Sitä sun tätä (uusi)

Suokukka, ei sohvakukka. Ei onnistunut ed vestin korjaus

Mihin kohtaan sellainen tieto tulee?

No,parempi kuin kesällä ja syksyllä mutta riivatun tuskallista on yrittää tehä räpeltää jotain vähänkään tarkempaa asiaa, käsivarsien liikkuvuus on ihan ok mutta kaikki kevyempi tekeminen käsillä esm. jonkun pilkkominen, taimien koulaamine( ! ), pöytätasolla kirjottaminenkin, jne jne ei onnistu ku pienen hetken kerrallaan, en oo uskaltanu puikkoja ees yrittää enkä koneella ommella
On miulla kylvöjäkin, tosin erittäin paljon vähemmän ku yleensä on ollu. Keijunmekkoja oon pari päivää muutamia kerrallaan saanu koulittua , pettyynin ja milj.kellon pistokkaita siirreltyä, onhan se sekin jotakin.
En oikeesti tiiä paraneekohan tää ikinä, jos nyt ei entiselleen niin edes siedettävälle tasolle. Päänuppihan se on ollu lujilla kun ei meinaa ymmärtää ettei vaan pysty niinku ennen.

Johan sinua koitellaan.
Ajattelinkin jotain tuollaista kun ei ole käsityöpalstalla upeita neulesukkia näkynyt.
Toivotaan, että parempaan suuntaan terveytesi menisi ja valosta saisit voimaa.

3 tykkäystä

Katso ohje “säännöt ja ohjeet” - ketjusta :slightly_smiling_face:

Lisätty sijainti

2 tykkäystä

Eilen yhdistin liikunnan parturissa käyntiin. Tytär on leikannut hiuksiani n. 34 vuotta, ja tekee sen niin hyvin, että asiakkaatkin kehuivat ollessani töissä. Samalla näki lapsenlapsia ja perheen lemmikkejä.

1 tykkäys

Taas oon leikannut itse tukkaani mutta permanenttiin pitäis tilata aika. On ihan suora.

Saa nähdä jatkaako viime kesän kesämuraatit kasvuaan.

3 tykkäystä

Minulla on suunnitelmissa muuttaa/laajentaa pihaan rajoittuvaan metsänreunaan sopivampaa kasvustoa. No pistipä silmään MAATIAISEN sivustolta tilattavissa olevista perennaseoksista “Kukkiva Metsäpuutarha”-seospussi. Alla ote,mitä luvattiin seoksen sisältävän;

No minähän innostuin tilaamaan, kun oli paratiisililjaa ja keijuängelmää luvassa.
Eipä mennyt hommat niinkuin Strömsössä.
Siemenet tuli ja sisältö oli suurimmalta osalta muuta kuin luvattu.

Omasta mielestäni esim puna-ailakki ja tarhaillakko ovat aurinkoisen paikan niittykasveja.

No, euromääräisesti ei ollut kysymys isosta summasta, mutta periaatteesta tein kuitenkin reklamaation,ettei toimitus vastannut tilausta. Arvatkaapas mitä sain vastaukseksi? Linkin tilata uusia siemeniä. :rofl:
Varoituksen sana: mikäli olette MAATIAISELTA tilaamassa siemenseoksia, varautukaa todella avoimin mielin , ette tiedäkään mitä saatte.

2 tykkäystä

Elinvoimaselta kyllä näyttää.

2 tykkäystä

Pelaako kukaan sanapyramiidia Ylen uutissivulta? On tosi mukava peli, joskus onnistuu joskus ei. Useimmiten ei mutta aina vain paremmin onnistuu. :star_struck:

Tästä tuli mieleen, että kun vähän isompia määriä katselin Niittysiemenen sivuilta, oli sielläkin joka sekoitteen kuvauksessa maininta että siemensekoitus saattaa kuitenkin sisältää eri kasveja kuin kuvauksessa oli lueteltu.

Toisaalta ymmärrettävää, jos jokin siemenerä loppuu kesken, mutta toisaalta kyllä minulle on ainakin aika tärkeää saada juuri niitä siemeniä mitä luulen tilaavani. Isompaa kukkaniittyä jos mehiläisille vaikka laittelee, niin onhan se nyt aivan eri asia jos sekoituksessa on esimerkiksi ruiskaunokin (erittäin hyvä mesikasvi) tilalla vaikka unikkoa (ei mesi lainkaan).

3 tykkäystä

Puna-ailakki kasva ihan jokapaikassa. Varjoisemmassa paikassa rehottaa liikaakin. Minä olen repiny sitä juurineen säkkitolkulla pois kun peittoaa kaiken muun alleen.

3 tykkäystä

Sehän onkin vastuullista toimintaa, että seoksen kuvauksessa mainitaan,että seos voi muodostua eri kasveista. Tässä MAATIAISEN tapauksessa he hoitivat asian niin, että tilausta tehdessäni kysyttiin, saako seos sisältää muita kasveja ja vastasin kysymykseen kieltävästi. Näimpäs kävi ,että minä tilasin mitä halusin ja he puolestaan toimittivat mitä halusivat. Että tämmöstä.

3 tykkäystä

Ensmäisen lajin jäläkeen oon maailmanlaajuiseti(worldwide) sijalla 30/182,euroopan tilastossa sijalla 10/182 ja maakohtaisesti sijalla 2/2
Tästä eteenpäin ennustan että sijotukset tippuu rajusti,satavarmasti tulee painonnostoa ja esim.wallball(seinäpallo) jota en pysty tekemään kovinkaan monta toistoa niskan ja käjen vuoksi.
No,oompahan osallistunu.

3 tykkäystä

Huomenna kömpii miehet tai naiset minunkin parvekkeelle poistamaan lasit. Jätin ison aukon niille.

Jossain vaiheessa kuuluu iso ääni, kun parvekkeet puretaan.

Paljon on asukkaat vienyt jätelavalle kaikenlaista, kun käsky tuli, että parvekkeet pitää viimeistään tänään tyhjentää.

Minulla ei ollut oikeestaan mitään, vaan ainoa aurinkovarjon painava jalka, joka on valmistettu kivestä tms. edesmennyt kaverini toi sen minulle.

Marraskuussa pääsee parvekkeelle.

Tarina jatkuu liittyen MAATIAISELTA tekemääni tilaukseen ja saamaani toimitukseen.
Tänään sain uuden vastauksen sähköpostiini,jossa pahoiteltiin virheellistä toimitusta ja luvattiin lähettää tilaamani siemenseospussi.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Arvostan tekoa.
Pääsen tekemään kylmäkäsittelykylvöt laatikoihin maakellariin.
Hidasta hommaahan se on näin siemenistä kasvattaa metsäpuutarhaa, mutta onpa tässä aikaa.

6 tykkäystä

Suunnilleen tunti sitten kaksi miestä tuli minun parvekkeelle.
Nopeasti tekivät töitä. Oveen pistivät jotain eston, ettei pääse enää sinne.

Niin ja teippasivat paperin parvekeoveen “Parvekkeen käyttö ehdottomasti kielletty.”

Ai niin. Täällä kävi kolme miestä tarkistamassa seinät ennen kuin alkavat purkaamaan parvekeet.

Huomionarvoista oli, että he olivat sukkasillaan.
Kun avasin oven ihmettelin ettei eillä ollut kenkiä.

2 tykkäystä