Sitä sun tätä (uusi)

Toki muistan, tervetuloa takaisin!

1 tykkäys

Brittiläinen historoisia Lynette “nainen” on oikeasti mies.
Hän halusi naiseksi 41 vuotiaana.
Hänellä on oikeasti mustat kiharat hiukset, mutta nykyään värjätty ja suoristettu ne hiukset.

Minä kun näin sen dokkarissa ekan kerran, niin heti huomasin, ettei hän ole nainen.

Nuu, olishan se mukava pitää entinen nimimerkki, pääsis kuvagalleriaankin lisäämään kuvia. Jos voit vaikuttaa asiaan, niin hienoa :slight_smile:

1 tykkäys

Laitatko mulle hölönä tulemaan vähän tietoa.
Oikea nimi sekä sähköpostiosoitteesi jolla olet nyt kirjautunut tänne. Samoin tarvitaan tieto millä sähköpostiosoitteella olit aikaisemmin kirjautuneena penttiin.
Onko tilanne nyt sellainen että tähän uuteen penttiin kirjauduit vasta nyt ensimmäisen kerran.

Laita noita tietoja mulle niin välitän ne ylläpidolle ja pyydän että yrittävät saada sut yhdistettyä siihen vanhaan nimimerkkiisi. Säilyy siten se viestihistoria.

Eilen oli pakko käydä hakemaan viilennystä mereltä. Ei ollut kyllä viileämpää mutta oli ajoviima.
Veneiltiin Helsingin ulkopuolella. Oli varsinaista herkkua kun meri oli miltei tyyni, ei tapahdu kovinkaan usein.
Ihmeteltiin kun veneliikenne oli olematon, jokunen vene siellä täällä. Luulisi että veneilijöitä olisi tungokseen asti kun on vielä loma-aika ja sää ei voi olla parempi kun nyt.

Joka paratiisissa on se ”käärme”, sinilevää koko Helsingin edusta täynnä.
Siis ihan paksuina lauttoina. Minulla oli uimapuku mukana jos olisi käynyt uimassa ulkona ulapalla, mutta ei, ei missään tapauksessa.
Taas kerran ei harmiteltu yhtään ettei ole kesäpaikkaa meren rannalla.
Olihan se upeinta aikaa kun vuokrattiin saari moneksi vuodeksi mutta oli sielläkin sinileväriesa jonka vuoksi tunnelma laski ja oli huoli ettei koirat mene veteen. Eli, ollaan tyytyväisiä kun on vene jolla pääsee tuulettumaan tarvittaessa.

Helsinki mereltä. Uutta ja vanhaa.

11 tykkäystä

Katsoin tulevaisuuden puutarhat yle areenasta.
Siinä oli monta jaksoa.

Tanskalainen mies kävi monessa puutarhassa.

Amerikassa eräs mies syö joka päivä punajuurin, koska se auttaa lantiokipuihin.

Lontoossa ilmeisesti vanhassa pommisuojassa kasvatetaan yrttejä ilman multaa. Siemenet kylvetään johonkin kankaaseen, jonka läpi juuret kasvaa.

Jossakin sammakot syö etanoidet munat.

Veneilijät ovat varmaan Kotkan meripäivillä.

Olipa mukava pyörälenkki. Käytiin Kukkolankoskella mutka. Ei näkynyt siian lippoajia, ei Suomen eikä Ruottin puolella. Ei nouse siika, kun on liian lämmin vesi. Valtakunnan raja menee tuossa joen puolessavälissä. Palatessa pysähdyttiin vielä termarikahville ruisleivän kera yhdelle väylän veneenlaskupaikalle. Yhteensä kilometrejä kertyi 52.

12 tykkäystä

Siellon hartaasti pyöräilty. Velipoika sieltä eilen soitteli ja mainitsi, että kolme pyöräilyporukkaa kera huoltoautojen teki ohiajon. Jeppe yritti hartaudella haukkua jokaisen. :rofl:

2 tykkäystä

Mutta ylälapissa kuulostaa että harrilla mahoton syönti :thinking:
Kummallista.

Kävin ostamassa kevääksi kalkit ja kanankakat. Multaa on 12 säkkiä
Kohta voi ottaa pistokkIta juurtumaan.

3 tykkäystä

Mä tän kevään taimikasvatuksia tutkailen, et joko olis senverran juuria poteissa et vois istuttaa. Ei ajatustakaan minkään uuden alulle laittamisesta :sweat_smile:

Minunkin pitäisi hakeaa multaa.

Kyllä sitä nyt joka vuosi hiukan täytyy maksaruohoja lisätä pistokkaista. :see_no_evil_monkey:

Nytkin on kyllä kimpussa maksaruohon oksia, ne tekee siinä vedessäkin helpolla juuret.

1 tykkäys

Eilen oli komeet kerrotut kellukan kukat keväisissä FG kasvateissa.

Tänään ei ole, joku söi ne yön aikana, onneksi sentään kukat vaan ja itse kasvi jäi mulle. :wink:

Miten sun keltaiset lupiinit, mulla kukkineet jo tovin.

Kitikat, en kylvänyt niitä. Oli niin paljon kaikkee muuta kylvöstä ja kylvettävää että jouduin monesta luopumaan tältä kesältä. Laitan ne ensi kesäksi.

1 tykkäys

Vieläkö tuommoisia on, vai onko tuo jotakin uustuotantoa,?

1 tykkäys

Näyttäisi värien perusteella joltain 70-luvun säilytyslaatikolta. Olisiko Enso Gutzeitin aikuista tuotantoa. Enso Gutzeitin toimintahan on viime vuosituhannella siirtynyt erinnäisten yritysjärjestelyjen kautta Stora Ensolle.
Museotavaraa ?
Vastaavankanlaisia säilytyslaatikoita valmistuttaa ainakin Vallila ja kenties Marimekkokin, en ole varma.

Milloinkahan lupiinit on mahtanut tulla Suomeen, voisiko olla - 50 luvulla? Tuttava väitti että niitä oli jo silloin kun hän oli lapsi.

On aito 70-80 lukulainen löytö. Muistan kuvisluokan lehtiöpaperilaatikkona olleen. Se tunne kun tyhjä A3 paperi laitettiin eteen. Täytäpä tuo annetun aiheen mukaan.