Sitä sun tätä (uusi)

Nukahdin yhtäkkiä sohvalle. Ensin tuli kylmä ja sitten nukahdin.

Sitähän minun pitää katsoa, rakastan jälkiruokia, koko ajan pitää keksiä uusia. Toisinaan onnistuu toisinaan ei🙂

Pitäisi alkaa hakemaan uusia ruokareseptejä kun isäntä on kyllästynyt mun ns. terveysruokiin joissa on paljon kokojyvä ohraa ja kasviksia ja kevyttä lihaa.
Nyt tein sille oikein vanhanajan palapaistia ja pottumuusia.

1 tykkäys

Vuoden turhake -tittelin saa tänä vuonna nurmikko, kerrotaan Suomen luonnon­suojelu­liiton tuoreessa tiedotteessa.

Mökillä ei ole ollenkaan nurmikkoa käytännön syistä. Kotona vastapäinen puisto leikataan kerran viikossa. Syksyllä kaksi traktoria äy nykyisin harjakoneen avulla keräämässä nurmikolta lehdet kerran viikossa hetk kun ensimmäiset lehdet tippuvat. Nyt syksyllä 6 kertaa, ei mitään järkeä. Pelkkää surkeaa heinää aavikkona, ei mitään muita kasveja enää.

1 tykkäys

Mulla ei ole nurmikkoa, heinikkoa kylläkin.

1 tykkäys

Inhottavaa rousketta jalkojen alla pihassa kävellessä jos ei ruohoa leikkaa. En tiedä mikä kasvi sen poistaisi, tuskin mikään.

Ei onneksi tuota turhaketta paljoa ole.

Meidän ns. nurmikko on tavallaan luonnontilassa, kun siinä kasvaa sekalaisia kasveja, osa kukkii matalana. On myös kuivia kohtia, joita ei monesti tarvitse leikata. Ison kuusen ja viereisen kannon juurten alue kukkii, kun ei viitsi koholla oleviin juuriin rikkoa leikkuria. Varasto/autotallin takana on isoja pihlajia eikä niiden varjossa kasva mikään korkeaksi, sammal viihtyy.

Kuinka usein putsaatta tiskikoneesta sihdin joka kerää roskat?
Tein sen tänään,en kyllä muista millon viimeksi :grimacing:
Yllättävän vähän oli töhkää,mutta taas pitää koppeuvva ja tehä säännöllisesti.

2 tykkäystä

Taitaa olla kuukausissa se väli. Aika vähän sinne kerääntyy.

En muista onko tehty vielä kovinkaan montaa kertaa (6 vuotta vanha kone). Saatan olla väärässä kun meillä yleensä mies hoitaa tollaset kun vaan otan puheeksi. Sen pohjalle joskus jäävän roskan tietty noukin pois heti kun sitä jää.

Minä putsaan noin kerran kuukaudessa.
En ole tarkkaan miettinyt.

Uudesta työpaikasta sai komiat joululahjat.

250 euroo extrana joulurahaa, nastakengät ja scandinavia outdoorin lahjalistalta sai vielä valita mieleisensä lahjan, minä otin merinovillakerraston. :smiley:

Kyllä nämä paremmin mulle kelpaa ku suklaarasia. :wink:

11 tykkäystä

No onpa mahottoman avokätinen työnantaja sulla. Onnittelut :ok_hand:

3 tykkäystä

Joo, voi tosiaan onnitella. En ole koko työhistorian aikana saanut tuosta kun murto osan. Usein ei edes hyvän joulun toivotuksia.

4 tykkäystä

Joskus sain kinkun töistä joululahjaksi.

1 tykkäys

Meillä on hieman liikaa ja isäntä valittaa kun leikkaa sitä alkukesästä 2 krt viikossa ja tunti menee joka kerta. Mutta valittaa myös jos lisään kasveja…et suo siellä vetelä täällä.

Pesukoneen sihti pestään kerran kuussa nyt kun emme enää harrasta leipomista.

Meillä kyllä toivoteltiin ja varaston jannut toi mulle aina jotain jos oli saaneet semmoista mistä ei tykänneet. Isäntä on saanut monesti sen 13:ta liksan, eli ylimääräsen tilin bonuksina.

1 tykkäys

Hyvää Itsenäisyyspäivää :finland:

7 tykkäystä