Lidlissä on pari hyvää tomaattilajiketta edullisesti. Viime keväänä ekaa kertaa näin että oli Tumbling Tom Red kirsikkatomaatti. Sitä kannattaa kokeilla. On minulla jokavuotisessa kasvatuksessa. Sitten on runkotomaatti F1 Harzfeuer. Huono puoli tietysti ettei voi kerätä siemeniä. Olen kyllä sitäkin tehnyt kokeilumielessä. Siis ovat sitten F2 polvea ja niistä 50% samanlaisia kuin F1 ja sitten molempia muita “vanhempia” 25%+ 25%.
Lidlin "runko"kirsikkatomaatteista minulla ei ole näkemystä. Nyt ajattelin kokeilla Supersweet 100 F1 lajiketta.
Tuo avomaajuttu tomaateissa? Tuota Tumbling Tomia kasvatan eteläseinustalla, mutta on sille liian kuuma paikka kovimmilla helteillä. Muita Lidlin tomatteja en avomalla ole kokeillut. Lämmittämätön kasvihuone käytössä.
Lidlin kurkuista en ole oikein vakuuttunut. Ovat kuitenkin mukana tavalla tai toisella. Tuota Konsaa en ole saanut toimimaan. Käsittääkseni Lidlin “Säilöntäkurkku” on oikeasti Reinin Rypäle. “Salaattikurkku” (?) saattaa olla Marketmore (?)
Kiitos vastauksesta Kokeilen noita suosittelemiasi tomaatteja, jos vaan löydän siemeniä. Ajattelin vasta maaliskuun puolivälissä kylvää tomaatit.
Lidlin salaattikurkku Delikatess oli mielestäni karvas - ei mene jatkoon. Konsasta sain suuren sadon, teki pitkiä kurkkuja, tykättiin. Säilöntäkurkku Restina oli ok. Parhaat avomaankurkut ovat mielestäni Adam ja Profi. Mitä kurkkulajikkeita sinä viljelet?
Pitää paikkansa että tuo minunkin mainitsema salaattikurkku on Delikatess nimeltään. Muistin väärin.
Kotona olen kasvattanut itsepölyttyvää Conny F1 kurkkua. Lähinnä sen takia koska halvin itsepölyttyvä mikä tullut vastaan ja saanut Suomen kaupoista tilaamatta.
Palstalla olen kasvattanut monenlaista avomaankurkkua, mitä Suomen kaupoista löytyy. Tavoitteena on ollut tehdä veratailuakin, mutta menevät niin sekaisin kasvaessaan että ei ole vertailu vielä onnistunut. Kaikki palstan kurkut vaativat pölytystä.
Kun käy vanhoja perennojen kuvia läpi, niin huomaa että suurin osan on valikoimista hävinnyt. No, on ainakin joskus ollut.
Paljon tuli Hollantilaista alkuperää aluksi hankittua, mutta ei ne täällä talvehdi.
Tänään piti saada sormia multaan niinpä kipitin kukkataloon ja ostin pihisti vain yhden lemmikin jonka vaihdoin isompaan ruukkuun ja yhden syklaamin …ja sekin parempaan multaan ja isompaan vanhaan vesikannuun istutin …ne on keittiössä jos ilmaantuu ötököitä. Aurinko on kummallinen …heti sormia alkaa syyhyttään.
Ei tullu paljon itelle jemmattua kuvia kukkasista aikoinaan. Vähän harmittaa kun se kuvagalleria ei täälläkään näy enää.
Viime kesänä kuvasin jo jemmaan ihan ittellen kuvia mutta vielä ovat nekin kännykässä vain. Saamattomuutta…
Olishan niistä kiva katella mitä mistäkin pitäis nousta, vai nouseeko mitään.
Muistikin tahtoo nääs vähän jo heittää ja varsinkin nimet tulee jälkijunassa jos sattuvat tulemaan.
Mä olen laittanut nimikyltit kaikkien kasvien viereen osittain siksi että oon istuttanut niin paljon kaikkea uutta etten mitenkään muista mitä missäkin on, ja toisaalta myös siksi että nimet yleensäkin muistuvat jatkossa mieleen
Tältä alueelta on päätetty lakkauttaa hyvin tarpeellinen ja ruuhkainen Oulaskankaan sairaalan yöpäivystys ja sillä lisättäisiin ruuhkaisen Oulun ruuhkaa ennestään. Kansalaisaloite Oulaskankaan puolesta on menossa. Voisivatko muidenkin alueiden penttiläiset kannattaa kansalaisaloitetta, jotta mahdollisimman pian tulisi täyteen vaadittu 50 000 allekirjoitusta?