Upeita suorituksia ja venymisiä U20 Euroopan mestaruuskisoissa ![]()
Upeaa kattottavaa.
Rakennuskatastrofi ohjelma on todella kiinnostava. Välillä kauhea ja naurettava.
Uusia ohjelmia siitä on tulossa.
Mikä sellainen on?
Rakennukset purkautuu jostain syystä ja jossain on hauskoja juttuja.
Parvekkeella, kun oli otettu se lukko pois, niin avasin ne ovet. Ulkopuolen ovi oli hieman jumissa, joten käytin voimaa kunnolla, jotta sain sen auki. Ihmettelin kuinka jumissa se oli.
Laitoin viime vuonna sellaisen ison pussillisen kesäkukkaseosta kasvamaan.
Ne kukkivat hyvin ja kuihtuivat paikoilleen.
Nyt tänä keväänä sieltä nousi paljon taimia, klarkiaa, kirjosalviaa, kosmoskukkia ja aurankukkaa ainakin.
Eli ne ainakin säilyivät talven yli itämiskykyisinä ihan itsekseen tekemättä mitään.
Joskus kannattaa olla syksyisin laiska kukkapenkkien siivooja. ![]()
Jätän monet siementämää joka syksy, esim. Kirjokakkara, kosmos, palavarakkaus ja Nurmikohokki on näitä. Liikaa leviävät kerään pois.
National Geographic kanavalla on se ohjelma.
Se kanava on ilmainen.
Mulla jäi kesäkukat siivoamatta penkistä viime syksynä, nyt siinä alkaa kukkia asterit ja limen värinen tupakka.
En tiiä, onko joku jo maininnut (en löytänyt), että yksi Varsinais-Suomen Kalkkunoista ehdotti puutarhamatkailua Kaakon Kalkkunoiden luo.Siis oletan että niin päin, eli vastavierailulle, kun me käytiin lännessä silloin vuosia sitten.
Joten perustin sitä varten whatsapp- ryhmän, kun osa kiinnostuneista ei käy tai ei edes pääse penttiin. Jos kiinnostaa, mulle nimi ja puhelinnumero.
Joo… tänne pääsy on ollut kiventakana..Helpommaksi pitäisi saada… Käyttäjäntunnus/s.posti ja salasana.. tallenntas.. kännyyn tms. Nyt kännyllä pitää joka kerta kirjottaa nne uudelleen……. Emol:le yhteystiedot… itä/länsi…
Mulla on 5helgen whatsapp ryhmä täällä olevista ollut jo vuosia, kun aiemmassa uudistuksessa chatti loppu, ni vanhat aktiivi chattilaiset on siellä..
Tuo ulos heitto ainakin kännnyssä, Ei aina huvita kirjautua ns uudelleen tänne.
Ei mun tartte kirjautua tänne uudelleen, oon aina kirjautuneena. Olisko omassa puhelimessasi syy.
Ranskassa joku oli heittänyt hyvän idean, mutta heti jotku oli epäillyt ettei voi tehdä sitä.
Idean suunnittelija päätti näyttää kuinka onnistuu, kun katolla kasvatetaan kaikenlaisia mm. maksikoita, tomaatteja yms.
Eivät käyttäneet multaa, vaan putkit oli pystössä ja mansikan taimet oli niissä. Juuret on sisällä ja kahden tunnin välein saa vettä.
Tanskassakin ilman multaa kasvattivat yrttejä. Yrtit kasvoi jossakin kankaan päällä ja juuret kasvoi sen läpi.
Kännyn Iphone 13 ei tallennu
Läppäri, Mac book pro tallentuu
Muita en oo kerenny testata, ku käytän harvemmin
Paljonkohan nykyään pitäs laittaa rahaa häälahjaan?
Serkkuni menee naimisiin.
Viimeksi lähes 20 vuotta sitten olen häissä ollut.
Mulla kasvaa kukkien lisäksi kuukausimansikoita, tomaatteja, salaattia ja yrttejä autotallin katolla tai oikeammin se on parvekkeen tilalle rakennettu kattoterassi, johon pääsen suoraan keittiöstä. Kaikki kasvaa altakastelevissa ruukuissa ja laatikoissa eli niissä on vähän multaakin. Ensi vuonna laitan sinne vielä enemmän kasvamaan, kun tämä vuosi oli eka kokeilu.
Lähisukulaisten rippilahjaan annoin 100€. En ole häissä vuosiin käynyt.
Oliko hätävarjelun liioittelua käyttää polttopuukuorman teossa ja puiden siirtämisessä varastoon kasvomaskia? Olin ja aloittanut, kun huomasin puiden pölyisyyden. Onneksi laukussa oli viereksinyt pitkään yksi maski, käytin sitä. ja kotona oli lisää maskeja korona-ajoilta.. Puut on pinottu vuosia sitten ja pinossa on saattanut vipeltää vaikka millaisia siimahäntiä.
Luin talvella naisesta, joka sai myyräkuumeen pölyisistä polttopuista. Hän ei tiennyt taudin tarttuvan hengitysilmasta, vaan kehotti lapsiaankin pesevän ahkerasti käsiä nähtyään myyriä.
Mun mielestä ihan tarpeellinen suojautuminen pölyltä jossa hyvin todennäkösesti on vaikka mitä ![]()