Hyvää ystävänpäivää

Menin sinne kansalaisaloitteisiin ja siellähän oli mm. tällainen
“Kielletään ilotulitteet yksityishenkilöiltä ja rajataan käyttö kunnille sekä vain luvan saaneille ammateille erityisluvalla”. Heinäkuun puoliväliin saakka aikaa allekirjoittaa, olikohan nyt n. 9500 allekirjoitusta. Eihän tonne kukaan eksy ilman että tietää mitä on menossa etsimään Itekin olisin ton missannut ja aivan vahingossa koska tuon allekirjoitin ilman muuta !
Olin tänään ulkoilemassa ja kaupassa pyörätuolia käyttävän kanssa.
Ilokseni huomasin, että autoilijat antavat hyvinkin herkästi tilaa pyörätuolin kanssa kulkiessa.
Ihan kaikki hidasti ja pysähtyi hyvinkin ajoissa suojateille jne.
Olin iloinen näin hienosta eleestä, usein ihmisiä vaan syytetään itsekkyydestä ja huomaamattomuudesta, mutta nyt oli kyllä fiksuja ihmisiä liikenteessä.
Yli kymmenen vuotta sitten autoilijat ei antanut mennä suojatiellä tien yli. Muistan hyvin, kun minun ystävä näki minut ja pysähtyi, vaikka takana oli jonoa.
Yleensä aina kiitän autoilijoita, kun saan mennä tien yli suojatiellä. Sitä tapahtuu usein.
Hohhoijjaa,saimpa aikaan kunnon sotkun.
Aloin ottamaan kaapin päältä tuuletinta,vieressä taimi + romu pöytä jossa kansi irti.
En ihan ylettänny,niinpä otin tukea pöyvän reunasta,muistin etton irti eikä voi kunnilla ottaa tukea.Mutta,sitten piti pikkusen enemmän kurottaa kaapin päälle ja tietenki myös tukea enemmän pöytään.
Joo,pöyvvän levy anto periksi ja kallistu,minä ja tavarat lattialle.
Tulin selekä eellä alas j@ onneksi on hyvä keskivartalokokntrolli,niin muksahin pehem8ästi matolle…
Napsu itsetunnolle ja pahin,kaikki taimet lattialle ja minun työtavara la7kkuun.
Harmittaa eniten mukulasellerin taimet,olivat jo pinnalla.Ja keijunmekot,kattoa mitä on pelastunu.
Voi mikä harmi mutta tekevälle sattuu.
Ääh Karvari . Oot ite kunnossa kummiskin, se on tärkeintä. Mukulasellerit ehtii vielä, itekin laitoin n viikko sitten.
Johan kesti, kun tulin tänne.
Eikö edes mustelmia jääny muistoksi?
Mulla on vieläkin kyynärvarressa tumma kohta kun suursiivousta tehdessä tulin alas hallitsemattomalla painovoimalla makarin kattolampun pyyhkimisestä.
Satutin sen onneksi ikkunan alakarmiin niin puu kesti. En tiedä olisko lasi kestänyt jos vähän ylemmän olis sattunu.
Isäntä kyseli mihinkähän lie lyönyt käsvartesa kun on mustana. Sanoin että en tiedä, mulla vaan on niin herkässä nuo mustelmat.
Käskin sen ulkotöihin pois tieltä silloin siivotessa.
tönis,jalakapöyvvässä muhkea mustelma ja naarmu
Oon kyllä kova kiipeilemään,eioo ennen ollu nuin kova kiire alas.
Saattaapi olla,nyt oon ottannu 2 Gabrionia yöksi kipuun.Pikkusen päätä heittelee,ei aina osu ovenreikään,laitoja kilipaten
Kyllä olette rohkeita kiipelijöitä. Miulla aina tikkaat joissa kaarituki.
Kyllä tuli haikea olo kun selasin vanhoja kuvia.
Pihavierailuja vuosien varrelta.
Liian monta puutarhaystävää jo poistunut keskuudestamme lopullisesti.
Aivan ihanaa että oot selannut niitä ja laittanut tänne !
Me joudutaan tätä penttiä uusiksi rakentelemaan, niin pelkään mielessäni, eikä se onnistu kuin yhdessä tehden. Kuvat on kamalan tärkeitä !
Oon ihan älyttömän kiitollinen kaikille jotka oman panoksensa on laittaneet, ja laittavat . Oon ylpeä meistä kaikista, hienoa olla osa tätä yhteisöä
Miulla on antikkinen tietokone ja se jumittuu vähän väliä.
Sieltä vanhoista kotisivun kuvista löytyy jotain.
Itse olen rakentanut minun tietsikan.
Tosin nykyään harvoin käytän sitä. Tableteita käytän.
Nyt tuli android 15 päivitys kännykkään.
Vanhoja perennojen kuvia selatessa huomaa kuinka mahdottoman monta ihanuutta on jo hävinnyt pihasta.
Täytyy varmaan Tommolasta tai Särkältä kesällä tilata.
Jatkoa sarjassamme sattuu ja tapahtuu.
Tänään tomaatteja huoltaessa kumarruin kattomaan jotaki tarkemmin,niin kas olipahan grillivarrastikku siinä vieressä.Ja sain siitä osuman vasempaan silimään.
Jähmetyin ja kuskasin tikun pois,vesi huluvahti silimään ja valu poskia pitkin.
Varovasti kokeilin näänkö silimällä,hämärasti.Verivettä silimä täynä ja valuu pitkin poskea.
Arvauskeskukseen kipikapi,onneksi pääsi heti lääkärille.
Ja onneksi oli vaan pinta naarmu tullu.Antibioottitipat silimään ja eiku menoksi,kohti uusia onnettomuuksia.
Tällä viikolla jo kaks tullu,ei kahta iliman kolomatta