Ihan normaalisti.
Ei tunnu olevan sit kovin yleistä tän hidastelu. Täytyy sulkea kone ja avata uudelleen, varmaan sillä sit korjaantuu mullakin. Muut sivustot ei mulla hidastele yhtään, pentti vaan. Eikä sekään nyt tällä hetkellä niin paljoo kuin silloin kun kysyin.
On ollut selvästi hitaampaa aika-ajoin. Luulin että meillä vaan yhteys laahaa.
Jos mä laittasin viestiä ylläpitoon, ihan varmuuden vuoksi vaan. Kerkiän vasta huomenna illansuussa aikasintaan, mut laitan.
Enoo huomannu mitään erikoista.
Nyt tänään ei mullakaan ollut mitään hidastelua, aukee ihan nopeesti. Eilen takkusi pahasti. Varmaan taas siellä eri serverit toimi eri tavalla ![]()
Huh sentään. Keitin perunat ja sen jälkeen piti kuoria ne kuumana.
Reseptissä luki 10 perunaa, mutta laitoin kattilaan 14.
Nyt tiiän, että kuori perunat ennen keittämistä, sillä kuumat perunat halkeaa sitä mukaan kun kuorii ja polttaa sormia.
Sähkövatkaimella taikina koukuilla mursin ne perunat ja jauhoja laitoin. Lopuksi käsin sekoitin, jotta tulee nätimpi massa.
Sitten vaan pinnalle jauhoja, pyyhe astian päälle ja en kylläkään löytänyt lämpö paikkaa, mutta ehkä riittää sisälämpö.
Voi kuoria myös ennen keittämistä.
Ihana joulufiilis. ![]()
Aurinko paistaa, valkoista leijuu maahan.
Äiti on tulossa hakemaan kuusta meidän takametsästä.
Kinkku lähtee kohta uuniin.
Huomenna käydään anopille viemässä lahja ja haudoilla.
Aattona menemmekin koko poppoo ravintolaan jouluillalliselle, kiva kokeilla sellainenkin joskus.
Ei tarvitse itse niin höösätä ja laittaa, joku muu kokkaa ja koristelee joulun. ![]()
Ihmettelin mikä ihmeen kova ääni kuuluu. Lääkärin helikopteri tuli tohon lähelle. Paloauto oli ja lähti pois. Poliisitkin kävi tossa.
Ilmeisesti mitään ei ole tapahtunut, sillä helikopteri on vieläkin tossa. Vihreäpukuinen mies käveli rentona juttelemaan poikien kanssa.
Nyt tuli paloauto taas tohon.
Palomiehet vartoi, että kukaan ei tule siihen, kun helikopteri lähti pois. Eli aina pitää olla vartiat, kun helikopteri laskeutuu tai nousee.
Prisman parkkipaikka oli ihan on täynnä, reunoille nurmikoillekin oli jonoon pysäköity. Käytiin Powerissa valitsemassa tytön tytölle kannettava CD soitin lahjaksi. Hyvä kun päästiin ehjinä ulos. Lähemarketissakin oli vain 5 tyhjää paikkaa. Valmislasagnea ei ollut, tilalla lanttu ym laatikoita. Riisipuuro kiehuu nyt.
Kevennykseksi netistä kuva
Tääläki jokapaikka täynä autoja ja asiakkaita.
Olis pitänny käyvvä kaupoilla ennen sian rupsua niin olis ollu välijempää.
Mä ajoin tänään rantalenkiltä kotiin tullessa kylän Tokmannin ohi ja totesin et parkkipaikka oli normaaliin nähden älyttömän täynnä autoja. Aattelin että nyt on jotain tosi isosti tarjouksessa, ei kylästä muuten tollasia määriä ihmisiä sinne pakkaudu. Käännyin kiertoliittymästä takasin päin ja menin uteliaisuuttani sisälle kattomaan tarjouslehteä.
Ei kai siellä muuta erikoista ollut kuin kaikki joulukamppeet ja romppeet -70%.
Kaikki joulumakeiset ja suklaat näyttää olevan -25% alessa torstaista alkaen.
Ostin pari rullaa lahjapaperia ja muutaman lahjapussin tulevaa aatellen kun niin halvalla lähti. Aina niitä tarvitaan. Lahjapaperin valkkasin niin ettei se ollut jouluaiheinen vaan sitä voi käyttää millon vaan ( perusruskea pohja jossa punaisia sydämiä).
Longero näyttää olevan takana. ![]()
Meilläpäin on kaupoissa juhla-mokka halpaa, 3,99 paketti.
Minä ostan kahvin sitten, kun hinta putoo presidentti tumma paahto kahvista.
Kahvit on nyt tarjouksessa niin k:ssa kuin s:ssä. Myydään tappiolla. Hyvä sisäänheittohinta
.
Jenkkimeinink ![]()