Sitä sun tätä (uusi)

Nostin porkkanat,tässä isoimmat.

7 tykkäystä

Tutun töllö :tv: tänään

1 tykkäys

Tänään petti hermo ja oli pakko mennä kanttaamaan paraatipenkkiä jotta ei rehottaisi niin rumasti voikukkaa ja ylikukkineita orvokkeja, kunnes tuli kylmä…ei vielä sipuleita maahan kumminkaan.

Tuo töllötin on Marimekko tv oli lähes neljännes vuosisata sitten kallis ja taisi olla ns palamaton… mitä mainostettiin

1 tykkäys

FB:ssa Trekoli kertoi että oli täällä käynyt mutta ei ymmärtänyt mitään. Oli kuulemma jäänyt pois jo edellisen uudistuksen jälkeen. Kyseli onko täällä vielä kuvagallerioita, kerroin että niitä ei ole kovin montaa. Chalin
Olis kyllä Mukavaa että niitä olis, näkis tapahtumia ja edistymisiä paremmin. Näin äkkinäiseltään muistan Valtsun, Chalin ja Kurpan puuhamaan.

Kitikat, kaikki kuvagalleriat on kyllä olemassa edelleen, ne ei vaan ole vielä kaikki siirtyneet tänne uuteen.

Samsungin taulutelevisio The Frame näkyy olevan tuosta päivitetty versio. 5€ kuussa maksamalla saisi unikkokuosin taulutelevisioon tauluksi, tai jonkun maailmanluokan taiidemaalaukseen. Kehitys kehittyy

Tauluna voisin miekin ison telkkarin hankkia, mutta en suostu siitä maksamaan. Iso musta elementti olohuoneessa ei oikein innosta.

Mielenkiintoista tämä pörssisähköelämä. Pari päivää oli vähän hämärähommia. Mitään en käyttäny, ellei ollut pakko. Nyt on pyykit ja astiat pesty.
Edelleen on kuukausitasolla edullista, niin en vaihda.
Viime kuun keskiarvo olo 5,07 edellisen kuun 1,19 centtiä/ kwh.

1 tykkäys

Tiedän että ne kuvagalleriat on tallessa mutta eivät ole enää toiminnassa, kun niihin ei kirjoiteta mitään, sitä meinasin.

Ei voi kirjoittaa kun niitä ei ole vielä siirretty.

Meidän Sony telkkari meni lopullisesti sekaisin muutama viikko sitten ja lähdettiin telkkarikauppaan. Mennessä jo sanoin isännälle, että sillä kummiskin karkaa taas mopo käsistä ja ylitetään meidän aiottu budjetti. Niinhän siinä kävi ja kotiin tuotiin semmonen Samsungin Frame. Ei sitä ole tauluna pidetty eikä siihen hankittu mitään kehyksiäkään. Ihastuttiin siihen, kun sen pinta ei heijasta kuten monissa muissa telkkareissa. Meillä on olkkarissa ikkunat niin että illalla aurinko paistaa suoraan telkkariin ja pitäisi olla pimennysverhot, jos ei halua heijastuksia telkkarista.

1 tykkäys

Minun Samsung älytelkkarissa on mustat kapeat raamit.

Voisikohan laittaa tarrapaperia niihin esim. kontaktipaperia.

Aiemmin valitin operaattorille miksi aina laitteet on mustia? Eivät osanneet vastata.

Minulla on videokamera kullan värinen. Digikamera on punainen.
Ministereo, jota käytän nykyään harvoin on se hopean värinen.
Sähköhammasharja on valkoinen ja siinä edessä kullan väri…

Yleiskone on kromin värinen. Toinen kone on sinertävä, josta näkee läpi. Mikro on valkoinen. Pienet keittiö laitteet on valkoisia. Moccamaster on valkoinen, mutta kuumalevyn alusta musta ym. jotka irtoaa siitä.

1 tykkäys

Onpa värikirjo laitteissa. Mitä teet yleiskoneella, onko ahkerassa käytössä?

Kyllä minä tarviin yleiskonetta, koska olen leipuri-kondiittori.
Joka viikko leivon.

1 tykkäys

Oon meinannut ostaa mutta on tunne etten tarvitse tarpeeksi vaikka leivonkin joka viikko. Ja mihin sen laittaisin kun on niin pienet laskutilat.

Tilaa ei näköjään ole koskaan tarpeeksi :roll_eyes: ja ajattelin samaa kun ostin omani. Kyllä sen aina johonkin saa.
Nyt kun se on tuossa käyttövalmiina teen melkein joka päivä sillä jotain ja helpottaa ja on kivaa. On kaikenlaisia osia jotka tuli koneen mukana ja aina opin uutta.
Ja en käytä sitä vaan leipomiseen vaan myös ruuanlaitossa esim. mureketaikinat, silputukset, sekoitukset, kovat vatkaukset…. .
Kädet haluaa kyllä tehdä mutta ei ne oikein jaksa enää (kipuilee).
Yleiskone on meillä helpottanut köksähommia paljonkin, ja mieheni käyttää sitä myös paljon.
Kaikki osat voi pestä tiskikoneessa.

1 tykkäys

Näköjään sitä voi käyttää moneen. Olen YouTubesta katsonut reseptejä jossa sitä käytetään ja siksi sitä olen miettinyt. Pitäisköhän kirjottaa joulupukille☺️

Onneksi on n.7m laskutilaa. Yleiskonetta käytän taikinoihin, kädet ei kestä enää ruistaikinan tekoa.
Monitoimikone on enemmän käytössä. Sekin koko ajan pöydällä. Käytän useamman kerran viikossa.

2 tykkäystä

Kirjoita ihmeessä :grin: Kummasti alkaa ideoita laukkaamaan.
Kun se vempain tuli meille, mietin että mihin se ja sen osat saa mahtumaan.
Aloin sitten järjellä katsoa keittiön kaappeja, ja kas, puolikas kaappi tyhjeni tavaroista jotka olivat olleet siinä yli vuoden eikä kukaan ollut koskenutkaan niihin. Eli meni kiertoon se tavara enkä edes muista tavaroita enää.
Vempain sai oman puolikkaan kaapin tilan ja se on helppo siitä ottaa tarvittaessa käyttöön.
Tutustu tarkkaan tarjontaan ja ominaisuuksiin. Yksi tärkein on että tehoja on riittävästi ja saa hankittua lisäosia jos niin haluaa.

1 tykkäys