Eli teillä valokuitupiuha tulee Ubiquiti:n palomuuriin ja siihen on yhdistettynä Deco reitittimet langallisina eri tiloihin. Jos oikein käsitin.
Tuo Ubiquiti:n palomuuri näyttää olevan niin kallis, että en sitä hanki.
Eli teillä valokuitupiuha tulee Ubiquiti:n palomuuriin ja siihen on yhdistettynä Deco reitittimet langallisina eri tiloihin. Jos oikein käsitin.
Tuo Ubiquiti:n palomuuri näyttää olevan niin kallis, että en sitä hanki.
Onko se kuidun asennus kuinka lähiaikoina? Meille Elisakin kauppasi kuitua, jonka asennus alueella saattaa alkaa parin vuoden päästä, jos ovat saaneet riittävästi tilauksia. Meillä on nyt Lounean kuitu, mitä ooteltiin aika pitkään ennenkuin kaivoivat niitä kuituja tänne. Nuo valokuituyhtiöt kaivelevat katuja auki vuoronperään, kun jokainen vetää omat omat kuitunsa.
Meidän kuitu on jo sisällä. Vilkuttaa kutsuvasti vihreää valoa. Voi olla että en pysty vastustamaan houkutusta.
Tämä Elisan kuitupääte sisälle oli täysin ilmainen. Ei liittymispakkoakaan. Ilmaisuus johtui paikkakunnan kuituyhtiöiden välisestä kilpailutilanteesta. Vaikka tämä oli täysin ilmainen, niin aika harva tarttui tilaisuuteen tälläkin kadunpätkällä.
Valokuitu on liitetty Lounean toimittamaan kuitupäätteeseen, mistä kytkettiin ethernet kaapeli Ubiquiti palomuurin WAN porttiin. Kuitupäätteesä on myös antennikaapelin liitin, mikä on kytketty talon alkuperäiseen antennijaottimeen.
Tuo kuitupäätteen antenniliitin on kaapeli-TV ja ei liity varsinaisesti valokuituun ja olen käsittänyt että olisi joku lisämaksullinen lisä?
Näin olen ajatellut Elisalla olevan.
Mitä ei voi piilottaa, sitä pitää korostaa.
Suojaruukkuun, isoon ulkoruukkuun ja jakkarelle keskeiselle paikalle valoon. Pajun-koivun oksia veteen tekemään kissoja ja hiiren korvia koristeeksi. Jopa prinsessojen kelpaa kasvaa ja silmä lepää.
Tämä on varmaankin väärä paikka kysyä, mutta en tohtinut alkaa elvyttämään "mikä kasvi ?-ryhmää.
Tunnistaako kukaan tätä kasvia ? Tienpiennarlöytö parin kesän takaa. Ei ole vielä tullut vastaan Nuun elvyttämistä kasviesittelyistä.
Valokuidun kautta voidaan jakaa TV-kanavia ja internettiliityntää, joten kyllä se siihen kuituun liittyy. Oman kuukausimaksunsa joutuu tietenkin maksamaan kummastakin. Eli se meidän vanha kuparikaapelilla taloon tullut kaapeli TV-liityntä kytkettiin irti ja kaikki tulee nyt sen valokuidun kautta.
Samaa kuitua pitkin tulevat toki.
Itse en kuitenkaan mitään lisä-TV kanavia kaipaa. Ihan riittävästi aikaa kulutettu netinkin ääressä ja pitäisi pikemminkin saada itsensä päätteiden ääreltä pois, kuin että lisää alkaa töllöttämään.
Minulle tulee mieleen jonkin salaatin tai sikurikasvin kukka. Samaa sukua taitaa tuo kasvi olla.
Lisäys: Googlen kuvahaku ehdotti siperiansinivalvattia ja Lactuca eli salaattikasvihan sekin on.
Yhteenvetona nettiyhteyksistä ja omista kyvykkyyksistä tietotekniikan suhteen voin sanoa että, jotenkin tietotekniikan ongelmien kanssa pärjään ja ongelmat saan selvitettyä. Vaatii kuitenkin kovasti työtä ja tuntipalkoille ei juuri pääse. On tässä hiukan sitäkin että ongelmiin voi suhtautua samoin kuin joku ratkoo joitain “viihde” pulmatehtäviä, palapelejä sun muita.
Ellen väärin muista niin hiljan uutisoitiin, että nuoret ei vastaa puhelimeen, syystä että odotus on, että jos vastaa niin on ongelmia tiedossa (?) ja että voi olla joku kaupustelija, josta ei pääse eroon. Voisi koulussa opettaa että voi puhua myyntipuheen “päälle” ja keskeyttää puhelu.
Siperian sinivalvatti sopisi myös lehtien osalta kuvaukseen. Sikurissa lehdet ovat erilaiset. Kiitos tunnistuksesta.
Juurikki, kyllä ihan kaikkiin olemassaoleviin ketjuihin voi lisätä rauhassa uusia viestejä. Kuvallisia ja kuvattomia
Ketjuissa olevia vanhoja viestejä ei voi mennä sorkkimaan, eikä myöskään ketjujen otsakkeita, vielä nyt kun pentti on “vaiheessa”. Muuten ihan normaalia käyttöä vaan
Olipa hyvä että mainitsit tämän sivuston!
Olen itsekin katsellut juurakoita täältä, mutta juuri tuon uk-päätteen vuoksi jättänyt tilaamatta, koska nämä tullausjutut ovat ärsyttäviä ja välillä tulee ihan yllätyksenä miten paljon tilauksen päälle pitää maksaa sitä ja tätä. Helpompaa on ollut vaan hankkia EU:n sisältä, Bulbi:sta ja Eurobulbista tullut tilattua enimmäkseen, mutta juurikin noiden rahtikulujen vuoksi on melkein ollut kannattavampaa tilata niistäkin samantien aina sillä satasella, että saa ilmaisen toimituksen. Ja sitten tulee ostokrapula kun piti mennä iso raha taas työntämään sellaiseen, jota ei välttämättä kuitenkaan just nyt niin tarvitsisi… Kun siellä kuitenkin on aina samalla sellaista mitä ei sitten välttämättä täältä Suomesta niin helpolla saa.
Mutta tuolta linkkaamastasi paikasta ehdin saada vielä tänään tuon ilmaisen toimituksen eikä tarvinnut ostaa ihan huikeilla summilla; alle 45 eurolla sain 15x iriksen juurakkoja; tuolta löytyi moni semmoinen, mitä olen himoinnut mutten ole tullut hankkineeksi!
Pyhästi kyllä jo päätin, etten tänä vuonna perusta yhtään uutta perennapenkkiä, mutta katsotaan nyt taas - johonkinhan nuo olisi laitettava, jollei mahdu tilkkeeksi johonkin kulmaan jo olemassa oleviin penkkeihin
Mulla on appiukon ja oma kellarissa ja froteepyyhe ja harsoa päällä …ei valoa ja on viileää noin plus viisi …vielä talvehtii en leikkaa en mitään …kastan hieman kerran kuussa. Ens kuussa alan vaihtaan multaa ja leikkaan ja otan kellarin käytävän valoon ja kun alkaa taimettua niin muuttaa verannalle täyteen valoon.
Tää on varmasti jo vanha keksintö, mutta laitetaan nyt kuitenkin Meille kertyy näitä vitamiiniporetabletti putkiloita yks viikossa ja oon niitä nyt hillonnut, koska kai niille jotain käyttöä löytyy.
No tänään sitten äkkäsin, että niissähän on mainiota säilyttää pihasta kerättyjä siemeniä! Korkissa on kosteudenpoistajakin valmiiksi
Nää menee pieneen tilaan ja näppärä laittaa tarra kylkeen että mitä sisältää
Kävin katsomassa elokuvan Kesäkirja. Kaunista saaristolaismaisemaa levollisessa elokuvassa.
Tuli niin ikävä kesää.
Lidlin siemenistä kysymys - kun niitä nyt odotellaan myymälöihin. Siemenet ovat edullisia. Onko teillä hyviä kokemuksia niistä, olisi kiva kuulla mitä suosittelisitte muille? Minulla on monta suosikkia.
Saxa-pensaspapu sai suosituksia yllä, sama kokemus minulla. Monta vuotta kasvattanut Saxaa, tosi hyvä sato tullut. Samoin Lidlin silpoydinherne Kelvedor, kurpitsa Uchiki Kuri, yrteistä ainakin persilja Mooskrause ja lehtipersilja Einfache Schnitt, basilija, timjami ja meirami, salaateista keräsalaatti Kagraner Sommer, Lollo Rosso, Jääsalaatti Great Lakes, avomaankurkut Konsa ja Restina. Tomaattia en ole vielä kokeillut - mitä te suosittelisitte avomaalle?
Minä kävin viime viikolla katsomassatuon leffan ja samaa mieltä kanssasi. Katselijankin piti vähän rauhoittua (eikä kiinnittää liikaa huomiota epäjohdonmukaisuuksiin)
Kaikki Lidlin siemenet on olleet hyviä, ei mitään moittimista. Käytän niitä paljon, lähinnä hyötykasveja. Tomaatin siemenet saan muualta, joko ystävien kerääminä tai itse kerääminä.
Monella isolla siemenliikkeellä on todella hintavat siemenpussit, ja monissa todella vähän siemeniä sisällä. Eikä niiden kalliiden laatu ole ainakaan yhtään parempi kuin halvempien siemenmerkkien, joskus tuntuu että päinvastoin. En osta niitä kalliita merkkejä kuin äärimmäisessä hädässä.