Sitä sun tätä (uusi)

Lisää arvoituksia.
Siementaimi, lähimmältä löytyvät emokasvi arviot jaloangervo tai kirengeshoma palmata.
Toivon jälkimmäistä, koska se hävisi viime talvena.
Jotenkin näyttäis kyllä kärhön lapseltakin, niitä täällä on paljon.

Kurjenpolvia tuossa on myös ja lehdetkin vois sopia, mutta kurjenpolven sirkkalehdet on ihan erilaiset ja helppo tunnistaa, eli kurjenpolvi ei oo.

Ehdotuksia?

En löytänyt ruusu osiota.
Pakko laittaa kuva kun löysin heinikosta näin nätin ruusuun. Ihmettelin mikä punainen tuolta pilkistää niin tällainen löyty. On joku Lidilin ruusu jonka unohtanut kokonaan. Pakkohan sen on parempaan paikkaan ensi keväänä siirtää. On ainakin pari talvea tuolla ollut ja säilynyt. :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Mun silmään viticella-kärhön taimi.

1 tykkäys

Ekat auki,aivan tajuton määrä nuppuja tulossa.

8 tykkäystä

Ai kun nättejä! Mä en laittanut kelloköynnöstä tänä vuonna. Yleensä on aina ollut.

1 tykkäys

Mulla ei tuo sinietelänherne halua lainkaan tänä vuonna kukkia :frowning:

Henni, veikkaisin isohirvenjuuri

Kiitos, se tuli mullekin mieleen, mutta eikö se ole hirveän korkea? Tämä oli noin 50 cm korkea puska. Ja jokaisen varren päässä yksi kukka, ei haarautumista.
Hitto, pakko ottaa siitä siemeniä ja katsoa mikä siitä tulee!

Hei, nyt taisi löytyä oikea kasvi: keltakaunokki.

Aion ottaa siemeniä tuosta ja kokeilla kasvatusta. Voin laittaa siemenkirjeeseen siemeniä, jos joku muukin haluaa!

4 tykkäystä

Henni, hyvin oot oppinut talon tavoille :smile:. Tottakai otat siemeniä siemenkirjeeseen :+1:

1 tykkäys

Isolehtinen, maustebasilika, myös nimellä mammuttibasilika. “Jos latvot taimet se kasvaa pensssmaiseksi.”

No senhän teki ja alkoi varjostaa kasvarissa tomaatteja. Leikkasin tyvestä poikki oksia, jälleen kerran.Taikinakulhollinen mahtui 0,3 l pakasterasiaan täyteen sullottuna.

6 tykkäystä

Saskatoonit saivat uuden, entistä isomman häkin, nyt oli paljon helpompi kerätä. Ostin tolpat ja aspit eli sinkilät, poika rakensi, minä olin hanslankarina. Entinen rastasverkko ei riittänyt, piti ostaa uusi ja ommella se vanhan jatkoksi. Verkot ovat keskenään erilaiset, vanhan materiaalin on parempaa.

11 tykkäystä

Henni,mulle ainaski :innocent:

1 tykkäys

Tarttin tukiliivin alle ohutta pehmeetä t- paitaa ja paitoja plaratessa pyörähti tämmönenki käteen, ihan on vielä pidettävässä kunnossa , kun ei pieniä maaliroiskeita oo huomaavinaan.
Onkos muilla tallessa ?

7 tykkäystä

Toi paita on mielettömän hyvä !
Pitää vähän tutkia tilausmahiksia, nykyäänhän kaikki on niin helppoa :+1:

1 tykkäys

Ei taijja olla :disappointed:

Tämä on varmasti liian helppo.
Minkä perennan siemeniä?

Mikä tämä mahtaa olla? Kasvaa ns. yleisellä alueella, ja joku pariskunta näytti noita poimivankin.

Aronia

2 tykkäystä

Tämä on nimensä kaltainen. :blush: