Sitä sun tätä (uusi)

Levä,yvtä.

Siementen kasvatteli on tervettä puuhaa, säästää ihmisen turhilta muotioikuilta ja hullutuksilta. Mulla on pussissa kosteaa perliittiä ja siemeniä :seedling:kylmä käsittelyssä, välillä lämpimässä ja jääkaapissa.

Nyt somevaikuttajat sisusravat jääkaapin sisältäpäin keskeisen sisustuselementin. Trendi leviää aihetunnisteella fridgescaping, ja esimerkiksi Frigdescaping tarkoittaa jääkaapin stailausta tai koristelua. Kattelen kuvia ja jääkaapissa pätköttelee kurkut ja basilikat, kummatkaan ei kestä kylmää.
Ja onko ytuossa yhdessä kuvassa hopeisia joulukuusen koristepalloja?

Fridgescaping – tästä jääkaappistailaus ilmiössä on kyse | Kotona https://search.app/Kx3K3TaG5Wd4oreu9

Hups, ei sentään kakkapottua ole vielä jääkaapissa…

1 tykkäys

En nää mitään järkeä tuossa, ruuat pilaantuu ja turhaa sähkönkulutusta. Kaikkea sitä ihmisille syötetäänki :frowning_face:

3 tykkäystä

Hän kävi taas katsastamassa pufee-pöydän tarjonnan :angry:. Puresketavaksi valikoitui juuri se omenapuu, jossa ei roikkunut hajustepalloa.
Olisi mennyt naapuriin, siellä häntä odotetaan valvontakameran kanssa.
Lähinaapurustossa asuu nykyään Tulholmasta muuttanut hlö, joka kertoi odottavansa hirven tuloa pihaan, että saisi kuvan siitä ja voisi lähettää sen ystävilleen Tukholmaan. Harmi kun ne hirvet liikkuvat öisin, muuten kyöräisin ne elukat naapuriin.

3 tykkäystä

Kuntosalilta palatessa tuli koululaisia vastaa, kerrankin kävelivät ilman kännykkää kädessä. Taisi syynä olla reilusti yli -27.

1 tykkäys

Meillä vedettiin sitä hirvinauhaa tuonne rajalle niiden kulkupaikalle ja on siellä isännän tekemiä hajustesukkiakin.
Eilen kävi katsomassa niin ei ole meidän puolella ollu kuin rusakon jälkiä. :+1:

2 tykkäystä

Kiitos vinkistä. Pitääpä sitä hirvinauhaa jostaki hommata.

1 tykkäys

Riemastuttavan paljon oli kasvikohtaisia ketjuja "tuoreimmat-listauksessa kun äsken muutaman tunnin tauon jälkeen avasin pentin.
Laitetaan penttiä kuntoon, ketju ketjulta :heavy_heart_exclamation:

6 tykkäystä

Jeee,oot sinä ahkera mimmi :hugs:

Olen noiden päivitettyjen ketjujen avulla löytänyt paljon mielenkiintoisia kasveja, joita haluaisin kasvattaa. Yksi kasveista, johon tuli miltei pakkomielle, on prinsessalilja ja tilasinkin eilen sen juurakoita Hollannista.
Olen tehnyt jo yhden tilauksen samaan paikkaan ja vaikka ensimmäistäkään ei ole vielä toimitettu tein uuden tilauksen, koska nyt on ilmainen toimitus sunnuntaihin saakka. Minulla ei ole aiempia kokemuksia tästä kaupasta, mutta paikallisessa FB:n puutarharyhmässä sitä suositeltiin. Vaikka webbisivun osoite päättyy uk, kauppa on Hollanissa, eli ei tule tulleja. https://www.farmergracy.co.uk/

1 tykkäys

Odotan myös farmer gracy´sta daaliajuurakoita. Olen ennen ostanut tuolta ja hyvin on onnistunut, ei minkäänlaisia ongelmia.

1 tykkäys

Useamman ihmisen kanssa on ollut puhe elämäntilanteesta.
Olen sanonut, että elämäni kaikki osa- alueet on nyt paremmin kun koskaan.
Olen suht hyvässä kunnossa, tulen omillani toimeen.
Tärkeä, paljon antava harrastus.
Hyvä, arvostava parisuhde.

Miten muilla?

6 tykkäystä

Olisin oikein hyvässä kunnossa, jos ei joutuisi vetämään töissä lähes jatkuvasti äärirajoilla.
Vanhenevalle ihmiselle on vähän turhankin raakaa menoa kiskoa tuhansia kiloja päivässä ja 25 kilon könttejä tavaraa eteenpäin käsivoimin.
Olkapäät, sormet ja ranteet on tosi kovilla, sekä keskivartalo ja selkä myös.
Ei tahdo nuoremmatkaan pystyä/jaksaa, taidan tällä tahdilla painaa itteni loppuun, kunnes en vaan enää pysty.
Minähän olen aina ollut hyvin vahva ihminen , mutta ikä tekee tehtävänsä minullakin, en sentään mikään superihminen ole.

Lisäksi on jatkuva todella kova kiire, ei meinaa tauolle ehtiä koskaan, ei ainakaan muuta kuin nopeat pystykahvit.
No rahaa tulee ihan hyvin , kun jaksaa painaa… :grimacing:
Taitaa olla mun ammatinvalinta ollut sen verran huono ja työmoraali liian korkealla, että en pääse ikinä elämässä normaaliin työtahtiin.

Vapaa-ajalla menee kyllä hyvin, silloin saa olla aika rauhassa.
Vapaapäivinä pystyn nukkumaankin jotenkin muuten en nuku kuin pienissä pätkissä, liika stressi vie unet.

Mukava rakas aviomies.

Repe koiralla on ollut vähän terveysongelmaa.

Eli kai keskimäärin ihan ok.

2 tykkäystä

Viime yönä en saanut unta, vaikka olin väsy. Vasta aikaisin aamulla nukahdin.

Genesee, sama juttu. Tosi paljon
kaikenlaisia uusia tuttavuuksia tullut kasviketjupäivityksien myötä esille vaikka kuinka monia, ja joukossa paljon sellasia mitkä ehdottomasti haluais omalle pihalleen.
Mua harmittaa kyllä nyt etten tehnyt itelleni listaa niistä esille tulleista “must have” löydöistä, en millään niitä kaikkia muista.

Kiitos tosta nettikauppatiedosta. Tällanen sulovilentyyppi onnistuu helposti kääntämään ostosmenot plusmerkkisiksi jos siinä samalla voi tehdä säästöjä :sweat_smile:

1 tykkäys

Se ei oo haitallista, jos joskus nukkuu huonosti.

Minä sen sijaan en nuku oikein koskaan kunnolla.

En edes muista koska olisin viimeksi nukkunut normaalisti.
Eli että olisin illalla mennyt nukkumaan ja herännyt vasta aamulla.
Nukun aina pienissä pätkissä, nyt kun on vapaa sain ehkä nipin napin 4 tunnin unet putkeen, työpäivinä en lähellekään niin paljoa.

Olen aina ollut vähä uninen ja vanhemmiten tilanne vaan pahenee ja käsien ja selän säryt ja jatkuva stressi ei auta tilannetta yhtään ainakaan parempaan suuntaan.

Ennen 90-luvun lamaa oli selvät sävelet. Oli työnantaja ja työntekijä. ja molemmat ajoivat omaa etuaan.
Laman jälkeen työntekijätkin alkoivat “ottaa taakkaa” työnantajan pärjäämistä. Siis yksityisellä puolella. Julkinen ei tänäänkään piittaa mistään mitään. Aina voi korottaa veroja ja ottaa lisää velkaa, että “itse itselle” päätetyt palkankorotukset tulevat maksuun, “rahaa on”.
Julkisuudessa on ollut uutisointia, että työntekijälle ei anneta aikaa tehdä työtään kunnolla. On ollut käytäntö jo pidempään. Yli 20 vuotta. Ehkä on nyt sitten laajentunut aloille jotka tuo tuota esiin mediassa. Esim. YLE:n irtisanomisten myötä. Ihmisten pitää vaan oppia tekemään työnsä huonosti ilman henkistä tuskaa.

1 tykkäys

Ajatellaan tuotakin että osa toimistoporukoista laittaa siivoojille ansoja, että onko siivous tehty kunnolla!
Sairasta, eikö tuolla virkamiehellä ole muuta puuha, johon voisi keskittyä? Eikö käy mielessä että työntekijälle olisi aikataulutettu hommaan muutama minuutti aikaa? Samoin muistan sukulaisen “kotisairaanhoidosta” että oli minimiajat mitä siellä kerittiin viipyä ja jotain kirjaa pitivät toimenpiteistä ja tietohan hukkui sinne kun sivua käännettiin.
Tyttäreni oli DI-harjoittelussa ja neuvomassa ihmisiä jätevesiasioissa pitkin maakuntaa. Eräänä päivänä sai sitten työhonopastajan autoonsa joka sitten raportoi että olisi hyvä rupatella asiakkaiden kassa pidempään. Tytär sanoi että noilla asiakaskäyntimäärätavoitteilla, mitä käteen annetaan, ei juuri kerkiä rupatella.

1 tykkäys

Jos asuisin kerrostalossa niin pärjäisin ilman apua. Nyt naapuri tekee lumityöt ajankulukseen. Lapsenlapsi ajaa nurmikon ja osallistuu joskus siivoamiseen. Lapseni tuo polttopuita. Jos joku keksii lääkkeen väsymysoireyhtymään niin elämä olisi paljon parempaa mutta ei se nytkään ole mitenkään huonoa. Jos en autolla voisi ajaa niin sitten olisin hyvin totista oloa. Yritän olla tressaamatta siitä kesällä kun rikkaruohot valloittaa kukkamaat, saavat kukkia sovussa kaiken näköiset kasvit.

1 tykkäys