Sitä sun tätä (uusi)

Monta vuotta mennyt ilman pakettien vaihtoa, hyvä näin. Joskus on paljonkin vaihdettu paketteja.

1 tykkäys

Mie yritän aina, että olisi itsetehtyä pientä.
Kaikille muille mm. sukkia, omatekoista saippuaa, kuivattuja suppilovahveroita, pikkuleipiä ja taatelikakkuja.
Pienille lapsille jotain pientä neulomusten lisäksi, palapelejä, kirjoja yms.

1 tykkäys

Kyllä lapsille lastenlapsille, miniöille ja vävyille jotain aina laitan. Joululimppuja jaan omille sisaruksille sekä muutamille yksinäisille miehille. Joulukortteja en enää lähetä kuin muutama.

1 tykkäys

Muutamat sukat ja villapaidat olen kutonut lahjoiksi vuosien varrella. Nyt ei tule enää siistiä jälkeä kutoen niin annan vain omalle lapselle villasukkia ja nekin muulloin kuin jouluna.

1 tykkäys

Meilläkään ei isännän kanssa lahjoja vaihdella, ostamme sen mitä tarvitaan, sitten ku tarvitaan.

Isännällä on silti säännöllisesti tapana tuoda minulle kukkia, nytkin sain joulukukan, mutta kukkia tulee muutenkin ympäri vuoden.

Kaikille lapsillemme hain lahjakortit, niin saavat itse ostaa haluamansa.
Tyttärelle tein lisäksi joulukalenterin, siellä oli kaikkea välipaloiksi töihin sopivaa, proteiinipatukkaa, neulejuttuja, lahjakortteja ja koirallekin leluja ym.

2 tykkäystä

Onpa erikoinen joulukalenteri :+1:

2 tykkäystä

Siinä kuva kalenterista.
Mä oon surkee piirtäjä, tyttärellä oli hauskaa mun kuvitusten kanssa.
Tokaisi että äitin tekemän näkönen.

Tuolla on lippu.fi lahjakortti, myllyn lahjakortti, lankamaailman lahjakortti, pieni retkeilyreppu, lappalaiskoira heijastinpipo, työkaverin virkkaama porokoira avaimenperä, nahkaiset nimikoidut neulonta merkit, muuta pientä neulonta tilpehööriä, koiran leluja ja nameja koiralle ja lopuissa luukuissa niitä proteiinijuomia ja patukoita taukoeväiksi.

Kova keksiminen oli 24 lokeroon kivaa kamaa. :smiley::blush:

Niin ja ovat tarkoituksella isossa muovilaatikossa, että saa lankalaatikon siitä.

8 tykkäystä

Tyttöni tykkää kovin yllätyksistä.
Ja hän sanoi, että yks päivä oli kauhee halu saada kahvin kanssa joku suklaa tms, ja kuinka ollakaan kalenterista tuli vadelmasuklaa patukka.
Päivä pelastettu, kun oli vapaata ja ei kauppa-asiaa, niin sai pikkuherkun sopivasti kalenterista. :laughing:

3 tykkäystä

Me ei myn miehen kanssa lahjota toinen toisiamme, mutta tapana on ollut että saan paketoituna uusimman Steven Kingin kirjan. Samoin olen paketoinut hänelle esimerkiksi muumisukat jos olen koko jouluporukalle sellaset paketit laittanut.

Ne paketit kuuluu siihen yhteiseen pakettien avaamiseen lapsen ja lapsenlapsien kanssa. Heille tietysti annamme lahjoja, pyrkien toteuttamaan toiveita. Nythän heiltäkin on jo tullut lahja myös meille kun ovat kasvaneet.

Hyville ystäville annan “joulukukan” jossa on joitakin itsetehtyjä syötäviä, pääosin säilykkeitä ja jotain erityistä kuivattua kuten esim yrttejä tai siemeniä. Saatan sujauttaa mukaan myös valokuvia jos kuluneelta vuodelta on yhteisiä sellaisia. Kaikenlaista muuta paitsi sitä kukkaa.

Mulla on sellanen useita viikkoja kestävä jakso marras-joulukuussa jolloin kaikki tasot kotona täyttyvät joulukukkaprojektin osasista.

2 tykkäystä

Kuinka olikaa kiva aikanaan ko saimme savukalkkunan mun sedältä joululahjaksi ja oli 100% luomua, ei enään 12 vuoteen ko lopetti ja sitten ukko kuoli itsekkin.
Tädiltä saatiin ternimaitoa uuni juustoon niin olipa aina kekkerit uutena vuotena.
Nyt ei oo juurikaan mitään, appiukolle mennään ja leivon kakun ja ostetaan kaupasta erillaisia kaloja valmiina. Ei uskoisi kun ennen oli kiire jouluisin, aloitin lahjojen oston jo heinäkuussa ja kakkujen leipomiset marraskuussa.

Lähetin ennen 35 korttia ja porukka kun harvenee niin nykyään 17 kpl piisaa. Mikään ei ole enään niinko ennen ja jouluisin se surettaa erityiseen ja olen paiskinut kaikki koristeetkin roskakoriin.

Kyllä sulla on ollut miettimistä tuossa, onnellinen on tytär kun on noin ihana äiti💚

3 tykkäystä

Kyllä tyttö on siitä tykännytkin. :wink:

Minulla on vaan yksi lapsi, niin hänelle jaksaa askarrella.
Kummasti se vaan ihminen innostuu yllätyksistä iästä riippumatta.

2 tykkäystä

Ja taas testataan:

"Hesa vai stadi? Tarakka vai ritsi? Nyt on aika selvittää, mikä on suosituin kutsumanimi 12 asialle. Katso, oletko arkisista sanoista enemmistön kanssa samaa mieltä.

Muoks: Melkein kaikki oli isolla enemmistöllä samaa mieltä mun kanssa. Kaksi poikkeusta, outo juttu :grin:

Me ei myöskään ole vuosiin lahjottu toisiamme miehen kanssa. Poikakin haluaa vain jotain tarpeellista lahjaksi. Viimevuonna tein hänelle pipon missä oli itse suunnittelemani ötökän kuva ja koska hän piti siitä niin paljon tein nyt sukat, joissa on sama kuvio varressa. En ole mitenkään taitava kirjoneuleen tekijä, mutta kyllä niistä ihan säädylliset tuli ja toivottavasti ovat entomologille mieluiset. Ekan sukan varren jouduin purkamaan ja neulomaan uudelleen, kun siitä tuli liian tiukka. Olen kyllä yleensä ostanut hänelle jotain turhakettakin, mutta 26 vuotiaalle on enää vaikea keksiä sellaista.
Meille on tärkeintä, että ollaan yhdessä ja tehdään hyvää ruokaa.

3 tykkäystä

Harrastin suomalaisille tuttua juttua, jonottamista. Influenssarokotuksen yhteydessä en saanut koronarokotetta, kun olivat loppuneet. Ajattelin mennä heti alkuun, kun aamu on aina mukavampi Moni muukin oli suunnitellut samaa, jonossa seisoin 45 minuuttia. Onneksi oli juttukaverina entinen työkaveri ja rokottaja oli sukulainen.

Nyt yhteensä 4 hiirtä saatu autotallista.Maanantaina napattu viiminen.
Toivottavasti oli tässä kaikki.
Hah,mussukan talavityökenkään oli jemmatti pähkinöitä,kenkä puolillaan :joy: ja pariin maitopurkkiin oli kans viety.

1 tykkäys

Minkälaiseen loukkuun ne viimein meni sitten?

Tavis hiirenloukku jossa ruisleivän palanen.
RR anto tämän vinkin,kiitos :pray:t2:

1 tykkäys

Voi on myös hyvä syötti hiirille, sitä ei saa napattua pois. Jos oikein muistan niin vain yksi hiiri ollut loukussa tänä syksynä, metsämyyriä kaikki muut, ja kaikki loukutettu puukatoksesta.