Sitä sun tätä (uusi)

Kevät etenee, Norppalive kausi 10.käynnistyy tänään…

Pötköttelykausi on taas täällä – WWF:n Norppalive käynnistyy kymmenettä kertaa – WWF Suomi

Muoks linkki

5 tykkäystä

Amulla aikaisin lähdettiin liikkeelle. Kävin verikokeissa, röntgenissä ja sydänfilmissä.
Kaupunkikodissa kahvilla ja pitsapalat pakastimesta sulatettiin huikapalaksi.

Alakerran häkkivarastosta haettiin kasvimökin muovi huppu ja huomattiin siellä tehdyn ilkivaltaa. Meillä on siellä lukko joka aukee tietyllä numerosarjalla niin se oli töhritty jollakin töhnällä joka oli kuivunut niihin numerorulliin ettei meinattu saada auki. On jonkun pitäny asioikseen käydä se töhrimässä ei kait voroillakaan ole mukana tuommoisia mönjiä. Jotakuta varmaan ahdistaa ja pahasti. Meitä kun on joka junaan.
On varmaan harmittanut kun ei ole päässy näkemään mitä siellä on koska kaikki on pakattu pahvilaatikoihin.
40 vuottahan tuo on saanu rauhassa ollakkii vaikka muista häkkivarastoista on viety milloin mitäkin.

Hankkijalla käytiin hakemassa 10litraa rodolantaa ja ostimpa itelleni äitienpäiväkukan, vain yhden taimen.
En tarvii mitään toistaiseksi vaikka siellä olis ollu valita enempikin kukkasia.

Tämmöisen valitsin :blush: ja toivon että näkisin sen kukkivan jo tänä kesänä.

13 tykkäystä

Sain työkavereilta lahjakortin, ostin puun.

15 tykkäystä

Katson Tanskan Vesterin puutarha sarjaa ja siinä hän ihmetteli, että maksaruohoa voi syödä.

Hänellä on iso talo ja iso tontti.

Hän istutti keltaista punajuuria.

Olen koko kevään katsellut youtobista videoita jossa opetetaan leikkaamaan itse tukkansa “Bob cat”.
Onnistu melko hyvin, paitsi niskasta lyhensin liikaa. Onneksi kasvaa nopeasti takaisin.
Olis ollut helpompaa jos olis ollut suora tukka mutta vasta olin käynyt permanentissä niin oli haastavampaa.

2 tykkäystä

Minäkin leikkaan tukkani itse, vain muutaman kerran olen käynyt parturissa. Se on ollut väliilä lyhyt ja välillä pidempi, ei kukaan ole vielä nauranut leikkauksiani… :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Pinsiössä eilen ihailemassa uusia taimia. Kivasti oli jo tarjontaa ja lisää tulee kuulemma joka viikko. Sade ja kova tuuli osui paikalle samaan aikaan, tarvi kaksin pitää kiinni sateenvarjosta ja silti takki kastui. Kiva mennä välillä kahville sisätiloihin. Ei mitään lähtenyt mukaan.

2 tykkäystä

Itse leikannut tähänkin asti mutta vain suoraan poikki. Nyt koetin leikkaa kerroksittain että sais volyymia päälaelle.

1 tykkäys

Molen itse leikannut omat hiukset liki 10 vuotta.

Eilen tarttui mukaan tällainen, ”minirodo”. On kuulemma meilläpäin talvenkestävä (?).
Ei pitänyt ostaa mitään kasveja vaan kanankakkia ja luujauhoa.

Hän on Rhododendron micranthum Bloombux
Aurinkoisesta-puolivarjoon, kastellaan, korkeus 0,5-1m ja pakkaskestävyys -24, kestää muotoilua (?).

10 tykkäystä

Käytiin Viikin koetilalla katsomassa kun päästivät lehmät laitumelle. Olihan mahtava näky! Tuli lapsuusmuistot mieleen ja iloinen olo varmaan koko loppupäiväksi :blush:

10 tykkäystä

En ole koskaan nähnyt laitumelle laskettuja lehmiä. Viikin kevät tapahtumasta olen vuosittain klippejä katsellut.

Nythän siellä oli lehmäpuvussa “valkopesua” kylttiä esitellyt oli juossut vähän lehmiä karkuunkin.

Meni hetkeks luontoon ja joutu yllättäen sen armoille :sweat_smile:

3 tykkäystä

Kuinka onnistuu keittää kuusenkerkkäsiirappia tavallisella teräskattilalla…

Eilen katsoin taas tanskan puutarha ohjelman.
Siinä pistettiin kuparin leveä nauha estämään etanoita.
Kasvien ympärille.

Luulisin, että paksupohjaisessa kattilassa hyvin.
Mie teen kermaperunatkin sellaisessa, eikä pala pohjaan.

1 tykkäys

Meidän Kylällä on vielä yksi talous jossa on lehmiä. Mukava katsoa niitä kun syövät tuossa tien toisella puolen. Kuinkahan kauan näkee enää niitäkään?

2 tykkäystä

IS-Testi: Testaa, kuinka kova koti­puutarhuri olet! 10/10 tuloksella olet multa­sormien mestari

Mä sain 8/10 " Melko hieno suoritus! Puutarha taitaa olla sinulle tuttu paikka."

Sain 10/10 :blush:
”Mahtavaa! Puutarha on selvästi sinun paikkasi.”
Onneksi ei ollut enemmän Puu-kysymyksiä….

Olen tehnyt kerran kerkkäsiirappia ja onnistui ihan normaalissa kattilassa.

1 tykkäys