Voita olen minäkin laittanut joskus syötiksi ja hyväksi sen havainnut varsinkin jos on herkästi laukeva pyydys.
Oletteko löytänyt kuppikivejä? Keskiaika on tehnyt ne.
Kuppikiviä? Kiuruvedellä Paljakanvuorella ainakin on kallioon hakattuja kuppikiviä. Ilmeiseti jotain rajamerkkejä tms.
Minä olen edelleen eksyksissä tämän uuden pentin kanssa. Uusimmat kuvat ainakin joistain viesteistä aukeaa mutta suurin osa kuvista jää pikkuriikkisenä neliönä näkymään. En näe omaakaan lähettämääni kuvaa jonka ymmärtääkseni liitin viestiin 2024 Vuoden ulkopuuhia 21.4. kirjoitettu viesti. Siinä oli siilin kuva.
Laitoin myös kysymyksen ja kuvan ainokaisesta omenastani uudessa puussa jonka lehdet ruskistuivat ja kuolivat. Olisin halunnut tietää mistä syystä se meni tuon näköiseksi ja onko toivoa että on hengissä.
Toiselta nimeltä ne on uhrikivet, joihin on tehty reikiä.
Uhrikivistä puhutaan, oletko käynyt siellä? Onko niitä jossain muuallakin?
Ania, käsittääkseni olit Chattiin laittanut sen kysymysviestisi. Se on ihan eri paikka kuin tämä keskustelupalsta, siellä käydyt viestittelyt eivät näy täällä keskusteluissa vaan pelkästään chattiin kulloinkin kirjautuneille. Vanhassa pentissäkin oli chat, sitä vaan ei oikeestaan kukaan käyttänyt - chattailuhan on nopeatempoista lyhytsanaista läsnäolijoiden kesken tapahtuvaa viestittelyä joka ei tähän normaaliin keskustelupalstan toimintaan kuulu.
Nyt olet ihan tässä normaalissa pentin keskustelussa.
Uusimmat kuvat pitäisi kaikille täällä aueta, ainakin jos ne on lisätty pentin omalla kuvanlisäystoiminnolla. Muista tavoista ei voi mennä takuuseen. Vanhoissa viesteissä olleet kuvat eivät ole edes siirtyneet tänne viestin mukana. Tämä on edelleen ihan vaiheessa sen suhteen.
Sanotaan niin että jos et etsimisestä huolimatta onnistu jollekin aiheelle löytämään olemassaolevaa viestiketjua niin täräytä viesti vaan esimerkiksi sitä sun tätä-ketjuun. Siirrän sen sitten sieltä oikealle paikalleen jos sellainen täällä jo on. Paljon paljon puuttuu edelleen.
Kiitos Nuu, niinhän see menikin, nyt kun sanot niin ymmärrän.
Tämä pentti on vähän jäänyt välillä unohduksiin mutta ei kokonaan.
Jatkoon! ![]()
Lucian päivä täällä ollut tänään, hieno perinne. Käyvät vanhusten luona laulamassa ja vievät lahjan. Paljon muutakin ohjelmaa heillä pitkin pitäjää. Joka kunnassa valittu omansa. Saavat kerättyä rahaa hyväntekeväisyyteen.
Snadi on stadi ja sen slangi on eri jos bunkkaat eirassa tai sörkassa, ja millä vuosi kymmenenä.
Ei aukea minullekkaan kaikki kuvat, muutama on jäänyt pieneksi neliöksi.
Ystävän äitin hautajaisiin menossa tänään. Eli 104 vuotiaaksi. Vielä satavuotiaana köpötteli menemään kuin tyhjää vain. En osaa kyllä kuvitella eläväni niin vanhaksi.
Minä katsoi yle areenasta sen dokkarin. Siellä kerrottiin niitä.
Tänään oltiin katsomassa moulin rouge musikaali.
Olihan se komee, kyllä livemusiikki tekee aina vaikutuksen. ![]()
Isäntä on ulkona linkoomassa lunta kun yön aikana oli tullut 10 cm lisää, hän linkosi ilta kahdeksan aikaan ja nyt jo uusinta. Tuumattiin ettei varmaan kauaa jaksa tätä touhua kun kummallakin on jo nyt terveydellisiä rajoitteita. Nurmikon leikkuu pitää ulkoistaa varmaan robotille…milloinkahan trimmerin saisi kauko ohjattavaksi ???
Tartteeko sitä lunta poistaa isolta alueelta, vois vain sen verran että pääsee liikkumaan. Kesällä kasvattaa heinikkoa ja jättää vain pienen pläntin nurmikolle.
Uusimmat viestit listassa näkyy : chili - ja yleistä adiaa yrteistä ja mausteista- ketjut joissa nimessä “liputettu roskapostiksi”. Älkää välittäkö niistä, yritin jotain tehdä mutta pieleen meni enkä uskalla niiden kanssa nyt mitään yrittää ettei käy niin että poistuvat kokonaan vahingossa.
Ei oo helppoo aina ![]()
Muoks: lähetin apupyynnön ylläpitoon, eiköhän se siitä ![]()
Tuleekohan minulle vielä joulukiireet kun nyt vain makailen ja kuuntelen tietsikalta, tikulta joululauluja.
Olen joskus parikymmentä vuotta sitten tallettanut siihen mieleisiäni joululauluja.
Tykkään kuunnella niitä hiljaisella äänellä taustalla kotonani näin joulun alla.
Ennen kuului kaupoissa jo lokakuussa joulumusiikkia, en ole nykyisin kuullut.
Saanekko enää kuuluakkaan joululaulut ettei vaan nyt kukaan loukkaannu.
Ei kyllä kuukausitolkulla tarte kuulukkaan ei siinäkään mitään järkeä ole.