Sitä sun tätä (uusi)

Mä oon aina rakastanut tyhjää paperia, tyhjää vihkon sivua. Päästä siihen kirjoittamaan tai piirtämään.
No totuuden nimessä matikan ja geometrian vihkon tyhjyys tuntui ahdistavalta ja useimmiten jäikin tyhjäksi.

1 tykkäys

Kaupunki päivä ja voi miten raskasta paahtavassa kuumuudessa.
Oli punkkirokotteiden tehosterokotus aika molemmilla.

1 tykkäys

Voiko olla mahdollista, että syntymämerkki poistuu iholta jossain vaiheessa?

Minulla oli pohkeen alapuolella vaaleanruskea pläntti. Ei ollut tasaiset reunat.

En edes muista kumpi jalka oli kyseessä, mutta se merkki on poistunut.

1 tykkäys

Vihdoinkin pörriäiset on löytänyt meidän pihaan. Kurkun kukat kiinnostaa niitä kasvarissa. Virginiantädyke ja punalatva näkyy myös olevan niiden suosiossa. Mutta perhosia olen nähnyt tänäänkin vain yhden.

Meillä on pörriäisiä paljon. Tänään yksi mehiläinen oli menny paidan sisään olkapäälle. Kun kumarruin ja paita meni tiukalle tuo onneton ilkes pistää minua.
Minä tietysti puristin sen paidan läpi kuoliaaksi kun en tienny vielä silloin mikä siellä oli.

Se ensolaatikko oli paperi/pahvinkeräys kontissa, paisto heti silmään, että onko tuollaisia vielä olemassa. Äipällä on vielä noita keltaisia lootia himassaan.

4 tykkäystä

Muistan lapsuudesta 80-luvulta nuo laatikot! Todella nostalginen olo tuli.

Sehän on ihan normaalia, että päästä (ja rintsikoista) varisee kaikenlaista maa-ainesta, floraa ja faunaa, mutta tänään hiuksista putosi ekaa kertaa kurkku. :grin:

14 tykkäystä

Isäntä kävi mustikassa. Siivottiin porukassa ja pakastin 9 litraa.
Ihmeen hyviä olivat vaikka sitä vettä ei ole paljon sadellu.
Vakiopaikka sellainen tuore pohjainen maasto.

9 tykkäystä

kaikki on mahdollista :cucumber: :wink:

Mulla aika usiasti tomaatin kuihtuneita kukkia useita :smiling_face:

2 tykkäystä

Kotilotkin tykkää auringonkukista, tai niiden lehdistä.

1 tykkäys

Katoin yks ilta romanien salattu historia yle areenasta.

Hyvin ruotsin ja norjan romanit osasin englantia. Eikä he pitäneet edes kansallispukua. Saksassa eräs vanhempi romani nainen puhui komeasti amerikan englantia lisäksi saksaa osasi.

Suomessa romanit piti kansallispukua enkä edes kuulut, että he puhuisi englantia, kun kävi keskitysleirillä.

Eli onko niin, että vain suomalaiset romanit pitää sitä pukua?

En ole ulkomailla nähnyt romaneillä tälläisiä vaatteita kun täällä. Ei sillä, eihän niitä edes erota ulkomailla. Ruotsissa on myös samanlaisia mutta taitavat nekin olleet täältä lähtöisin.

1 tykkäys

Ootteko huomannut, kun mainoksissa telkkarissa on nykyään tavallisia henkilöitä. Ennen oli kauniit ja komeat mallit. On se hyvä juttu!

Taustalla voi olla markkinamiesten toive,että mainoksen katsojan olisi helpompi samaistua mainoksessa näyttelevään henkilöön ja varsinkin siihen tarpeeseen/ongelmaan ,jonka mainoksessa esitelty tuote tietenkin ratkaisee.

Nyt kaipaan parviälyn apua.
Mieheni iäkäs isä nukkui rauhallisesti pois ja hautajaiset ovat parin viikon päästä. Kukkalaitteeseen tulevan värssyn olen jo valinnut ja loppuun tulisi “Lämmöllä muistaen ja kaivaten” ja sitten mieheni ja minun sekä poikamme nimet. Pitäisikö tuossa olla ketä kaivataan eli koko litania “isää, appea ja isoisää” vai menisikö ilman? Minulla on hieman tämä hautajaisetiketti hukassa ja kukkakaupan nettisivulla luki että “Kortin tai nauhan tärkein osa on omistusosa eli ketä muistetaan ja kuka/ketkä muistavat”. Olisi vaan aika pitkä luetella nuo sukulaissuhteet ja koska kyseessä on juuri tämän henkilön siunaustilaisuus, niin tuo ketä muistetaan ja kaivataan pitäisi olla selvää kaikille.

Onko liian kotoisa vaihtoehto käyttää pelkkää etunimeä ja ukki tms nimike? Tunne usein skertoo enemmän kuin protokolla.

1 tykkäys

Musta on tärkeetä että siitä litaniasta käy ilmi sukulaissuhteet. Isää kaivataan jos on lapsia elossa vielä. Isoisää kaivataan jos on lapsenlapsia olemassa. Appea/anoppia siinä tapauksessa jos elossa olevia lapsia ei ole (muuten mennään puolisoiden mukana ) tai jos suhde on ollut erityinen.

1 tykkäys

Luinkohan jostain, että sokeri vanhentaa ihoa.

Itse olen huomannut, että kasvon ihoni on tasainen, kun näytti joskus että jotain on tullut silmien viereen ja joku aika sitten huomasin, että ne on häipyneet.

Siitä on n. 10 vuotta, kun en enää ostannut makeisia. Nyt on ollut satunnaista, kun olen käyttänyt enemmän sokeria, kun valmistan tuotteita. Aamulla otan pari sokeripalaa tee juomaan.