Sitä sun tätä (uusi)

Hoidan homman :+1:

1 tykkäys

Helmikuussa pörssisähkö maksoi 3,34 senttiä / kwh.

Harmi että et peukuttanut yleisellä tasolla liikkunutta kirjoitustani ensin, ja sitten ottanut kantaa. Sinä tai peukuttajasi. (Se että kantaa ottamattomat ei sitä peukuttaneet. Itsekin toimisin samoin) Suhtautuisin kirjoitukseesi siinä tapauksessa toisin. Sivuutitte nuo isot asiat, jotka nostin pöydälle ja hyppäsitte noihin pikku tölväyksiin, joita käsittääkseni olette kokeneet.(tai ette ole kokeneet, tai ihan miten vain valintanne ja halujenne mukaan)
Ja näistä pikku tölväyksista, mitä väistämättä tapahtuu, ammattiauttajat sanovat, että kasvattaa paksumpi nahka. Kun taas samat ammattiauttajat sanovat henkilöön käyviin asioihin niin, että niitä ei pitäisi yrittää sietää.

Kirjoituksesi sai minut hyvälle tuulelle. Tästä on hyvä jatkaa kohti kevättä ja kesää. En lupaa parantaa tapojani, jota asiaa moni perheväkivaltaakin kokeva miettii, “kuinka toimisin paremmin, etten saisi turpiini henkisesti tai fyysisesti”.

Nyt en ihan ymmärrä mihin kirjoitukseen viittasit, mutta ainakin siihen vastasin missä epäilit, että täällä pääsee muut näkemään toisten sähköpostiosoiteet ja henkilöllisyyden. Olisiko minun pitänyt peukuttaa kyseistä postaustasi?

Minä en laske peukutuksia ja sitä kuka ja ketä peukuttaa milloinkin.

2 tykkäystä

Hyvä nyrkkisääntö on se, että toisten puolesta ei kannata loukkaantua. Jos itseä loukkaa jokin kirjoitus, siitä kannattaa sanoa itse suoraan kirjoittajalle.
Muuten menee aika sekavaksi, jos ulkopuolelta lähdetään tulkitsemaan, miten joku toinen ehkä on jonkun sanomisen kokenut. Menee omat ja toisten kokemukset sekaisin.
Minä en ainakaan ymmärrä RistoRautaRisti nyt ollenkaan, mistä olet loukkaantunut. Sano suoraan miten juuri sinua on loukattu, niin ehkä saadaan selvyys asiaan.

2 tykkäystä

En ota kantaa siihen, olenko loukkaantunut joistain viesteistä vaiko en. Pointti oli Pentin kirjoitussääntöjen noudattaminen ja jonka asian tunnustaminen tuntuu eräille ottavan kovin lujille.
Pentin ylläpito on todennut säännön, “älä mene henkilökohtaisuuksiin” hyväksi noudattaa.
Aloittakaa tästä, ja sitten voidaan keskusteluissa päästä eteenpäin.

Valitettavasti en ole joka kerta puuttunut näkemääni kiusaamiseen. Tällä saralla suosittelen seuraavaksi lukemiseksi osalle palstalaisia, “Hyvän käytöksen” kirjaa.

On hienoa, jos haluat puuttua kiusaamiseen. Tarkoitus on sinulla tosi hyvä.
Itse en ole kiusaamista täällä havainnut enkä sääntörikkomuksia. Jos sellaista ilmenee, kannattaa varmaan kysyä kiusaamisen kohteelta, itseltään, miten hän asian kokee. Muuten voi käydä niin, että tulee liikaa omaa tulkintaa mukaan.

En ole minäkään huomannut mitään kiusaamista, hienosti ja nätisti täällä kirjoitellaan. Kannustetaan ja kehutaan kun on aihetta. Jatkakaamme samaan malliin.

1 tykkäys

Meillä taas openit crosfitissä käynnissä.
Päätin sittenki osallistua vaikkon tuo käsi/ niska ongelma.
Tekee minkä pystyy ja kattoa mihin riittää.
Eilen ensmäinen suoritus,oli minun ” leipälaji” vaati nopeutta,kestävyyttä ja ketteryyttä .

Karvari,mikä se sun leipälaji on ? Mitenkä käsi kesti ?

Mistähän johtuu, että oikean käden lihas on ollut monta päivää kipeä.
Olen venytellyt sitä kättä ja otin yhden buranan, mutta ei vaikutusta.
Yleensä venytys auttaa siihen.

Siis se lihas, joka on sivussa ei edessä.

Tuo on erittäin hyvä huomio minkä teet, että toisen puolesta ei pitäisi loukkaantua.

Esim. jos sanon, että kukkapenkkisi näyttää hiukan räjähtäneeltä, niin kenenkään kolmannen osapuolen ei pitäisi siihen rynnätä mukaan närkästyneenä minulle. Ihan kuin olisit lasia, joka ei kestä yhtä rehellistäkin (kenties)mielipidettä. Joskus onkin tuntunut että onko täällä “kantapenttiläisillä” joku vartiointipalvelu, joka on heti paikalla osoittamassa närkästystään pienimmästäkin poikkipuolisesta sanasta.

Rehellisesti sanottuna, en ole uskaltanut sanoa täällä, että nämä jokakevään sisätomaatit mitä esitelty, ovat erittäin mauttomia. Mauttomia vaikka niitä on “pakkokehua” pitänytkin.

1 tykkäys

Jotenkin nyt tuntuu, että jollain on tosi paha olo :wink:

7 tykkäystä

Nuu,burpee.Jäi tuossa laittamatta.
Eka suoritus oli timecap 15 min,as many rounds as possible,
Ensin 3 burpeeta käsipainon yli,sitten 3 käsipainolla hang soulder to overhead ja 4.75 m x2 alternaiting lunges.
Sitten kuus burpeeta ja stohia ja askelkyykyt,sitten kuus burpeeta ja stohia ja askelkykyt ja joka kierros lisätään 3 toistoa muihin paitsi askelkyykkyyn.
Toistoja tuli 180 joista burpeita oli 84(ja stohia)
Oon saanu nimen burpeekone :roll_eyes:
Oon hyvä just nopeutta,näppäryyttä ja taitoa vaativissa lajeissa.Painonnosto taas ei oikeen suju.
Käjestä ja niskasta oon saanu pois pahimman hermosäryn Gabrionilla.
Mutta kyllä pitää ottaa Panadol+Burana setti ennenku lähen treeneihin.
Lääkäri sano että pitää käyvvä treeneissä ja onki oarempi ku liikkuu,liikkumattomuus kaikista pahin.

3 tykkäystä

Ihmisiä on erilaisia, mutta kannattaa mieluummin katsella kevättä iloisin mielin, kuin koko ajan murehtia turhia ja taakkaa kantaa.
Ei tämmösiin mörhöilyihin kannataisi oikeasti mitään kantaa ottaa, tulee ittekin pahalle tuulelle ikuisesta vänkäämisestä.
Nyt pirteempää juttua kehiin toivottavasti.

Edesmennyt mammani sanoi, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, (vaikka nyt toisen kukkapenkistä), niin silloin ei kannata sanoa mitään.

Mikä kauhea tarve on ilkeillä toisten tekemisistä, kodista, pihasta, kukista, tomaateista, jne.
Jos ei tykkää, niin tuskin se omiaan esittelevä siitä hyvää mieltä saa, että sen kertoo.
Ei ole myöskään mitään kehumispakkoa, vaan aikuinen fiksu ihminen osaa jopa olla sanomatta mitään jos ei tykkää.

Kannattaa purkaa paha mieli johonkin nyrkkeilysäkkiin, tms, ei toisiin ihmisiin.

Minun kaksi parasta kaveria on täysin erilaiset kuin minä.
Emme tykkää samasta tyylistä, väreistä, musiikista, kasveista ,jne
Silti emme koe tarvetta haukkua toistemme tekemisiä ja kaveruus on ja pysyy.

9 tykkäystä

Ompa kiva sanoo että : Mitäs mie sanoin ! :smiley:

4 tykkäystä

Kiitos, aivan ihanaa tekemistä. Päiväpeitto loppusuoralla ja toista suunnittelen. Voi olla että pihatyöt ajaa sen edelle, mutta syksyllä sitten.
Raya, mikä siun kunto on?

1 tykkäys

Kielitaidottomana en ymmärtänyt tuosta kuin muutaman sanan.

Kokeile kuuklettaa jos kiinnostaa.Näät siinä ainaski miten liikkeet tehään,yleensä niisson you tube pätkät.
Meillä englanniksi treeneissä melekeen kaikki,jotku hankala kääntää suomeksi ku tottunu käyttämään englantia.

Kävin kevään merkkejä-ketjussa katsomassa viimeisimmät kuvat ja huomasin että niiden kirjoittajien sijainnit (kasvuvyöhyke, paikkakunta edes suuntaa-antavasti) puuttuivat. Tossa yhteydessä niiden tärkeys oikein korostuu.

Oliko ylvalii, valtsu ja sohvakukka ne jotka siinä nyt oli tuoreimmat kirjoittajat joilla ei vielä ollut profiilissa ko. tietoja.