Eilen tuli käytyä yhden ryhmän kanssa Tuiskula farmilla. Oli mielenkiintoista kuulla heidän viljelytavoistaan: uudistavasta viljelystä ja No dig-menetelmästä. Yhteen penkkiin 4 eri kasvisuvun kasveja, joista kaikki hyötyvät (ei pelkästään kumppanuuskasveja).
Olisipa kiva nähdä kun kana-aitauksia siirtävät…
Nyt tiiän miksi parvekkeen katossa on se pieni pyöreä reikä. Asentajan joku koukku tai joku sellanen, joka nyt roikkuu siinä.
Parveke näyttää isommalle, koska ei ole betoni kaide siinä.
Meillä on isännän kanssa vielä kiva reissu tässä loppukesästä.
Menemme yhteysaluksella kökariin ja sieltä veneretkelle kalskäriin, eli kreivin saarelle.
Siellä on keskellä merta, keskellä saarta hieno puutarha ja paljon patsaita.
Mm. Muumitalon esikuva seisoo siellä kalliolla.
Odotan innolla reissua, toivottavasti osuu hyvä keli. ![]()
Lasikaiteet on täällä.
Eilen ihmettelin, kun nopeasti tekivät ylhäällä ne kaiteet, mutta minun kohdassa meni kauemmin. Sitten mietin, että taisi olla kaksi miestä ylempänä ja kun menivät välillä alas, niin toinen jäi yksin jatkamaan töitä. Tänään oli jatkettu minun parvekeella työt.
Vielä ehtii kukat parvekkeelle ennen kylmiä…
Parvekkeelle ei ole vielä asiaa mennä. Lattia vaatii maalia ja lasit pitää asentaa. Lukko oli kahvasta otettu pois.
Nyt selvis, että sehän on Lumon asentaja, joka laittaa myö kaiteet. Lasissa ja kaiteessa luki Lumon.
Infossa luki, että asentaja tulee sisäpuolelta parvekkeelle.
Miksei hän voisi samantien laittaa lasitkin.
Eikös se ollut niin että lokakuussa ovat valmiit?
Ainakin tämä rivi odottaa lasit ja lattia maalaus.
Ja toisessakin talossa tehdään sama työ, tosin tämän talon työ valmistuu ennen toisessa, joten voi mennä loppu syksyyn.
Kun isäni kuoli, laitoin kukan yhteyteen vain sanan Isä. Se riitti.
Ja mitä tuo tönönvahti tuossa yllä tekee. En ymmärrä mitä olen söhlänny mutta pois vois ottaa jos joku osaa.
Muoks/Nuu: Osattu ![]()
Kiitos Nuu.
Jes!!! Nyt on taas tämä parempi viestin lähetytslaatikko.
Nyt pitää testata kuvien laitto.
Hyvä,palattu hyvään toimivaan konseptiin ![]()
Nuu, laitatko muuten taas siemenketukirjeen liikkeelle?
Ylvalii, jos joku muu haluais tänä vuonna siemenkirjeen ottaa hoitaakseen niin en panis pahakseni ![]()
Joko tai, se on laitettava liikkeelle niin että varmaan on kiertänyt ennen joulukuuta. Nykyisellä Postin hitaalla kululla pitää varata se 2 kuukautta liikkeellä oloaikaa.Se meinais liikkeellelaittoa syyskuun lopussa tai ihan lokakuun alussa.
Hmmm, olisko matkahuolto nopeempi jakelija ?
Onko yleensä mielenkiintoa siemenkirjeelle tänä vuonna ?
Mie jätän myös siementen keruun tänä syksynä.
Mä voin kerätä joitain siemeniä ja ilmoitella niistä tuolla siemenet-osiossa, mutta en kerää varastoon.
Omille siemenkasvatuksille ei ole enää oikein tilaakaan. Eli skippaan tänä vuonna!
Mä jättäisin myös väliin tänä vuonna mielellään. Jostain varmaan kerään siemeniä mut tuskin monesta. Ollut niin kova taimikasvatusvauhti päällä viimeset parit vuodet et mun on pakko nyt vähän hengähtää että nään mitä täällä on jo ja mitä vielä ehkä tartten/haluun.
Muutamia pakkosaada- siemeniä on, mut ne järjestyy muuten.
Samma häär,huonossa kunnossa kaikki laiskalla akalla ![]()