Sitä sun tätä (uusi)

Hei, onko kokemusta tomaattien vesiviljelystä, kiinnostaisi itseäni kokeilla kovasti kun asun kerrostalossa. Löysin tämmöisen artikkelin Chilin ja Tomaatin Vesiviljelyopas | Vihree.fi mutta olisi kiva kuulla ihan omia kokemuksia tästä viljelymuodosta.

2 tykkäystä

Hei VilliVee,tervetuloa joukkoomme.
Ainaski Chali on kasvatellu tomskuja vesivilijelyssä.
Varmaan hän osaa kertoa sulle ja opastaa.

2 tykkäystä

Mulla tulisi reippaasti noita Pinochhio-harjaneilikan siemeniä jos niille olisi kiinnostusta? Lisäksi Eija-akileijan siemeniä löytyy vähäsen.

Maria, mitä jos tulisit siemenkirjeeseen mukaan?

2 tykkäystä

Juu voin tulla!

2 tykkäystä

Hei, olisin myös kiinnostunut siemenkirjeestä, jos mukaan vielä mahtuu!

2 tykkäystä

Mahtuu! Aloitetaan se lokakuussa, ja siitä tulee sitten oma ketjunsa.
Mehän voidaan MKR tehdä vaihto kädestä käteen, ei tartte postittaa! Kun asutaan niin lähekkäin. Voin laittaa sut vaikka itseni jälkeen niin tuon kirjeen sulle suoraan postilaatikkoon.

1 tykkäys

Tervetuloa VilleVee!

Kyselit vesiviljelystä ja olen sitä harrastanut aika monta vuotta. Tällä tontilla ja minun taidoilla saan suurimmat sadot sillä kasvatus menetelmällä. On myös helppo eikä sido minuutilleen ”kastelemaan”.

Vesiviljelyssä olen kasvatellut tomaattia, chiliä, kurkkua ja sitten kokeillut muutakin josta osa menestyi ja toiset eivät.

Teen asiat yksinkertaisesti eikä minulla ole vesiviljely sähköriippuvainen.
Tapoja on yhtä monta kun tekijää.

Klikkaa alla olevaa linkkiä, on helppoa luettavaa.

Kysele niin yritän vastailla.

Vesiviljely info

Minun vesiviljely kaikessa yksinkertaisuudessa:

Lannoitteet pakkauksen ohjeen mukaan.

Harmaat laatikot: laatikkoon vettä + lannoitteet, kanteen reijät, kasvit idätetty ja istutettu kivivillaan verkkoruukussa. Verkkoruukku asetettu isoon muovimukiin esikasvatuksen aikana, pystyy hyvin näkemään veden pinnan /vesitason.

Laatikko (tai ämpäri) pitää olla valolta läpäisemätön.

Kuvassa oleva valkoinen neliskulmainen taso = virtaava (sähköllä toimiva).
Pieni pumppu kierrättää vettä ylös valkoisiin putkiin ja valuu takaisin vesisäiliöön. Käytän tuota myös vaan telineenä ilman veden kiertoa.

2 tykkäystä

Karhunputki hieno tänä vuonna. En löytänyt osiota sille. Lisää kukkia näkyy tulevan.

6 tykkäystä

Onko tietoo milloin muhevaiselle tulee liljojen sipulit ?? Viime vuonna ostin Turun Flöristä marhan liljaa ..mut ny ei men turkkusee lainkaan.

Sähköpostiin tuli ilmoitus, että HUS kirje on kopioitu ompostiin. Paperit tulee myöhemmin.

Minä en edes käytä omapostia. On sen verran henkilökohtainen kirje, ettei postilla ole lupaa kopioida minun kirjeet.

Kaikki virallinen posti tulee nykyään valitettavasti tuonne Omapostiin.
Sinne kirjaudutaan pankkitunnuksilla, ei niitä kukaan pääse katsomaan paitsi sinä.

Ei kaikki tule sinne omapostiin.

Posti on harrastanut sitä monta vuotta, mutta oneksi viralliset tulee suoraan minulle

:+1:

Karhunputkella kestää 10 v siemenestä kukintaan

Ei voi kestää niin kauan. Ei ollut minulla vielä kymmenen vuotta sitten.

1 tykkäys

Eihän se sitten kukkisi koskaan, yleensä se ilmoitetaan kaksivuotiseksi, eli kukkii toisena vuonna.

Ja pysyy pihassa siementämällä.

Me poistettiin minut ja appiukko suomi fi palvelusta koska minä en tykännyt ja appiukko ei osaa edes tekstiviestiä avata puhelimestaan. Pakko digisointi on huono asia monelle ja minä olen sitä mieltä ettei suomi fiin palvelutkaan ihan ilmasia ole yhteiskunnalle ja tietovuotoja tulee ja kaikkee muuta epäkuranttia touhua.

2 tykkäystä

Eikö se poistaminen pidä tehdä kerran vuodessa paitsi verottajan osalta kahden kuukauden välein.

1 tykkäys

Eipä tuo paperinen kommunikaatio ole yhtään sen turvallisempaa. Postia jaetaan enää silloin tällöin ja osa ihan viranomaispostistakin on tullut PPP Finlandin kautta. Posti on yleensä toimittanut kirjeet perille, jos ei ole kadonnut jonnekin lajittelukeskukseen, mutta PPP on käyttänyt paikallisia alihankkjoita joista osa ei ole ollut ihan luotettavia. Täällä oli muutama vuosi sitten löytynyt paperinkeräysastioista ja jopa ojasta läjä kirjeitä, missä oli jakelijana PPP Finland.

3 tykkäystä