Sitä sun tätä (uusi)

Munavaa pääsiäistä! :rabbit_face::baby_chick:

10 tykkäystä

Leppoisaa pääsiäistä.

9 tykkäystä

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

8 tykkäystä

Iloista pääsiäistä!

11 tykkäystä

Katteli virosta taimistojen aukioloja kevät retkelle.

Huomasin että pääsiäinen on eestin kielellä munapüha. Ei kovin alkuperäisestä ajatuksesta kertova nimitys. :smiley:

2 tykkäystä

Meillä pilikkikausi nyt loppu täälä,pohojosen reissu kysymysmerkki.
Jäät tavallista ohuemmat,Räisälässa jäätie pettänny,henkilösuto ja traktori rypeneet.
Ei koskaan oo ollu näin lyhyt pilikkikausi ja näin vähän lunta.Sais nähä mitä kesällä,sataako talavenki tarpeet :thinking:

Auto katsastettu, renkaat vaihdettu ja ajolupa jatkuu viisi vuotta. :+1:

4 tykkäystä

Hyvää kansainvälistä lakupäivää!

1 tykkäys

:open_mouth: Ai sellanenkin on keksitty :grinning_face_with_smiling_eyes: ja kansainvälinen vielä, ei sit taida olla Kouvolan lakritsi keksimä. Tai voi ollakin, sehän tähtää kansainvälisille markkinoille :+1:

Oma koti kullan kallis :heart:
Nyt taas kotona,ihanaa ku tietää etton puhasta jokapaikassa.
Mukava käyvvä reissussa,mutta mukavampi tulla kotiin :hugs:

4 tykkäystä

Mulla on ystävä, joka sanoo jokaisen reissun parhaan hetken olevan oma sänky :grin:

1 tykkäys

Onse niin :kissing_face_with_smiling_eyes:

Ihan oon samaa mieltä minäkin. Mukava käydä vähän tuulettumassa ihmisten ilmoilla mutta vielä mukavampi taas kotia tulla. Ehkä tuon oppii vasta vanhemmiten ymmärtämään.

Jos joku vielä muistaa Kassikäpin, niin terveisiä. Piipahti luonani yllättäen. Oli mukava vaihtaa kuulumisia monen vuoden jälkeen.

3 tykkäystä

Muistan kyllä nimimerkin, vaikka muuta en pahemmin muista. Vieläkö hänellä on puutarhahommia?
Tähdikkiä monesti mietin, olis mukava kuulla miten hänellä menee.

Kasvattaa vieläkin vanhoja perunalajikkeita samoin valkosipuleita.

Eläkkeellä ollut pari vuotta.

2 tykkäystä

Onko teillä kellään käytössä tämmöisiä sadevesitynnyreitä. Onko hyviä, kestävätkö?

Ei oo kokemusta tollasista. Mulla on sellaset kovat muoviset perinteiset kirkkaan siniset ja vihreet tavisvesitynnyrit räystäiden alla. Vesi osuu niihin hyvin räystäältä alas tullessaan sekä ryöpsytessään voimalla että valuessaan pienemmällä vauhdilla. Vain tosi rankoilla sateilla vesi syöksyy alas räystäältä sellasella voimalla että se lentää kokonaan yli tynnyrin.

Tollanen kannellinen jossa pieni aukko josta vesi pääsee sisään astiaan valumaan ei mitenkään vois mulla toimia. Suurin osa vedestä roiskuis kanteen osuessaan pois koska se vesi ei tosiaan sieltä räystäältä valu nätisti alas yhteen kohtaan.

Toi kannellinen on siis varmaan tarkotettu sellaseen räystässysteemiin jossa on alastuloputki joka sovitetaan juuri siihen astian aukon kohdalle ? Pitää leikata putki sopivan korkuiseksi ? Senhän voi tehdä, mulla on yhessä kodissa ollutkin sellanen lyhennetty putki sadevesitynnyrin päällä. Sain sen kun hoksasin räystäsremontin yhteydessä remppamiehen kuullen miettiä vedenkeruumahdollisuuksia ääneen. Aikasemmin se alastuloputki päättyi maassa olevaan tötsään jonka kautta vesi sit virtasi jonnekin.

Tai sit ton kannellisen kantta on tarkotus pitää siinä vaan roskasuojana ? Mut silloin se myös sateen sattuessa on todennäkösesti siinä astian päällä ja estää sen veden tehokkaan keruun.

1 tykkäys

Siepparihan tuohon täytyy tietty syöksytorveen laittaa.

Meillä on kans muovitynnyrit ja siepparit täällä itellä uudemmalla puolella. Vanhanpuolen räystäillä vain vesikourut ja tynnyrit kourun pään kohdalla. Ajattelinkin noita tyttärelleni kun niille muovitynnyreille ei oikein hänellä ole talvi varastoa.

Vettä hänkin varmaan tarttee kerätä kun mäkitöyräällä talo ja kehen lie tullu kova into kaikenlaista kasvattaa.

1 tykkäys

Meillä on ollut tuon tyyppisiä tynnyreitä, kesti kaksi kesää.
Plussat on keveys ja kokoontaitto. Liittimet on myös hyvät ja meillä oli liitettynä yhteen 5 tynnyriä. Ehdoton plussa oli että ei kerännyt hyttysiä ja roskat jäi kannen päälle verkkoon.
Miinus oli sitten se että saumat alkoi pettämään. Talvet oli varastossa.
Tilasin ulkomailta.

1 tykkäys