Puut oli ongelma, en tiennyt kaikkea.
Ostin viime vuonna kirpparilta tuollaiset rauta-amppelit.
No en keksinyt silloin niille oikein sopivaa paikkaa, enkä löytänyt sopivia kookos sisuksiakaan, joten jäi laittamatta.
No nyt ois paikka keksitty, mutta edelleenkään ei löydy sopivaa sisuskoria.
No ajattelin kokeilla villamatosta tehdä itte, saa nähdä onnistuuko?
Huopunut viltti ois hyvä, mutta ei löytynyt kotoa.
Taitaa toimia. Sinne vielä muovipussi sisään istutusvaiheessa, niin pitää vähän mullat ja kosteuden.
Isäntä aina sanoo, että jos ei kaupasta löydy sopivaa, niin tehdään itte.
Tämä kuuluis oikiasti raivostuttaa ketjuun,ku eioo niin laitan tänne.
Käytiin äskön kaupassa ja yritin maksaa kortilla,ei onnistunu,tapahtuma hylätty.
Katoin sitten pankin sivuilta ja sielä luki,että korttisi on lukittu.
CVV/CVC tunnuslukua on yritetty monta kertaa väärin.
Soitin pankkiin ja selevis,että joku Artspan niminen firma on yrittänny minun kortille.
Kortt8 silipuksi saksilla ja oottelen uutta postista.
Onneksi eivät päässeet tilille.
Oho, onneks pankin varotoimet toimi ! Tosi harmi tietty et korttia sulla ei nyt vähään aikaan oo, mut pienempi paha kuin se et olis tili imastu tyhjäksi. Varmaan jo kuuklasit ton firman ? Mä en vielä mut pitää tsekata .
Muoks,: näyttää olevan taidefirma Kaliforniassa. Katoin että 2 vuotta sitten siitä on kirjotettu tällanen arvostelu:
“We have had my wife’s content on artspan since 2016. The site has now been down (no artwork shows up) for over a week. We get no communication from the company.
I have no idea if they can’t pay their bills, have been hacked, don’t know what they are doing???
This is unacceptable.”
Muoks: ja on myös teräspaneeleita (seinät ym.) valmistava firma. Liekö jenkeissä sekin.
Hyi,en uskalla ees kuuklettaa,jäläki jää aina kuiteski.
Joo,eioo korttia käytössä nyt,mutta pienempi paha.
Onneksi mussukan kortti pelittää
Karvari, kun saat sen uuden korttisi, Sinun kannattaa ihan turvallisuuden vuoksi määritellä kortille käyttöalue. Se voi olla esim. pelkästään Suomi. Itselläni on Pohjoismaat ,kun tulee tuolla Haaparannalla asioitua. Tietämättä pankkiasi,niin uskon,että voit sen tehdä omassa verkkopankissasi. Lisäksihän voit määritellä kortillesi vuorokausikohtaisen verkkomaksurajan. Näitähän voi sitten tarpeen ja menojen mukaan itse muutella esim verkkopankissasi tai pankkikonttorissasi.
IS-testi: Testaa, miten hyvin tunnet sananlaskut. Parhaat saavat leikiten 12/12
Lapsellisen helppo, kuka ihme tollasia tekee ! Mulle tuli 12/12 Loppu hyvin, kaikki hyvin! Hallitset todellakin sananlaskut laidasta laitaan!
Oli helppo testi, kaikki oikein. Oli tosi vanhoja sananlaskuja.
Lueskelin vanhoja Kotipuutarha-lehtiä, yhdessä vuoden 2019 lehdessä oli esittelyssä kaunis puutarha ja valtava pelargonikokoelma, taisi olla ainakin sata erilaista. Puutarhan omistaja kehui kovasti Puutarha.net yhteisöä, hauska miettiä kukakohan nimimerkki hänkin on. Varmaan monenkin puutarha ollut lehdissä vuosien varrella.
Hankalin nimimerkki on ainakin.
Palatessani kuntosalilta näin hauskan seurueen. Nainen talutti koiraa ja perässä parin metrin päässä tassutteli kissa vapaana. Liekö sama, josta oli kirjoitus paikallislehdessä muutama vuosi sitten. Koira hoiteli kissanpentuja huolehtien pesusta. Omistaja arveli, ettei kissa tiedä, onko se koira vai kissa.
Kävin aamulla kuistilla, niinkuin aina aamuisin kun oon herännyt. Totesin että kylmä on, ei tehdä pihatöitä vieläkään. Lähdin maantielle lenkille.
Farmer Gracy: Today 40% off + Get free shipping with code: FRSH
Huomasin tuon päivällä ja tein tämän kevään kolmannen tilauksen
Noin, tehty tilaus tälle monien täällä kehumalle FG:lle. -40% ale ja ilman toimituskuluja - ei vaan voinut olla tilaamatta . Tilasin liljoja, ja yks päivänliljakin oli pakko saada.
Pitää kai laittaa tilaus, kun ovat halvemmillaan nyt.
Onko Teillä kokemusta, miten tilatut kasvit talvehtivat täällä?
Itsellänikin teki eilen mieli tilata lisää. Aikaisemmin tilaamani kuunliljat näyttävät ihan terhakoilta kukkalaatikossani, mutta ajattelin tilata mahd. uutta vasta ensi kaudella,kun näkee talvehtimisen. Ei sen puoleen, ei ne kaikki suomalaiset taimetkaan mene talven yli.
Hmm,voiskohan sieltä tilata lisää tilaa mihin istutella
Ei oo kokemusta talvehtimisesta.
Mutta uskoisin, että talvehtii ihan siinä kun muutkin, jotka on tänne ilmastoon soveliaita.
Esimerkksi kuunliljoilla on mielestäni hyvä talvenkesto, oisko ihan muutama minulla hävinnyt vuosien saatossa ja nekin on saattanut joku myyrä syödä.
Mitään arkalaisia en tilannut, sellaiset tahtoo pikkuhiljaa hävitä vahvempien tieltä.