Sitä sun tätä (uusi)

Kiertoilmaa ei kannata sitten laittaa jos on vain yksi pellillinen.
Pullaa kun leivon silloin tulis kaksi peltiä. Laitan uunin sitten kovemmalle lämmölle kun normaalisti. Ei ollut skrapaa mukana, luki ohjeissa että pintaa ei saa raapia kovalla esineellä eikä pestä vahvoilla aineilla mutta kerkesin kyllä ruokasoodaa sirotella pinnalle, ennenkun luin ohjeet.

Siihen keraamisen tason puhdistukseen on ihan oma pesuaineensakin.

Ihmesienellä olen ottanut myös pinttymiä.
En tiiä onko haitallinen, mutta aika hyvin lähtee sillä tahrat.

1 tykkäys

Harvapään konditoriasta, päivää. Tein isänpäiväksi puolukka-nutellakakun ilman puolukkaa ja nutellaa. :crazy_face: Hyvää tuli silti ja säilyvyys oli tavanomaisen heikko. :wink:

6 tykkäystä

Sellainen mulla on jossain, pitääpä koettaa. :+1:

Kyllä kannattaa jos haluaa nopiaa ja rapean pinnan.
Ite käytän esim pizzan paistamiseen.
Kuuklaa ohojeet ja käytä rohkiasti.
Mulloli kyllä skrapa mukana,ei vaurioita pintaa.

1 tykkäys

Ihmesienet taitaa sisältää jotain pintaa naarmuttavaa, joten en käytä niitä ollenkaan. Meillä on tosi vanha talon alkuperäinen keraaminen liesitaso ja olen puhdistanut sitä takan lasiluukkuihin tarkoitetulla pesuaineella. Jos se on päässyt pinttymään pahoin käytän lipeää ja annan sen vaikuttaa jonkin aikaa jolloin kaikki vanhakin palanut lähtee pois ihan vain pyyhkimällä.

1 tykkäys

En ole varma tuosta naarmuttaako, eli varovasti.

Meillä on jo naarmuuntunut käytössä lieden pinta, niin en säästele.

Aamulla puoli kahdeksan saavuin yövuorosta, nukuin mielestäni liian pitkään.

Kävin koirien kanssa lenkillä ja nyt tehopesin jääkaapin, kun annoin sen kunnolla mennä aika tyhjäksi.
Vähän tässä välipalaa ja kohta lähden raijaamaan kaapin täyteen ruokaa.

Sitten suihkuun ja loppuilta oleilua ja öllöttelyä, ehkä jotain herkutteluakin viikonlopun kunniaksi, ostaisko vaikka piparijätelöä??? :blush:

4 tykkäystä

Mä olen kerran pistänyt vahingossa keraamisen lieden päälle, kun kahvinkeitin oli siinä päällä. No sehän suli siihen kiinni.
Tuntikausia skrabasin ja ihmesienellä hinkkasin viimeisimmät muovin rippeet. Ihan siisti loppputulos, eikä pinta mielestäni vahingoittunut yhtään. Ehdin kyllä säikähtää aika pahasti.

Suomen kaunein koti ja Jakso Lslluka taiteilijatalosta oli vaikuttava jakso. Iiro Rantalan koti oli täynnä upeaa taidetta kerrassaan hulvattomaan tyyliin.Tykkäsin. Lotta Kuusiston lausuntaesitys veti sanattomaksi

Piti googlailla veistoksia, tuttun näköisiä ja tekijöiksi löytyi tunnettuja nimiä, uksityskodissa sellaisia huh upeaa.

2 tykkäystä

Siivoushyllystä lähikaupassa löytyy puhdistusaine ja puhcdistusterä, jota voi käyttää mm ikkunoiden maalitippojen putsaulseen.

Käsitiskiaine ja liina riittää yleensä. Sokerista hilloa tai koristetta keraaminen pinta ei kestä, siihen syöpyy jälki.

2 tykkäystä

Oli tosi vaikuttava jakso.
Taide on kun luonto, antaa voimaa ja elämyksiä.
Koroma aikaan sen huomasi mistä jäi paitsi.
Ostin keskiviikkona julisteen ihailemastani taulusta. Saan joulun sisustukseen punaista sävyä.

5 tykkäystä

Hieno teos, kenenkä tekemä mahtaa olla? Kopio hienosta teoksesta on mahtava koriste, niitäkin on joskus vaikea saada, kun niitä monesti painetaan vain tietty määrä.
Olen vuodesta vuoteen kiertänyt yhdistyksemme järjestämillä taidereissulla ympäri suomea. Melkeen kaikki parhaat näyttelyt olen nähnyt.
Joka vuosi en ole Ateneumiin päässyt, siellähän ne parhaat näyttelyt on.
Punkaharjun Retretissä oli aikoinaan aivan mahtavia näyttelyitä, ne ovat erityisesti jäänyt mieleen.
Kahdesti käytiin Pietarissa ja ne ovat olleet kyllä parhaat matkat, meidän opettaja Leonid on venäläinen ja hän oli opiskellut aikoinaan siellä. Nähtiin paljon sellaista mitä tavallinen turisti ei näe. Maalaus kursseilla en enää jaksa käydä mutta muuten olen kyllä mukana toiminnassa.

1 tykkäys

Vakava juttu mutta mua alkoi hymyilyttää kun luin uutisotsikon: Pankkia pommitettiin pesukoneilla. Nordea kohteena.

2 tykkäystä

Helene Schjerfbeckin.
Onneksi ehdin Petarin taidetta käydä ihailemassa monta kertaa. Ei taida enää olla menemistä.
Käyn Helsingin reissulla yleensä kaksi näyttelyä katsomassa. Joulukuussa seuraava reissu.

3 tykkäystä

Minäkin sain isännän innoitettua hesaan viihteelle.
Joulukuussa mekin ollaan lähdössä reissuun.

Juuri tänään varasin liput moulin rouge musikaaliin, toivottavasti on hieno.
Samalla vois käydä vähän vaikka joulumarkkinoita katselemassa. :heart_eyes:

On se kivaa välillä lähteä maalta “isolle kirkolle”. :blush:

2 tykkäystä

Mitä äänikirjaa kuuntelit taidetta katsellessasi? :slightly_smiling_face:

Suokukka on saanut mut nauramaan jo pariin otteeseen tänään. Etäpiristystö muuten niin harmaaseen päivään :sweat_smile::+1:

1 tykkäys

Museoissa en, bussimatkalla kyllä :wink:

Vaikka keväällä pätkäsin sitruunapuusta pienen latvan, niin ei se haarautunut ollenkaan, vaan jatkoi kasvua.

Kuulemma sitruunapuu ei itsestään versoile.