Upea on! ![]()
Onko tuo taustalla oleva pioni kuolanpioni?
On kuolanpioni.
Kullerot leviää kunnolla ympärille.
Muistan hyvin, kun kävin meidän talossa Pohjois-Pohjanmaalla, niin niitä oli levinnyt joka puolelle.
Tomaatit, lehtikaali, basilikat ja pasuunakukka paistattelevat helteessä.
Helleraja meni tänään ekaa kertaa rikki. Huomaan viihtyväni sisällä!
Ei kyllä leviä kovasti, mulla ollut jo kymmeniä vuosia mutta nyt suostunut vasta vähän lisääntymään.
Tykkääköhän kullerot enemmän viileästä?
Tykkää, nyt on ollut viileä ja sateinen kevät niin kukoistavat aivan ihmeellisesti. Viime keväänä oli helteitä jo toukokuussa niin eivät tykänneet.
Eilen vietin n.7 tuntia auton ratissa. Neljä taukoa, josta viimeinen melkein kotona. Tarkoitus oli käydä sukulaistalossa, mutta siellä ei ollut ketään kotona.
Olipa sulla huono tuuri. Hukkaan meni melkeen koko päivä ![]()
Aamu alkoi sorsadraamalla ![]()
![]()
![]()
![]()
. . . ![]()
.
Emme tiedä missä sorsalla on ollut pesä mutta tänä aamuna koko porukka lähti liikkeelle. Koko tontti aidattu ja on portteja = runsaasti esteitä.
Lyhyt yhteenveto:
Nousen aikasin aamulla päällä kuljahtanut pitkä aamutakki ja ne rakkaat jo rispaantuneet aamutossut, yleisilme ”Look like hell”.
Tulen alakertaan ja näen nurmikolla sorsaperheen. Paniikki! Koira meni juuri ulos.
Satoi. Koira kävi nopsaan ulkona, tuli takaisin ja näki sorsaperheen mutta kun satoi ei kiinnostanut tilanne vaan tuli sisään. Luukku lukkoon.
Minä huutelin miehelle ”Sorsaperhe liikkeellä nurtsilla”.
Minä ulos ja kierrän takaa yrittäen ohjailla koko porukkaa menemään terassille ja siitä suunta järvelle joka on kyllä aika kaukana, näkyy horisontissa kun puissa ei ole lehtiä. Mieheni kiersi etupuolelle ja avasi portit.
Kolme vanupalleroa alkoi mennä väärään suuntaan ja nappasin ne käsiin ja vein muun porukan luo.
Siinä meni hetki ennenkuin perhe oli etupihalla, en tiedä oliko kaikki poikaset mukana.
Minä likomärkä, aamutossut nurmikolla, märät ja multaset.
Koira nauraa partaansa sohvalla… mitäs sanoin, siellä sataa.
Ihana aamuylläri ![]()
Meillä tänään 17 vuotis hääpäivä mussukan kans ![]()
Kohta lähetään ajamaan kohti Naruskaa,hääyö vietettiin kans Naruskalla ![]()
Meillä parin päivän päästä myös 17v hääpäivä!
Yhdessä ollaan oltu 27v, mihin se aika on hävinnyt ![]()
Keltano itsessään on keltainen versio.
Ihan luonnon kasvi siis.
Huopakeltano nipullaan