Sitä sun tätä (uusi)

Jätetään huomiotta sellaiset kirjoitukset. " hiekkalaatikko" tuntuu taas jollain olevan jäässä :roll_eyes:

4 tykkäystä

Eilen pääsin naapurin kyydissä marttaseuraan. Kyytiin pääsin, kun olin kävellyt yli 1,5 km. Piti kävellä aika hitaasti ja lyhyin askelin, mutta en kaatunut, vaikka muutaman kerran jalka lipsahti. Kuivan lumen alla oli jäätä. Kotiinpäin sai kyydin pihaan asti.

3 tykkäystä

Taitaa talavi ahistaa joittenki mieltä.
Tekemättömyys voi tulla esiin tälläki tavalla,kiusaamisena esim

Tai sitten elämän joku osa-alue ei ole kunnossa :thinking:

Hymiöiden kanssa kannattaa olla myös varovainen, sillä väärä hymiö väärässä paikassa muuttaa koko viestin luonteen.

Minä olen aika tosikko kirjoituksissani ja yritän kuitenkin miettiä miten asian esittäisi ettei tule vääriä käsityksiä. Joskus kuitenkin ne sarvet kasvaa päähän ja tulee saivarreltua ja ehkä tökkäistyä jotakuta liikaa. :flushed:
Minulla oli työkaveri, joka oli ihan OK kasvotusten, mutta hänen sähköpostinsa oli aivan kauheita ja aiheuttivat paljon negatiivisia tuntemuksia työyhteisössä. Hän käytti paljon hymiöitä ja kuvakaappauksia muka lieventääkseen piikittelyään, mutta se ärsytti ihmisiä vielä enemmän. Vaikka me ihmiset emme aina sitä tiedosta, niin meillä on paljon sanatonta viestintää, mikä puuttuu ilman näköyhteyttä ja se saa sanoman vivahteen muuttumaan aivan toisenlaiseksi.

Vaikka täällä kirjoitetaan nimimerkkien takaa, niin täällä on kirjoitukset ihan säyseitä ja mielestäni suurelta osian asiallisia, jos vertaa vaikkapa moneen facebookryhmään. Aika hyvässä hengessä täällä kirjoitetaan. Eriäviä mielipiteitä saa olla ja mielestäni myös tarvitaan, sillä silloin syntyy keskustelua ja asioihin saa uusia näkökantoja. En minäkään ole aina oikeassa, vaikka saatan itse niin luulla ja perustellun mielipiteen esittämällä saa minun pääni käännettyä :slight_smile:

3 tykkäystä

Käytän paljon hymiöitä mutta niinpä vaan meni persiilleen yksi hymiö, yritin itselleni irvailla mutta vastapuoli luuli että hänelle. Tosi tarkkana saa tosiaan olla.
Hyvä ohje on että elä kadu elä selittele, sillä pääsee pitkälle.
Jos kaikki ovat hiljaa niin ei synny keskustelua ja sitähän me tehdään täällä, keskustellaan ja vaihdetaan mielipiteitä. Siitä kiitos teille kaikille🌹

1 tykkäys

Kun tänne kirjautui, niin näkyi pari kertaa kirjoitusohje, missä opastettiin että arvostelee mielipidettä ei kirjoittajaa.

Näyttää tänäkin aamuna pari kirjoittajaa rikkovan palstan sääntöjä ja ottavan kantaa kirjoittajaan, vaan ei kirjoittajan ottamiin ajatuksiin. Eilenhän tapahtui tuo törkeä keskustelusääntöjen rikkomus. Tänään epäsuoremmin, mutta vähintään yhtä törkeää vihjailua. Kaikki kuitenkin tuonkin sääntörikkomuksen ymmärtävät.

Niin, jokaisen kirjoitus(+tyyli) kuvastaa kunkin kirjoittajan persoonaa.
Ollaan erilaisia, mutta meitä yhdistää kiinnostus kasveihin ja puutarhaan ja hyvä niin.
Minusta täällä pääosin kirjoittelut ovat harmittomia ja ystävällishenkisiä.
Varmaan monelle meistä tänne kirjoittavista on muodostunut tietty mielikuva muista tänne kirjoittavista. Se mielikuva voi siten vahvistaa reagointia jonkun kirjoittajan teksteihin myönteisesti tai kielteisesti.
Rapatessa roiskuu, ei oteta niin vakavasti. Tämä on kiva palsta ja jatketaan kirjoittelua.

8 tykkäystä

Tuon kauniimmin/paremmin ei vois asiaa kommendoita.

2 tykkäystä

Kun ei lue kuittailua niin ei tule pahaa mieltä, niin minäkin teen koska joskus menee jokin tunteisiin vaikkei pitäisi kun on aika paksunahkainen jo…

1 tykkäys

Suosittelen Klaus Härön elokuvaa. Ei koskaan yksin.
Ajankohtainen nyt myös. Joutui nenäliinaa käyttämään.

1 tykkäys

Näin Ville Virtasen jonkun naisen kanssa junassa, joitain aikoja sitten. Hän katsoi suoraan kohti. Samoin hänen seurassaan oleva nainen katsoi kohti.

Vaikuttivat erittäin normaaleilta ja elinvoimaisilta ja elämänhaluisilta. Melko pitkälle erilaisilta kuin “normaalit” ihmiset, joita tulee vastaan ja jotka pälyilee lähinnä nurkkia. Jäin miettimään, että mistä tuommoinen ero voisi johtua. Syitä varmaan monia.

Niin ikävää kuin näitä asioita on muistella, niin lainaamassani viestissä on siis kaksi eri asiaa.

Ensin minun kannanottoni ko.nimimerkille ja jälkimmäinen kappale yleisellä tasolla olevaa juttua. Joo , ymmärrän ettei viestejään pitäisi rakennella näin. Itse asiassa on ollut minulla yleinenkin tapa, koska olen olettanut että vastaanottaja osaa ne eritellä. Pitäisi jakaa viestit ihan erillisiksi, ettei enää tämmöistä sattuisi, vaikkakaan eihän se kaikkea pelastaisi.

Jättäkää tämä viesti vaille enempää huomiota, kuten tuolla eräs niin osuvasti esitti.

Siis se mitä oikeasti sanoin ko. nimimerkille oli tämä: -“Olisi vaan hyvä, että sudet söisi peurat. Ei niin nuo punkit leviäisi. Onni että täällä ei noita peuroja ole ja punkkejakin täten vähemmän.”-

Päiväni on monin osin mennyt päin mäntyä :face_with_symbols_over_mouth::exploding_head:.

Eloa ja oloa piristi poikkeuksellisen hieno asiakaspalvelukohtaaminen kun poikkesin vieraassa kampaamossa leikkauttamassa kuivat latvat pois. Lisäksi törmäsin kampaamon lähistöllä kahvilaan joka myi éclaire-leivonnaisia ja vieläpä tämän keliaakikon onneksi gluteenittomia :heart::heart::heart::heart:. Jos joku keliaakikko kahvittelee Tampereella, kannattaa poikeya Sammonkadun alussa.

5 tykkäystä

Rillari, ihan kuulosti siltä että sun päivä on mennyt pääosin hienosti :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

No, voihan sen noinkin ajatella😂

Tuohon kampaajaan asti kaikki meni tosiaan pahasti päin mäntyä (anteeksi mänty, ei sinun vikasi), mutta tuon kohtaamisen jälkeen asiat ovat pikku hiljaa järjestyneet edes hieman paremmin. Mikä tärkeintä, ollaan hengissä, katto on pään päällä ja basilikan sirkkalehdet tuovat iloa ja toivon tunnetta :sparkles:

7 tykkäystä

Positiivisen kautta :+1:

3 tykkäystä

Tänään istutin juurrutetut kiinarit multaan , kiitos vaan eräälle penttiläiselle ja laitan hyvän kiertämään kaverilleni …tummat kiinanruusut lähtee kiertoon.

1 tykkäys

Huomaa, että on väsy, kun sanat on hukassa.

Löysin vanhaa maalaisromantiikkaa…

6 tykkäystä