Ainakin Helsingissä postinjakelu on nykyään niin epäluotettavaa, että mieluummin otan suomi.fihin ne postit.
Suomi.fi käytössä, olen muidenkin digipalveluiden käyttäjä autiolla saarella
Minä en käytä suomi sovellusta, koska se ilmoittaa samat sähköpostiin. Eli sähköpostiin tulee ilmoitus, että suomi sovelluksessa on ilmoitus. Miksi pitää tulla kumpaankin ilmoitus ilmoituksesta.
Minulle tulee sähköpostiin vain ilmoitus, että Suomi.fi verkkopalvelussa on uusi viesti ja sen viestin voi vain lukea siellä palvelussa tai sillä puhelimeen asennettavalla sovelluksella. Eli sähköpostiin ei tule sitä itse viestiä.
En siltikään tykkää, että ilmoitus tulee ilmoituksesta.
Minä ainakaan en tietäisi, että siellä palvelussa on joku viesti tai vaikkapa tuo autoveron lasku, jos siitä ei tulisi sähköpostiin ilmoitusta. Ilman sitä erillistä ilmoitusta, en tajuaisi käydä katsomassa, että onko siellä palvelussa mitään uutta.
Näin on, siementää itsestään ja joka vuosi on mulla kukkinut.
Suomi.fi-viestien nimissä tulee myös huijausviestejä, joissa kehoitetaan klikkaamaan linkkiä, joka johtaa sitten ties minne
Joku ehkä muistaa kun taannoin kyselin tunnistusta Karvarin lähettämän kulleron taimen juurelta penkkiin kasvaneesta taimesta. Tekoälyä myöten kaikki arvelivat basilikaksi. Tuoksusta tiesin ettei voi olla mut jotain hyvin pientä yrttimäistä haistoin kun lehtiä hieroin.
No nyt se kukkii ja sain sille Lensiltä tunnistuksen : rantaminttu / peltominttu. En oikeen tiiä mitä sen kanssa tekisin ![]()
Mie kasvatan minttuja isoissa ruukuissa. Syksyllä laitan paakun lappeelleen maahan ja vähän multaa ja lehtiä päälle.
No just, mysteeri selvisi! ![]()
Mistähän johtuu, että alakoulun pojat moikkaa minulle, vaikka en tunne heitä. Tänään lenkillä menin koulun ohitse ja aidan toisella puolella seisoi yksi poika ja hymyili ja kädellä moikkasi minulle. Kysyin “joko koulu alkoi?” Joo alkoi poika vastasi. “Hyvää menestystä sinulle” sanoin hänelle ja hän kiitti.
Eiköhön tervehtiminen kuulu hyviin tapoihin ![]()
Ei täällä yleensä tuntemattomat tervehdi ketään.
Tänään tuli HUS kirje. Kuulemma normaali on.
Vaikka niin teen..suomi fi …ei vörki niin kuin sen kuuluisi ja postin kanssa yhtä epäluotettava..keskeneräisiä laitetaan jakoon ja sitten korjataan kun on möhlitty ensin ja aina asiakas maksaa..
Kymmeniä variksia ja harakoita oli aamulla tyrnipensaiden kimpussa kun vilkaisin ulos.Pelto alapuolella ihan mustana erilaisia lintuja. Variksenpelätin piti virittää, saas nähdä kuinka käy
Tuo tehoaa varmaan hetken mutta sitten ne tottuvat ja pelotin voi toimia linnuille istumapaikkana.
Entisen kasvimaan reunalla kukki nätti punainen unikko. Ajattelin ottaa siitä siemeniä. Eilen menin katsomaan missä vaiheessa on siemenkota. Ei näkynyt kukkia eikä siemenkotia. Illalla katselin ikkunasta kun pikkurusakko istui ja popsi jotain siinä hävinneen kukan kohdalla. Uudelleen katsomaan sitä kohtaa, ei ollut nuppuja muissakaan unikoissa vaan katkaistut kukkavarret pystyssä. Myöhemmin se piilotteli minua puskaan takana, kierrettiin puskaa ympäri suuntaa vaihtaen. Meillä oli ihan kiva leikkituokio.
Noin kolmen metrin päähän se päästi minut. Lupasin sille antaa omppopuun oksia talvella jos jättää viimeiset unikon nuput syömättä.
![]()
Voihan se niin olla. Mutta jos saan poimittua sen mitä tässä itse ja sukulaset haluaa niin loput jää linnuille. Aamulla oli taas valtavasti lintuja viereisellä pellolla mutta heti kun tuo vekotin lähti pyörimään siirtyivät kauemmas, ja takaisin kun se pysähty. Seurasin varmaan puoli tuntia mutta tyrnit sai olla rauhassa.
Jeeee,jälleen voi Suomen naisiin luottaa.
EM KULTAA naisten maratonilta,hyvä Alisa Vainio ![]()