Sitä sun tätä (uusi)

Jestas sentään, on siinä siemen poikineen😍

3 tykkäystä

:hugs: niin on :hugs:

2 tykkäystä

Viesti yhdistettiin ketjuun: Sitruskasvit - Appelsiini, greippi, kumkvatti, limetti, mandariini, pomelo, rumeliini, sitruuna

Oli palsternakkaakin näköjään :thinking:. Etkö hoksannut et siemenkirjeessä oli sitä vaikka kuinka paljon?

Onnistuit viime kesänä hyvin mukulasellerin kanssa. Oliko sama lajike kuin tuo uusi pussukka “Mars” ?

Itse ajattelin jatkaa Suvipihan “Dolvi” lajikkeella kokeilua.

Nuu,eioo palsternakkaa vaan juuripersiljaa.

1 tykkäys

Joo,samaa on.
Minusta tuo Mars on paras,tuottaa isoja mollukoja.
Kokeilin joku kesä tuota Dolvia,piti olla aikanen lajike,ei sen aikasempi.Ja pikku nyttyröjä teki vaan,pettymys.
Tuo Mars tuottaa satoa kuivempanaki kesänä.

1 tykkäys

Hyvä tietää ja ostaa itsekin tuota Marssia.
Ei sitä kunnon mukulaa tullut minullekaan tuolla Dolvilla.

Kärkkäinen rakentaa uuden myymälän Seinäjoen Ideaparkkiin. Avautuu keväällä 2026. Hmmm…saakohan avajaisissa ilmaisia ämpäreitä. Monta kertaa olen huomannut että olisi jotain tilattavaa ko. kaupasta mutta liian kaukana. Nyt tuokin asia sitten korjaantuu.

----Kooltaan 15 000 neliömetrin myymälä avataan vuoden 2026 keväällä. Valmistuessaan siitä tulee Ideaparkin suurin yksittäinen myymälä.

– Kärkkäisen myymälän myötä olemme yksi Suomen suurimmista kauppakeskuksista, kokonaisneliömäärämme kasvaa liki 90 000 neliöön, sanoo Ideaparkin toimitusjohtaja Petri Häli.—

Kärkkäisellä kävin ennen vanhaan Ylivieskassa mutta nyt meillä on Kokkolassa Tokmanni, Puuilo ja Rusta. Niissä on kaikki halvempaa kuin Kärkkäisellä mutta jotain harvinaisempaa olen kyllä tilannut heiltä.

Katsoin itsekin noita Kärkkäisen hintoja ja ei näyttänyt erikoisen edullisilta. Jotain tuotteita heillä kuitenkin on myynnissä, mitä ei ihan joka kaupassa ole. Mainitsematta tuotteiden nimiä.

Oma keskihinta 2,278 ja kulutus 1851 kwh. Automaatio hoitaa suurimman osan ja automaationhoitaja loput. :smiley:

Nyt onkin ollut sellaiset hinnat, että puita saakin poltella päivittäin.

Olemme käyneet siinä syömässä kesäreissulla mut lähes samanlaisia ne on kaikki liikkeet vaan eri nurkissa.

Äitini asuu taajaan asutulla omakotialuella.
No niin vaan pari päivää sitten susi juoksenteli noin sadan metrin päässä heistä ja keskellä päivää.
Se meni myös pururadan vierellä ja kuntosalin pihan vierestä samalla reissulla.
Vaan ihan vaan pieni määrä niitä on suomessa luken mukaan.
Uskon yhtä paljon luken arviohin kuin joulupukkiin. :smiley:

2 tykkäystä

Jee, sain raapasta ne jäljet pois.

Kun putsasin taikina jäljet siitä, niin huomasin kuinka ne viivat lähti pois. Toiselta puolelta sain kynnellä sen plätkän pois. Tosin sain kunnolla raapia sen pois.

Ihmettelin, miksi tiskikone ei saanut niitä pois, sillä minä ostan aina hyvät pesuaineet.

Oliko siis jotain taikinan jäämiä, se musta jälki?

Siinä oli sinistä ja ruskeaa ihan kuin olisi poltettu jollain.

Siinä oli sileä pinta.

Oltiin tänään Hämeenlinnassa miehen suvun puoleisessa vuosittaisessa sukukokouksessa eli loppiaislounaalla joka alkaa olla jo traditio - oli miehen äidin kuoleman jälkeen toinen järjestyksessä. Sai alkunsa siitä kun koko suku kokoontui niihin hautajaisiin ja yhteiseen ruokailuun ravintolassa, ja sitten haluttiin porukalla nähdä jatkossakin.

Meitä oli 20 henkeä tänään kokoontuneena, vain yksi oli poissa. Se yksi oli valitettavasti mun pojan nuorempi tyttö jonka menemisiin ja tulemisiin meillä ei ole paljoa sanomista koska äitinsä on niitä ns. kaverivanhempia. Ei varmaan tartte enempää selitellä.

No me kaikki muut syötiin hienosti ravintolassa pitkän pöydän ääressä. Vaikkei sellasen fine diningin jälkeen vatsa kauheen täysi olekaan, niin muistamme sen varmasti. Niin myös se vanhempi lapsenlapsistani joka tuli paikalle. Oon iloinen että hän sai tällaisenkin ruokailukokemuksen, siitä ei voi olla haittaa hänelle jatkossa koska mahdollinen jännitys vastaavanlaisia tilanteita kohtaan on todennäköisesti tiessään tän jälkeen.

6 tykkäystä

Me kokoonnuttiin mummolaan joulupäivisin ja kun mummo kuoli niin kahdesti sain porukan kokoon sinne nyyttäri kesteille , kaksi setääni asui mummolan taloa loppuunsa asti. Minä sain täten pitää itselle rakkaan ympäristön yli 50 vuotta. Nyt ei ole mitään kokoontumisia kun isäni sisarruksista ei ole kuin kaksi ja yksi on dementoitunut.

2 tykkäystä

Ei yhtään keuli :slightly_smiling_face:

9 tykkäystä