Sitä sun tätä (uusi)

Ajatella, että ruotsissa on kilpikonna ongelma.

Ilmoituksia on tullut ainakin sata. Kilpikonna tuhoo järven pohjakasvit yms.
Niitä on pyydystetty jo monta.

On löytynyt eri lajeja mm. kiinan ja vietnamin.

Miten ne talvehtii, onhan Ruotsissakin kylmä talvisin.

Kilpikonnat talvehtii pohjassa kolme kuukautta ilman ruokaa ja ilmaa.

Espanjassa kilpikonnat on tuhonneet pohjan kasvit.

Avoimet puutarhat tänään, en lähde kiertämään tänä vuonna.

Mie meinaan, ainakin käyn yhden pihan jossa on mahdoton määrä pioneja.

Mä aattelin mennä käymään läheisellä ryhmäpuutarhalla,se on mukana avoimissa puutarhoissa tänä vuonna. Oon aikasemmmin käynyt siellä kyllä sen verran et tiedän paikan ja kahteen pihaankin oon päässyt vilkasemaan mut niitä pihojahan on siellä vaikka kuinka paljon eli kiinnostaa käydä kattomassa.

Sitä ennen täytyy tehdä omalla pihalla tälle päivälle suunniteltu homma eli siirtää atsalea parempaan kasvupaikkaan. Se kituu nyt todella pahasti, vieressä ollut toinen samanmoinen on jo heittänyt veivinsä.

Minä ja äitini sekä äidin ystävä ollaan suuntaamassa Loviisaan Annemamman pihalle.

Ota kuvia.

Joo, otan! Tietysti pyydän luvan ensin :slightly_smiling_face:

Ykistyinen puhelu oli tullut torstaina, mutta kännykkä esti sen ja luki tuntematon.
Lisäksi lehdenmyyjä oli yrittänyt soittaa tänään, mutta känykkä esti senkin.

12 viestiä yhdistettiin ketjuun: Uusi pentti 2024: Keskustelua keskustelupalstasta

Ainakin meilläpäin “Yksityinen numero” on yleensä terveyskeskuksen lääkäri, sairaalasta tai poliisilta, ei lehtimyyjiltä.

3 tykkäystä

Kun viime kesänä soitin pojalle tien yli kaatuneesta puusta, hän ei vastannut. Hänellä ei näkynyt numeroani, vaan yksityinen numero. Puhelimessani on prepaid.

Niin ja yksityisen numeroo ei näkynyt.

Keräsin kimpun huomiselta sateelta pois. Kukassa tai avautumassa 57 eri lajiketta.Osa kukkii runsaasti, osa muutamalla kukalla.

16 tykkäystä

Tässä juttua vieraslajeista. Uusia lajeja lisätty listalle.

2 tykkäystä

Onneksi ei oo mitään noista. Lupiinejä näkyy vielä siellä sun täällä, kumma ettei niitä oo maanomistajat poistaneet.

Tuskin mahdan odottaa, että pääsen uudelle parvekkeelle.
Tässä talossa oli tehty yksi valmis parveke. Tosi nätti.
Saattaa olla, että pääsen sisustamaan vasta keväällä.

3 tykkäystä

8 viestiä yhdistettiin ketjuun: Kurpitsa: Kesäkurpitsa, Cucurbita pepo, Osa 2 (alkaen 10.8.2024 ->)

Nyt minulle selvisi mikä mysteeripuska on kasvanut mun vattupuskan taakse. Se taitaa olla viitapihlaja-angervo. En ymmärrä mistä se on sinne tullut, kun ei sitä kasva meidän eikä naapurinkaan pihalla.

Se pitää heti huomenna kaivaa juurineen pois.

Siinä kasvaa myös tavallisen pihlajan juurivesa, joten tuo viitapihlaja-angervo on jäänyt huomaamatta.

2 tykkäystä