä uuden tilauksen farmer gracylle, koska juurakot olivat niin hyviä. :smiley:

Kylmänkukkaa, iriksiä, salvioita, astilbeja, laukkoja ja vaalean violettia peurankelloa tilasin nyt.
Vielä ehtii hyvin, koska on edelleen niin kylmäkin.

3 tykkäystä

Vielä ku keksis mihin ne kaikki mun taimet mahtuu sisällä ja ulkona.

Nyt pihalle, vihdoinkin enemmän kuin 1 astetta plussalla.

Hain aamulla uudet kurkun siemenet sen tyhjän pussin tilalle.

Ja hain myös k-kaupasta eilen unohtamani talouspaperi paketin.
Unenpöpperöisenä yövuorolaisena saattaa helposti hävittää 8kpl talouspaperipakkauksen pikakassalle. :thinking: :laughing: :sleeping:

Hyvää vappua kaikille !

7 tykkäystä

Hauskaa Vappua!
Kumma että työväenlaulujen sanat on aina ajankohtaisia :wink:

Miksihän kirkonkellot kuului? Vai kuuluuko uskonto tähän päivään?

Onkohan joku kuollut ja hänelle soitetaan kirkonkelloja?

2 tykkäystä

No minäkin innostuin silloin 23.4 tilamaan FG:ltä ja eilen 30.4. tuotiin paketti kotikuljetuksena, josta olin kyllä yllättynyt. Tilasin kuunliljoja ja hyvän näköiset olivat juurakot, eikä mitään elukoita tullut salamatkustajina paketissa. Täälläkin maa vielä jäässä, joten istutin touhussa väliaikaisesti kukkalaatikoihin. Ei siinä joutanut ohjeita lukemaan. Kun olin istuttanut ja vienyt laatikon viileään tilaan, aloin sitten lukemaan mukana tulleita papereita. Niissä sitten luki muistaakseni , että pitäisi 3-6 tuntia liottaa vedessä ennen istutusta. Enhän minä enää alkanut mullista niitä ottamaan pois, kun kuitenkin pääsivät kosteaan multaan. Tänä aamuna sitten kävin katsastamassa, kuinka juuret olivat imeneet mullasta kosteutta. Eipä juurikaan, paketissa oli tuoreet juurakot.

2 tykkäystä

En minäkään kauaa malttanut liottaa, ehkä 1-2 tuntia.

Hyvältä näyttävät, nyt ne on ulkoilemassa.

1 tykkäys

Ei meillä ole vappua mitenkään noteerattu, olen kerran elämässä tehnyt simaa ja nekin pullot rupes kuohumaan ja poksahtelemasn pitkin seiniä. Perunoita nostettiin kellarista siemenperunoiksi vappuna mun lapsuuden aikana.
Joskus mies vei lapset kaupunkiin ostamaan ilmapallot ja kahtomaan marssijoita, minä en kommunistimarssijoita halunnut nähdä.

1 tykkäys

Hyvää Wappua kaikille!
Ihanaa taas olla kotona vaikkoli mahtava reissu taas meillä.
Täälä kevät hitaasti edistynny,mutta lumet melekeen kokonaan pois pihalta.

4 tykkäystä

Kevät edistyy hitaasti täälläkin. Lunta ei ole mutta vettä kaivattais että routa sulais ja muutenkin luonto heräis.
Ei kyllä hyvälle näytä kun vielä vaan on kylmiä öitä luvassa

2 tykkäystä

Ennen oli massedulla tapana tuoda perunat itämään vappuna. Tousilla oli tapana ajaa karjan kakit pellolle vappuna.

2 tykkäystä

Tänne ennustaa viikoksi vielä yöpakkasia ja pohojostuulia.
Vettä tääleioo satannu miesmuistiin,mutta lunta kylläki.

1 tykkäys