Olen katsonut youtobista Tupun Puutarha videoita. Onko kellekään tuttu? En saa selville missä päin asuu, jossoin etelässä varmaan. Hienosti laajentaa puutarhaansa ja tuttuja kasveja siellä näkyy. Puita ja pensaita on paljon, kun iso piha on.
Viime vuonna söin ekat kypsät vadelmat pihasta 7.7. Nyt ovat ihan raakoja.
Täällä tulee mustikkaa huononlaisesti tai askelia saa ainakin kerättyä. Siellä täällä ja ihan raakileita ja miltei kypsiä. Uutta vartta on paljon.
Nuuuhh,voin tuntea tuoreen mustikan ihanan tuoksun.
Aloitin treenaamaan pari päivää sitten käsipainoilla.
Olen tehnyt sarjaa ja kyllä huomaa lihaksissa.
En ole kyykynnyt, mutta silti nekin lihakset on hieman kipeät.
Kannattaa rauhassa aloittaa ettei tuu kipeäksi paikat.
Mitä jonotettiin?
No,kylypyyn pääsyä.
Nyt tein taas jäätelöt.
Pistin sunsaasti lakritsijauhoa siihen, toki maistelin välillä.
Helppoa on tehdä se.
Jopa naamassakin oli sitä.
Minäkin olen kokeillut itsetehtyä jäätelöä. Konsendoitua maitoa yksi tölkki ja 3 dl kermaa vaahdoksi, ja Sahlmanin lakritsijauhetta. Tosi hyvää tuli. Tosin koostumus on aika tiivis verrattuna kaupan jäätelöön.
Onko sinulla vinkkejä kotijäätelön tekoon?
5dl kermaa ja yksi tölkki kondensoitu kookosmaitoa. Sekaan yksi ruokalusikallinen glukoosisiirappia.
Lisäksi mausteet.
Ensin vatkataan kerma kunnolla hieman paksuksi.
Sekaan vähän kerrallaan kondensoitu kookosmaitoa.
Glukoosisiirappi sekaan ja lopuksi mausteet.
Täytyykin kokeilla tuota reseptiä, kiitos!
Miten se kondensoitu kookosmaito eroaa maun puolesta tavallisesta konsensoidusta maidosta? Maistuuko se kookokselta?
Laitoin ohjeen tuohon edelliseen.
Ei maistu kookokselta. Se on hieman ruskeaa.
Itse laitan laktoositon kerman. Myös kasvikermakin käy, mutta makua ei siinä ole. Ennen oli.
Luulenpa, että sen takia ei tule niin kovaksi, koska laktoositon tuotteissa ei ole niin paljon rasvaa.
Rasvahan menee kovaksi kylmässä.