Sitä sun tätä (uusi)

Kyllä oli Suomen nimi, sillä 1000 vuotta sitten on mainittu se nimi. Jopa jonkun henkilön nimi ollut se.

En väitäkkään, että ei olisi ollut aluetta nimeltään Suomi (sillä on nimitetty nykyisen Varsinais-Suomen aluetta). Suomea ei ollut valtiona, jolla olisi ollut hallinto joka olisi jotain suojelua pyytänyt.

1 tykkäys

Joo,laitetaan sen piikkiin :joy:

1 tykkäys

Viesti yhdistettiin ketjuun: Maitoruoat

On iso ero autoilijoissa, kuinka kaukaa väistävät pyöräilijää. Eilen henkilöautoilija väisti hyvin, hyvin lähellä sitä seurasi rekka, joka ei väistänyt paljoakaan. Kerran eräs rekka ajoi pitkään vastantulevien kaistalla ohitettuaan. Mahtaako hyvä väistäjä joskus itsekin pyöräillä?

2 tykkäystä

Autojen ensiapu on muuttunut. Kyllä naurattaa. :grin:

Kyllä on mun elämä mennyt mullinmallin kuluneen vuoden aikana. Pitänyt lähes kaikki järkätä uudelle mallille ja opetella uudenlaista olemista. Edelleen seilaan tuntemattomilla karikkoisilla vesillä joissakin isoissa asioissa.
Mutta niinkuin sanonta kuuluu niin ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Oon tänä kesänä “repässyt” ja reissannut isolle kirkolle Ateneumiin taidenäyttelyyn ihan miettimättä kummemmin. Edellisenä iltana sain ajatuksen ja seuraavana aamuna jo oltiin menossa. Toki reissuun yhdistyi muu tärkee asiakin, en mä nyt sentään ihan holtittomaksi oo ruvennut :joy: Edellinen Ateneum-käyntini oli kouluiässä.

Ja toinen “repäisy”, kävin kesäteatterissa ekaa kertaa elämässäni. Monena vuonna oon aatellut että olis varmasti kivaa mennä, mutta nyt tänä muutoksen vuonna myös menin.

Mihin tässä eläkeihminen vielä ehtiikään kun vauhtiin pääsee :upside_down_face:

Muoks. PS. Eläkeihminen, … joskus se sana tarkotti mulle vanhaa ihmistä. Siinäkin on muutoksen tuulet puhaltaneet

8 tykkäystä

Farmer Gracyllä ilmainen toimitus koodiila FRSH…

1 tykkäys

Nuu, pitää vaan lähteä. Itse varaan kuukausia etukäteen jotain, bussimatkat Helsinkiin tai hotelliloman johonkin, silloin tulee lähdettyä. Kotihommat maistuvat pienenkin irtioton jälkeen hyviltä. Yksin kun matkustaa, joutuu vähän ylimääräistä maksamaan, mutta onhan myös yksinmatkustavan edut.

Ps. Nautin myös mahdottomasti hyvän hotellin palveluista ja loistavasta aamiaispöydässä.

Tällä reissulla on ollut kyllä yksi parhaista.

1 tykkäys

Nythän ainaski Scandic lopettaa ”ilimasen” aamiaisen,rahalla saapi.

Meidän kääntöpaikalla oli juuri äsken lampaita 4 kpl.
Olivat karanneet Itä-Siitolasta tarhastaan. Joku valopää oli kuulemma avannut portin. Kaikki karanneet ovat matkalla omalle laitumelle.

1 tykkäys

Mulla on tällainen pienempi repäisy; pidän kesälomaa neljä viikkoa putkeen. Saman työnantajan palveluksessa reilu 30 v joten lie jo aikakin :grinning_face:

2 tykkäystä

Lintujen kylypylä :sweat_smile:

7 tykkäystä

Voi sentään, mitä lintuja käy nautiskelemassa?

En tunne lintuja juurikaan ja tuo näkyy naapurin puolelle,ei meijjän ikkunasn kovin hyvin.
Mutta meijjän pihalla on.

1 tykkäys

Heippa monien vuosien jälkeen. En päässyt kirjautumaan entisellä tunnuksellani Maksaruoho, vaan otin uuden käyttäjätunnuksen ja olen nyt Maksaruohoa. Muistaako kukaan minua enää? Muutamia tuttuja nimiä vilahtaa :slight_smile: Eihän tätä uutta penttiä enää osaa käyttääkään ja löytyyköhän enää vanhoja kuviakaan. Piipahtelen tutustumaan tarkemmin.

13 tykkäystä

Tervetuloa Maksaruohoa takaisin. Kyllä täällä muistetaan.

2 tykkäystä

Hienoa Maksaruoho että pääsit tänne, kyllä täällä on vanhojakin mutta uusiakin on ilahduttavan mukavasti. Niitä on mukava seurata kun kaikki on alussa, meikäläisellä loppu rupee häämöttämään. Sulla niin hieno puutarha, jota olenkin käynyt joka vuosi ihailemassa.

2 tykkäystä

Kyllä muistaa, mukavaa saada sinut tänne.

2 tykkäystä

Tottakai muistetaan, kiva nähdä taas. Jos haluat vanhalla nimmarillasi jatkaa niin voin pyytää ylläpidolta apua siihen. Oliko sulla kuvagalleria? Jos on niin olis hyvä jatkaa entisellä nimmarilla varmaan.

1 tykkäys