Onko ihminen oikeasti sosiaalisuutta kaipaava tai siihen valmis? Ihmisellä kun on niin paljon ehtoja tuolle sosiaalisuudelle ja se pitäisi tapahtua itsekunkin omilla ehdoilla. Kuten toisen ihmisen kohtaaminen silloin kun itselle tuntuu hyvältä.
Sosiaaalisuuden haasteet on ihan eri tasolla, kun lähiympäristössä on myös joku toinen ihminen.
Mielenkiinnolla seuraan Trumpin hallinnon puuhia. Toivon että he onnistuvat. Vaikka onhan tuolla seurauksia kun/jos kaikkille opintopolkunsa läpikäyneille ei vanhassa määrin järjestysikään enää työpaikkoja yhteisistä verovaroista. Noita kun on semmoisiakin aloja joita ei yksityiset työllistä.
Mie tykkään asua yksin ja tehdä työtäkin yksin, mutta kaipaan päivittäistä kohtaamista ja ajatusten vaihtoa. Nyt olen ajoittanut päivän ulkoilut sellaiseen aikaan, kun toisetkin, niin lähes joka lenkillä on juttuseuraa.
Minä olen ollut yksin lähes 20 vuotta ja olen jo tottunut niin etten vakituiseen asuinkumppaniin tottuisi. Tykkään kyllä nähdä ihmisiä mutta ikätoverkit alkaa olla vähissä mutta on jokunen nuorempi tuttavuus joka käy minua katsomassa. Puhelin on hyvä yhteydenpitoväline minulle. Kesäaikana näkee naapureitakin enemmän kun on ulkona.
On ihmisiä, jotka oikeasti tuota palvelemista vaativatkin. Varsinkin vieraammissa kulttuureissa, joita Suomeenkin päätynyt, pojat kasvatetaan “kuninkaiksi” joita tytöt palvelevat. Tytöt kotona siivoamassa ja kokkaamassa ja ulkona huntu päässä, ettei kukaan muu mies pääse tarkastelemaan lähemmin “omaisuutta”.
Tässä on sekin puoli, että osa naisista haluaa “palvella” miestään, lapsiaan, vaikka tuota palvelevaa asennetta ei kukaan haluaisikaan ja vaikka se kiellettäisiin, niin ei välttämättä mene perille, ja ei osaa/kykene muuttamaan käytöstään.Esim. lapsille kannetaan ruokaa eteen. Kaiken kaikkiaankin kaikenlainen ruuan tyrkyttäminen pitäisi lopettaa. Kyllä ihmiset, lapset mukaanluettuna tietävät paljonko syövät.
Olisikohan niin että palveluasenne olisi geeneissä. Mies on metsästänyt päivät ja kun tullut iltasella nuotion ääreen niin ne naiset on saaneet sen huomion, jotka on olleet heti riisumassa kenkiä ja tyrkyttämässä ruokaa. Tästä on sitten siirrytty yöpuulle ystävällisissä merkeissä samojen vällyjen alle.
Geeneistä nyt en osaa sanoa mitään, mutta ikäpolvien myötä asenteet muuttuvat yhteiskunnassamme . Naisten siirtyminen työmarkkinoille on tuonut väistämättä muutoksia kotitöiden jakoon.
Olen yksineläjä, erakkomainen ja viihdyn siinä. Mies oli aikoinaan sen verran että sain lapset, erosta on jo 30 vuotta, naimisissa en ole koskaan ollut. Ystäviä on, yksi lapsuuden ystävä muut myöhemmin tulleita. Miesystäväkin oli mutta hän kuoli pari vuotta sitten.
Kunto on vielä melko hyvä, eikä mitään isoja sairauksia ole, toivon että jatkuisi vielä pitkään tähän malliin.
En ole ketään koskaan palvellut enkä ole vaatinut että minua palvellaan.
Minulla on tässä nyt vakava ja töitä aiheuttava tilanne. Hommasin viikolla Deco-purkin, Sim-kortilla toimivan modeemin. Parin päivän työn jälkeen sain sen päälle ja samana päivänä potkin virtapiuhan jotenkin irti seinästä ja yhteys poikki ja purkki niin jumiin, että en saanut siitä elpymään, kuin että laitoin sisään "laina "-sim-kortin ja tuo Deco virkosi ja alkoi hakea yhteyttä ja sain nettiyhteyden päälle.
Minun pitää siis aiheuttaa keinotekoinen sähkökatkos ja katsoa kykenenkö toimimaan tämän laitteen kanssa, kun kyllähän niitä sähkökatkoja on vuoden mittaan aika usein. Lisäksi pitää vaihtaa se varsinainen Sim-kortti sisälle.
Ennen tuota sähkökatkoa pitää vielä opiskella tätä laitetta että miten on ohjeistettu toimimaan. Niukasti tietoa tarjolla näistä sim-kortillisista tilanteista.
Se aiheuttaa näitä tilanteita, kun ihminen on niin taloudellinen, että ei haluaisi maksaa paria kymppiä enemmän kuussa siitä, että netti pelaa ja yhteys ei katoa ja ei tarvi säätää. Parin kympin lisäsijoituksella kuussa saisi mielenrauhan ja voisi keskittyä kivoihin asioihin mutta ei vaan pitää pihistellä ja tilata tämmöinen *********** purkki, joka vie hermot.
Katsoin erästä sivustoa ja joku “elvyttänyt” ohjeiden mukaan ja oli mennyt tilanne entistä pahemmaksi. Johtuu siitä että kaikki tilanteet erilaisia ja ei ole mitään yleispätevää ohjetta antaa.
Tässä Deco-kontruktioissa (Sim-kortti) on semmoinenkin ihmeellisyys, että ostat tämän laitteen päästäksesi nettiin. Et pääse tämän kanssa nettiin, ellei sinulla jo ole nettiyhteyttä.
Sama asia, kuin että asuu saaressa ja ostaa soutuveneen toimitettuna ja toimitus tulee ja vene toimitettu vastarannalle ja kaikki hyvin kuulemma!
Pitää olla jotain sadistin vikaa ja rautaiset hermot, että tämän kanssa jaksaa takuta ja kun ei mikään it-ihminen ole. Vaan nyt kun tähän on tutustunut niin sattui silmiin että juuri näitä TP-link Deco-purkkeja on hiljan kaapattu palvelunestohyökkäyksiin kun tietoturvasäädot ei ole olleet kohdillaan. Oli sitten myös It-henkilö saanut operaattorilta viestiä että nettiyhteys suljetaan ellei tietoturvaa saa kuntoon. Että ei auta vaikka olisi alan ammatilainenkin.
Kyllä se niin pitäisi olla että ohjelmat olisi niin että kun sim-kortin laittaa laitteen sisälle niin yhdistää nettiin suoraan ja tietoturvapäivituksetkin jotenkin helppoja päivittää, kun eihän normaali nettisurfaaja voi noita asetuksia tietää ja omaksua.
Jos tuotteessa mainitaan “quick installation” niin tarkoittaa oman kokemukseni mukaan lujasti harmia.