Hänellä oli aselupa itsesuojelua varten, niitä myönnettiin vielä viime vuosituhannella. Oli voimassa siihen asti, kunnes törttöili aseensa kanssa.
Näin juuri pitäisikin mennä. Voisi mennä lenkille, marjaan ja sieneen aseen kanssa ja kaikki menisi hienosti, kunhan ei sitten törttöile ja silloin aselupa tietysti lähtisi. Tietysti moni ampuisi itseään vahingossa jalkaan, mutta oma syynsä.
Eräässä kunnassa on joku metsästäjä ampunut jonkun kotikissan joskus 15 vuotta sitten.
Tämä kissan omistaja ei ole vieläkään antanut anteeksi, vaan pitää asiaa yllä edelleen eräällä palstalla. Tällä ko. palstalla on todella paljon kissa-aloituksia ja syynä on tuo idea, että koittaa piinata tuota kissan ampujaa.
Siis ajatteleeko joku ihan oikeasti, että Suomessa toimitaan järkevästi ja parhaan tiedon ja taidon mukaan?
Entäs sitten tämä, kun Suomi on savuton vuoteen 2030 (?) mennessä. Tämän tilalle sitten nuuskat ja sähkötupakat ihan luvan kanssa. Ruotsi sai EU-pokkeusluvan nuuskalleen sillä perusteella, ettei asiasta tule ongelmia muille maille. Kas vaan, Suomelle se nuuska-ongelma kuitenkin tuli.
Minä mahdun hyvin liikkumaan susien kanssa samoissa maastoissa ja ilman asetta.
Kunhan totesin että niitä on varmaan paljon täällä varsinais-suomessa , kun havaintoja on reilusti päivittäin.
En oo nähnyt kuin jälkiä, mutta isäntä siis eilen näki.
Ei ollut täällä, vaan matkalla kotiin, noin 15 km päässä meiltä.
Olisi vaan hyvä, että sudet söisi peurat. Ei niin nuo punkit leviäisi. Onni että täällä ei noita peuroja ole ja punkkejakin täten vähemmän.
Joopa joo. “En pelkää sutta” Oikeasti jos villi susi tulisi pyörimään ympärille niin olisi monelta vetelät housuissa. Suden murina on kylmäävää kuultavaa. Se tulee jostain syvältä ja sillä on siellä syvällä sitä kaikupohjaa ja kun tulee kuultavaksi niin hyytää veren ja menee polvet veteläksi ja on se ripuli siellä housun puntissa… monellakin.
On täälläkin päin susihavaintoja vuosittain. En kuitenkaan anna sen estää itseäni menemästä metsään samoilemaan ja marjastamaan.
Ajattelen niin että ensinnäkin suden reviiri on todella suuri eli se on todennäköisesti jo kaukana sieltä missä se edellisen kerran havaittiin, eli jos se on näillä paikoin havaittu niin se ei tarkoita sitä että se pyörii näillä nurkilla koko ajan.
Toiseksi ajattelen niin että susi todennäköisesti välttelee minua yhtä paljon tai vielä enemmän kuin minä sitä. Jos satummekin samoille marja- tai sieniapajoille niin kohtaaminen lähietäisyydellä on hyvin epätodennäköinen.
Jos sattuisin kuitenkin joutumaan suden kanssa näköyhteyteen niin totta hemmetissä minua pelottaisi. Mutta todennäköisyys joutua auton yliajamaksi on huomattavan paljon suurempi , eli eikun metsään vaan
En kyllä ala pelkäämään susia minäkään.
Samalla metsälenkillä ovat jälkiä jättäneet mutta yhtäkään en ole nähny.
Hirvimiehet kyllä sanovat nähneenkin.
Hirviä en niinkään haluais nurkkapieliin joten toivottavasti sudet verottaa niitä.
Kun on lähestulkoon susien keskellä lapsuutensa viettänyt ja koulutaipaleen aloittanu (5km)niin on jo oppinu ettei ne ihmisistä piittaa ellei niitä ole haavoitettu.
Jalan piti kulkea josta kolme kilometriä ihan metsätietä jossa vain hevospelillä oli ajeltu.
En sittä todella suosittele aseita kenellekään metsässä liikkumisen turvaksi. Niitä on jo liikaa muutenkin kaikenlaisilla hörhöillä.
Minä en todellakaan ole koittanut vi…tuilla kenellekään. Minulla ei ole ollut minkäänlaista yritystä vit…lla kenellekään. En ymmärrä mistä olet saanut tuommoista päähäsi. Ihmettelen että “kevyt” keskustelu mitä olen tänä iltana käynyt otetaan vitt…luna.
Minun pitää nyt miettiä vakavasti tätä, kun keskusteluni otetaan vittluna. Ei ole ollenkaan kivaa. Kuitenkin kiitos siitä että suoraan kerrot mitä tunnet. Onhan se selvää että jos kirjoitukseni otetaan viuiluna ja se ei sitä ole, niin saan tuota paskaa niskaani ihan syyttä, vai mitä. Tuo selittää myös sen että täällä joutuu aika lailla olemaan puolustuskannalla kun on tuo ennakkoasenne mitä esität.
Minusta tuntuu että olen tehnyt parhaani vilkastuttaakseni tätä palstaa ja jos ja kun ei kelpaa niin ei sitten. On selvää ettei tämä voi pysyä kovin pitkään pystyssä tällä osallistumismäärällä. En ainakaan itse ymmärrä mistä ylläpitäjä tuon tuottonsa ja motivaationsa saisi.
Ymmäränkö oikein, että heitit pallon tähän suuntaan?
No , vaikka ymmärrän väärinkin niin vastaan siltikin, että tämä on keskustelupalsta. Voit vapaasti tuoda ajatuksiasi esiin. Keskustelupalsta on keskustelua varten.
Ei keskustelupalsta sitä varten ole pääasiassa että odotetaan muiden mielipiteitä, vaan idea on esittää niitä omia ajatuksia. Tässä ollaan niinkuin vuorovaikutuksessa keskenään ja esitetään omia ajatuksia.
Mitä tulee esille ottamaasi ajatukseen niin en ymmärrä, että miksi ihminen ei voisi puolustautua petoja/koiria vastaan. Miksi juuri tässä kohtaa olisikin hyvä että ihminen vaan puolustuskyvyttömänä pelkäisi. Pelko on ikävä tunne, miksi sitä ei voida ja pidä poistaa, kun esim. sanomisista pitää nykyään olla erittäin tarkka ettei kukaan kokisi loukatuksi tulemisen tunnetta, tai kokisi syrjityksi tulemisen tunnetta.
Lain näkökulmasta ihminen on arvokkaampi kuin eläin.
Käytiin tekemässä lumityöt ja nastakengilläkin joutui astumaan varovasti, sillä lumi kenkien alla esti nastoja pureutumasta jäähän. Eikä sen lumen vuoksi erottanut kohtia mihin oli jään päälle levitetty soraa. Talvisin tämä meidän mäki ei ole ollenkaan mukava.
Kadun varmasti myöhemmin että mitään sanon, mutta näin uutena tässä oma mielipiteeni: Itse koen, että täällä monenkin eri kirjoittelijan tekstit ovat usein aika suoria ja “töksähtäviä” ja no, helposti tulkittavissa tylyiksi tai toisen sanomisten lyttäämiseksi. En sano että ne on tarkoitettu sellaisiksi, moni ei varmasti pohdi sanojaan niin tarkkaan. Mutta kun toisen ilmeitä, eleitä, äänensävyä jne. ei voi nähdä, niin sanat näin tekstin muodossa on hyvin helppo tulkita väärin. Hymiöiden käyttö auttaa paljon, ainakin meille nuoremmille polville on luontevaa tuoda tekstin sävy niiden avulla ilmi. Toivottavasti tämä palsta säilyisi iloisena hyvänmielen paikkana jossa jokainen mielipide on sallittu.