Sitä sun tätä (uusi)

Juurikki :grin: :+1:

+13,4, kaunis aamu.

10 tykkäystä

13.1,yön alin 9.4 pilivetön taivas,tuuleskelee.

1 tykkäys

Kaunis on näkymäkin. Viikateneito on hauska.

2 tykkäystä

Kesti muutaman päivän päästä tänne. Alkuun ei kelvannut sähköpostiosoite, sitten piti keksiä uusi salasana. Yritin päästä entisellä, mutta se oli liian lyhyt.

Täällä on ollut hyvä marjavuosi, poikkeuksena mansikka. Alkukesällä oli niin pitkään kuivaa, että mansikat jäivät pieniksi. Mutta saskatooneista ja puna- ja mustaherukoista sai hyvin. Luonnonmarjoista tuli hyvin lakkaa, mustikkavuosi on hyvä, karpaloitakin näyttäisi olevan tulossa enemmän kuin viime vuonna.

1 tykkäys

Kurppa,jokoot tottunnu eläkeläisen elämään.

Kiitos kysymästä.
Vähän on vielä vaiheessa.
Tosi paljon olen saanut talon huoltomaalauksia yms tehtyä. Huilaaminen ei vielä oikein onnistu.
Pihalla puuhailu on ollut upeaa, kun voi rauhassa tehdä.
On ollut paljon parempaa, kun olisin etukäteen uskaltanut toivoa.
Montako aamua siulla jäljellä?

3 tykkäystä

Nauttikaa eläkkeelle päässeet täysin rinnoin vapaudesta ja toivokaa samalla työkykyä niihin omiin puuhiin ja harrastuksiin mahdollisimman pitkäksi aikaa. Eläkkeellä olo on parasta aikaa. :blush::+1:

6 tykkäystä

Mulla meni kyllä tämä kesä vähän pieleen. Sairastuin toukokuussa ja kesäkuussa polvi reistaili, sitten tuli kuumuus heinäkuussa ja kovat sateet sen jälkeen. Koko heinäkuun on satanut ja ukkostanut. Levitin käteni ja totesin että olkoon. Kukat kukkii kuitenkin hienosti vaikka heinikot on vallannut paikkoja. Kolmen viikon kuluttua lähden matkalle Skotlantiin. Lennetään Edinburghin ja vuokraautolla ajellaan ylämaille eri kohteisiin. Onneksi polvella voi sentään kävellä.
Tyttären, pojan ja miniän kans lähdetään.

5 tykkäystä

Riippuu miten lasken,jos enoo perijantaisin töissä niin 44.Mutta jos oon perijantaisin töissä niin 54.
Pyrin kyllä ettei tarvis olla perijantaisin,mutta jossei asiakkaalle muut päivät sovi niin käyn hänet tekemässä.
Tuli kyllä kylymä hiki niskaan ku laskin päivät,en arvannu että nuin vähän,oon aatellu vaan täysiä kuukausia.
On kyllä tullu hetkiä että oon aatellu että tuleepa ikävä asiakkaita joitten kans oon jopa kolomekymmentä vuotta tehenny töitä :cry:

4 tykkäystä

Kesällä näkee onneksi ihmisiä, olen torilla yrittänyt käydä. Harmi, että uimahalli on remontissa. Talvi voi olla haasteellista.
Vinyylilankkukasa odottaa olohuoneen nurkassa ja meinaan yrittää tilkkutöitä opetella.

3 tykkäystä

kitikat, mahtava reissu on sulle tulossa. Mä oon myös ollut siellä niin että Edinburghissa hotelli ja sieltä autolla sit ympäriinsä. Oli jotenkin hämmästyttävää kuinka vähän siellä Skotlannissa oli maaseudulla teitä. Hirmu laaja alue ja tuntui että vaan pari hassua tietä. Viskitislaamoita oli paljon, sellasessa kannattaa piipahtaa. Niillä on omat pikkumyymälät siellä.
Ota kuvia paljon. Eiköhän pentissä sit jo kuvagalleriatkin oo kunnossa ja pääset Matkakuvia-osioon kuvat laittamaan. Ja mä pääsen samalla aikamatkalle :grinning:

2 tykkäystä

Karvari, mun pitkäaikainen kampaaja lopetti hommat keväällä. Eläkeikään vielä vuosia, mutta halus päästä elämästä nauttimaan. Kävin sit yhellä paikallisella kampaajalla tukkaani kerran leikkauttamassa mutta eihän se sellanen lopputulos ollut kuin sillä mun vakkarilla.

Nyt kesällä aattelin ettei se mitään ota jos ei annakaan ja laitoin viestin sille vakkarikampaajalle. Kysyin et tekeekö hän mahdollisesti vielä tukanleikkauksia siinä sivussa. Ja voi onnea - hän vastasi että tekee. Sovittiin heti aika, hän tuli sillon tänne mun luo kotiin ja ulkona terassilla saksi mun tukan taas entisenlaiseksi. Kertoi että yhdelle toiselle asiakkaalle on myös leikannut. Tykkää että on kiva kun on joskus jotain tekemistä.
Syyskuussa taas nähdään :heart_eyes:

3 tykkäystä

Vaihtelu virkistää. Mulla on tukka kasvanut pitkäksi. Oon ite aina leikannut sen. Nyt olen miettinyt rupeanko pitämään kiinni vai käynkö oikein kampaajalla leikkauttamassa. Mutta kun niillä ei oo koskaan onnistunut mulle se leikkaus.
YouTubesta olen katsonut tukka asioita niin nyt en sitten tiedä kumman valitsen.

3 tykkäystä

Aamun urakkana oli kuusiaidan leikkausta. Käsipelillä leikkasin, välillä piti hyppiä että yltäisin ylhäältäkin leikata. Älykello meni sekaisin, ei osannut ratkaista mitä liikuntaa harrastelen. ( Kuva huono, kyllä meillä ihan vihreä kuusiaita on. Aurinko vaan paistaa niin kohti…)

3 tykkäystä

Juu, tämä kesä meni enemmän ku pieleen, ensteks viime talven tuhot aivan kamalat, syksystä asti jääkansi joka paikassa teki tuhoa enemmän ku voi ees kuvitella, kuoli puita , pensaita, matalammista puhumattakaan, ei jaksa ees aatella, sitten kesäkukka ruljanssi oli parhaimmillaan toukokuussa kun tuli kertaheitolla täys-äkkipysähdys, hommat loppu siihen. En ees muista kaikkee mutta sitt menikin viikko tolkulla järkyttävän kivun kans möyriessä ja huutaessa yötä päivää, tuli ambulanssikyydit ja kämpän lattiat tutuksi.
Nythä tässä hissunkissun källäillään mutta mitään esm pihalla ei pysty vielä tekemään, niin no, isäntää neuvomaan tietysti, hänen vastuulleen jäi nekin kesäkukka-jutut mitä kerkesin laitella ennen katastrofia. Hyvin on hoitanukkin vaikka monisairas onkin.
Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa, mutta onhan se henkisestikin julumetun raskasta kun tämmönen sarjassa ikiliikkujia tipahtaa kerta heitolla ja yllättäen aivan toimintakyvyttömäksi.
Että näinkin voi käydä, mutta etiäpäin
Oikeen ihanaa Skotlannin reissua !

3 tykkäystä

Hauska kokemus sinulla älykellosta. Viime kevättalvella tulin sauvakävelyltä ja palatessani pihalla iskin sauvat hieman reippaammasti maahan. Älykello kysyi, “Kaaduitko?, soita tarvittaessa hätäkeskukseen”. No tekoälyltä puuttuu se maalaisjärki.

3 tykkäystä

Ajattelinkin että sulla jotain kun ei kuulunut mitään pitkään aikaan. Se on kamalaa kun ykskaks tulee äkkipysäys ja avuttomana saa vain katsella kun suunnitelmat menee pieleen. Sulla sentään apuri mulla ei ketään. Mutta toivotaan että ens keväänä on paremmin, sitten taas onnistuu. Hullua että nyt minä teen sitä mitä Kurppa keväällä, siivoan rikkaruohoja perennojen välistä. Ovat vaan täysmittasia nyt. :roll_eyes:

2 tykkäystä

Hyvänen aika raya, mikä sinut noin äkisti pysäytti?
Pihapuuhat odottavat kyllä kunnes olet puuhakunnossa.
Harmi että talvi oli teilläpäin noin väkivaltainen mutta näytti kyllä olevan muuallakin.
Huomasin että meillä notkuu pihlajat marjoja, eikös ollutkin niin että pihlaja ei kahta taakkaa kanna. Elän toivossa että tulisi lämmin talvi.

1 tykkäys

Voi sentään. Toivottavasti suunta on jo parempi vointisi kanssa.

2 tykkäystä