Sitä sun tätä (uusi)

Näyttää ihan Markalta, noita 1973 kolikoita oli paljon,kun olin ala-aste iässä, öljykriisin vuosi. 1964-1969 välillä taisi olla markat hopeeta, vai,?
Kesällä vahingossa kasslla uudemman markan annoin, kassa kysy, mikä tää on. :joy:

En minä tiiä hopea markasta mitään.

Osan näistä olen ostanut.

2 tykkäystä

Oululaisessa urheilupaja liikkeesä on menossa jonkinsortin loppuunmyynti. Yrittänevät varstontyhjennyksellä pelastaa liiketoimtaa kaiketi. Talvi nyt kuitenkin pelastettu, löytyi Icebugin nastallisia suunnistus/polkujuoksukenkiä. Käytännössä ilman kantakorotusta, kintut kiittää, ei penikkatautia.

2 tykkäystä

Juuso karhun kanssa karhumies Sulo Karjalainen kömpii talvipesään Juuso karhun kanssa YouTube videolla

2 tykkäystä

Törmäsin tällaiseen kaupassa. Jäi vielä sinne.
Onko kukaan pelannut?

1 tykkäys

En muistanutkaa, että minulla on yksi hopea markka joka on 1800 luvulta.

5 tykkäystä

Kiillotin tuon hopea markan.

1 tykkäys

Punalatvassa ja Dorianvillakossa on siemeniä taas reilusti. Tuli mieleen ajatus että hyödyntäisikö linnut niitä vai eikö.. Onko ihan tyhmä ajatus.. :thinking:

Mie jätän talventörröttäjiksi.

1 tykkäys

Jätän suurimman osan talveksi, linnuille syötäväksi. Pahimmat leviävät leikkaan pois.

1 tykkäys

Katsoin yle areenasta ruosin luonto dokkarin.

Nyt kuitenkin yrittävät hävittää supikoirat, kun aiemmin yrittivät suojella, koska se on harvinainen ruotsissa.

Nyt on käyty katselemassa silmälääkäriä, ei mitään poikkeavaa, uuden reseptin sain. Suojalasien etsiminen olikin sitten oma juttunsa. Ekassa optikkoliikkeessä ei ollu päässä pysyviä, seuraavassa tärppäs. Ihana optikkopoju, sille ei ollut vaikeuksia laittaa niihin näyttöpääte virityksiä.

2 tykkäystä

Pihasta ja alelaarista.

8 tykkäystä

Täältä löytyi kuolleet mustat kärpäset. Pituus 1cm.

Mitähän ne on?

Pollokärpäsiä :neutral_face:

En löytänyt sitä pollokärpästä netistä. Onko se murresana?

Tämmönen oli parvekkeen oven edessä lattialla.
Jouduin odottamaan, jotta se ei liiku, kun otan kuvan.

Parvekkeella on on lattialla nuita kuolleena.

Näyttää ihan pollokärpäseltä, on se murresana, en muista oikeaa nimeä.