Mä en laittaisi rahalahjana enempää kuin 50 €. Satanen on mun mielestä liioittelua muilta kuin ihan lähimmiltä.
Rippilahjaksi laitettiin 50 e. Mun mielestä riittää häälahjaankin, ellei ole lähiomainen.
Rippilahjaksi 100€ on kyllä tosi paljon. Mulla on ollut se periaate, että rippilahjaksi annan 50€ ja ylioppilaslahjaksi 100€.
100 euroa, häihin ja rippiäisiin.
Kannattaa suojautua, jos joutuu siirtelemään tavaroita tai siivoamaan paikkaa missä voi olla pesinyt ja kakkinut myyriä. Minä sain vuosi sitten myyräkuumeen ja itämisajan perusteella lähteeksi epäilen rastasverkkoja, mitkä oli talven säilössä vanhassa rakennuksessa ja pöllyyttin niitä mansikkamaata peittäessäni.
Muutama päivä ennen sairastumistani sahasimme klapeja pinosta, missä voi myös pesiä myyriä, mutta myyräkuumeen itämisaikaan se oli liian lyhyt aika.
Kauan ulkona olleissa puupinoissa voi olla myös homeitiöitä ja siitepölyä, joten hengityssuojain niitä käsitellessä olisi hyvä olla käytössä. Koivupuuta pinotessa en saa oireita, mutta mäntyjä käsitellessä minulla alkaa aina karvastamaan kurkkua oudosti.
Viesti yhdistettiin ketjuun: Tyräkki, Euphorbia
Muistan hyvin, kun lähdettiin porukalla laivalle ja siskon mies kysyi minulta, että onko minulla mitään lääkettä, kun hänellä oli huono olo, kun oli illalla maistellut alkoholia.
En muista minkä niminen “lääke” oli kyseessä, jonka annoin hänelle. Hän ihmetteli mitä annoin hänelle, kun tuli nopeasti hyvä olo.
Joku pahoinvointi lääke.
Tasan ei käy onnenlahjat, pätee uusiin kirkkoihin. Tänään vihittiin käyttöön sievä uusi puukirkko kauniilla paikalla Rautjärvellä, kun entinen, hieno puukirkko paloi.
Kun Haapaveden kirkko paloi aikoinaan, sen seuraaja on ankean näköinen rakennus rumassa ympäristössä. Sitäkin on pitänyt jo remontoida, vaikka ikää on kirkoksi vähän, reilu 40v.
Minä olen rippilahjaksi antanut kummilapsille (2 kpl) 100 e, samoin veljenpojille. Muille 50 e. Samoin olen toiminuy ylioppilas/valmistujaislahjojen kanssa. Häälahjaksi 50-100 e omasta rahatilanteesta ja hääparista riippuen. Mieluiten olen toteuttanut jonkun lahjan tai haaveen josta on ollut varmuus.
Marimekkokuosiin pukeutunut toukka:yellow_heart:![]()
![]()
Suomen perhoset Savukaapuyökkönen - Suomen Perhoset https://share.google/SZePHST0u3pPmkTHP
Tiesittekö sitä, että miksi romaneilla on Ruotsalainen sukunimi.
Se on historia juttu. Eli kauan sitten.
Romanit, kun lähti intiasta vaeltamaan jopa ruotsiin, niin ruotsin valtio päätti, että heille vaihdetaan sukunimi.
Romanit on kotoisin intiasta.
Lähdetään huomenna entisen työkamun kanssa ulkosaaristoon Aspön saareen retkelle.
Tein ystävälle myös tuliaisia, syksyn iltoja varten, eli yrttisen jalkakylvyn ainekset.
Ei oo nähty kahteen vuoteen, niin on kiva lähteä yhdessä matkaan.
Olispa mielenkiintoista tietää millainen olisi alkuperäinen sukunimi, jos ei olis ruotsinkielinen.
Huvinsa kullakin
. Eilinen päivä meni sisähommissa ja ohessa seurasin SVT:n suoraa lähetystä kirkon siirrosta Kiirunassa. Suoralähetys ruotsin tv:ssä atkuu tänäänkin. Iso juttu. Piispa kävi siunaamassa kirkon siirtomatkan (n 5 km) ja Kallekin (Ruotsin kuningas) on tietojen mukaan käynyt/käymässä paikanpäällä.
Eilen illalla Kirunassa bileet , joissa esiintynyt ainakin KAJ ja ruotsin euroviisilegenda Carola. Iloisesti kaikki tapahtumat sekaisin ja LKAB kustantaa kaiken ,jotta kaivostoimintaa voidaan laajentaa. LKAB on Ruotsin valtion omistama yhtiö ja kirjainyhdistelmä muodostuu sanoista Luossavaara-Kiirunavaara aktiebolag.
Tuo oli hintava siirto mutta silti ilmeisesti kannattava. Yli miljardin maksoi.
Ruotsin kruunuja, nolla pois perästä eli
No eihän se sitten niin kallis ollutkaan. Uutisten mukaan sitä varten on tehty tie ja se juttu minkä päällä kirkko siirtyy, ei vaikuta kalliilta työmäärään nähden..
Ruotsin valuutta SEK. KRW on Etelä-korean valuutta won.
FG:llä ilmaiset postikulut koodilla SBHW