Sitä sun tätä (uusi)

Mun joulupuu on ulkona.

7 tykkäystä

Meillä on aina ollut luonnonkuusi, joko iso tai pieni. Tai sitten kokonaan ilman. Tekokuusi on ollut ihan poissuljettu.

Nyt tänä vuonna oon alkanut miettimään että joku hopeinen pienehkö tekokuusi ledvaloilla saattais olla kiva. Sellanen ei ees yritä näyttää oikeelta kuuselta joten menis jouluisesta sisustuksesta. Ehkä ajatus ottaa nyt tuulta kun ei tarvitse enää ajatella asioita siltä kannalta mikä toimii koirien kanssa. Myös tollanen pelkistä valoista rakentuva “puu” vois tulla kyseeseen :thinking:.

Kattelen joulun jälkeen alesta kaikessa rauhassa.

3 tykkäystä

Ulkona on meilläkin joulukuuset ja kuistilla joulupuu ja vähän muutakin.

7 tykkäystä

Kuvista näkee miten vähän meillä on lunta

Ei oo täälläkään lunta kuin ehkä sentti.

Tänä vuonna aika vähän ulkona valoja.
Jotain nyt kuitenkin.

Tämä korkea on portinpielessä.

7 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Puutarhuri muistelee

Mulla ei oo ollut joulukuusta moniin vuosi, ei oo oikein sopinut näihin tiloihin. Nyt meinaan sahata kuusesta yhdeltä puolen oksat pois että saan sen litteästi seinää vasten. Sellaiselle olis just paikka. Mutta jos näyttää hölmöltä niin en laita.
Oon niin kaivannut ihailla vanhoja lasten tekemiä kuusenkoristeita, niiden takia haluaisin kuusen ja aito pitää olla.

2 tykkäystä

Appiukolle ostin prismalta pienen kartiokuusen ruukussa ja vaihdoin sen saviruukkuun ja hieman lisää multaa…nyt se on kellarin rappusella odottamassa koristustaan, vien sen lahjaksi. Maustekakun lisäksi tietenkin.

Meillä aina oikia kuusi,tyttö vaatii ja minäki haluan.En voi sietää muovikuusta ja muovikukkia,josseioo aito niin eioo sitten ollenkaan.
Tulee ihana tuoksu.Terassilla on kans kuusi.
Jouluaattona kuusi sisälle,ku lapset lähtee kotiinsa niin kuusi lentää kartanolle.Ja kerään kaikki joulurekvisiitan pois.
Siinon ihan riittävästi joulua :roll_eyes:

1 tykkäys

Niin milloin heität kuusen pois? Minä joudun heittään heti uuden vuoden jälkeen, saan allergia oireita muuten.
Kuistilla ollut joulukuusi kun en oo sisälle saanut, mutta ilman koristeita, vain valot päällä.

Yleensä tapaninpäivänä.
Ei sillon vielä varista mahoton neulasia.

Minulla on ollut viimeksi aito kuusi, kun muutin ekaan omaan asuntoon 1988. Isä haki aina omasta metsästä kuuset ja tietenkin valikoi semmosia harvennuskuusia ja toi minullekin sen joulukuusen. Se oli harva kuin kalanruoto ja pahasti toispuoleinen. Vielä juhannuksena siivoilin jalkalistojen välistä niitä neulasia ja silloin päätin hankkia muovikuusen. Tilasin sen ekan kuusen Anttilan postimyynnistä hyvissä ajoin ennen joulua ja kerroin isälle, ettei minua varten tarvitse kaataa metsästä kuusta.
Jenkeissä koristelin kuusen paikalliseen tapaan kiitospäivän jälkeen ja yleensä silloin heti perjantaina, koska en lähtenyt Black Friday ostoksille. Siellä kuusi puretaan yleensä heti joulun jälkeen, mutta suomalaiseen tapaan pidin sen loppiaiseen tai joskus jopa nuutinpäivään asti.
Nykyään koristelen kuusen muutama päivä ennen joulua ja loppiaisena puran sen. Nämä uudet tekokuuset on niin aidon näköisiä verrattuna siihen ekaan “piippurassikuuseen” että isoäitinikin luuli meidän tämänhetkistä kuusta aidoksi ja ihmetteli mistä olemme löytäneet niin tuuhean ja tasaisen kuusen.

3 tykkäystä

Viime vuonna ostettiin muovikuusi, kun itsekasvatetut kuuset loppuivat tontilta. Kelpaa meille…

6 tykkäystä

Minulla on sellainen pienenpieni ihan kuusen näköinen mut jokin muu se on…en muista enää nimeä, 20 cm korkea ja ihan kuusen muotoinen eikä tuoksu milleen mut elävä kasvi se on…Mulla on pieni ns. jouluikkuna jossa postikortti teline roikkuu ja reunoilla pikkuriikkisiä ledejä valostaa ja alas tulee muutama pallo.
Ja pari tonttua mitä en ole viskonut mäkeen viime jouluna. Loppiaisena kaikki muu lähtee paitsi toi pieni vihreä kuusen näköinen kasvi. Appiukon pieneen kartiokuuseen laitan leditähdet tuikkimaan ja mullan päälle koristenauhaa…
Sitten kun ei ole appiukkoa ja koirista aika jättää…vietämme joulut laivalla.

Jos ootte ihmetelleet miksi etusivulle aiheiksi nousee kaikenlaista yllättävää, niin se johtuu siitä että yritän saada vanhasta pentistä siirrettäessä tänne uuteen väärään paikkaan joutuneita ketjuja oikeisiin lokeroihinsa. Hirmu hidasta hommaa :thinking:

3 tykkäystä

Onko se huonekuusi, miraemmi? Sellainen viherkasvi, joka näyttää ihan kuuselta? Äidilläni on sellainen, se on todella nätti.
Sen oikea nimi on Norfolkinaraukaria.

Ei vaikuttaa katajalle mutta on pehmeä ja pörröinen kasvi …mut ihan kiva ja prismasta sen ostin vitosella. Appiukko saa oikean kartiokuusen kun ei haista mitään.

Minulla on kuitukuusi ja pistän sen parvekkeelle.